Ga naar inhoud

Opel lovers


TCT

Aanbevolen berichten

Als ik er nog eens passeer.
Er staat daar dikwijls oud ijzer met Opel-logo.
Er zijn dus nog mensen met hetzelfde ziektebeeld.

Telkens ik er passeer, denk ik: in het het terug rijden maak ik een foto voor@TCT. Maar dan keer ik langs een andere weg naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

2 uur geleden zei ICM:

Ik kom daar iedere dag wel een paar keer voorbij.

't zal wel.  Als je naar de beschaving wil, moet je daar wel langs.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10-6-2017 om 21:00 zei TCT:

Hebben ze de Diplomat B toch nog op tijd klaar gekregen. Ben er in 2016 nog gepasseerd voor een beetje raad en daad. :)

 

Het is inderdaad van gekomen. :-)
 

Binnenkort nog iets meer in orde zetten en dan eens een rondrit mee doen.
Het geluid van de V8 is best te pruimen ;-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij momenteel met een huurwagen van Hertz, en hoewel een korte review schrijven normaal niet zo mijn ding is kan ik het bij deze niet laten. 

Het is een nieuwe Opel Astra, Ecoflex staat er op de koffer. Geen idee of het een naft is of een diesel. Toeren gaan tot 6500, maar het geratel klinkt best dieselig.

Bij deze een omschrijving van de eerste indrukken:

Uitzicht:

De auto is in een soort van fletsblauw. Past er goed bij, zet het gebrek aan karakter letterlijk in de verf.

Interieur:

Het stuur ziet er oké uit maar is flinterdun en gemaakt van een stof die het midden houdt tussen plastic en karton. De knoppen die er op zitten hebben allen een andere functie, maar ik ben er nog niet achter welke. Er gebeurt namelijk niet veel wanneer je er op duwt.

De stoelen zitten best goed, alleen jammer dat het compleet onmogelijk is om ze naar wens af te stellen. Ik heb alles al geprobeerd, maar mede door de zeer beperkte verstelbaarheid van het stuur blijf ik het gevoel hebben dat ik op een kerkstoel zit. Het heeft een beetje weg van de zithouding in een oude Franse auto, misschien is dat de eerste PSA-invloed die merkbaar is. 

Alles is van plastiek, dus best makkelijk te onderhouden denk ik.

Motor:

Het is hier best bergachtig, veel haarspeldbochten,... een beetje koppel zou dus welkom zijn. Helaas hebben ze dat puntje bij Opel over het hoofd gezien. Er is GEEN koppel, het ganse toerengebied voelt aan als één grote dode zone. Hij is wel zuinig.

Rijgedrag:

Het lijkt alsof het stuur niet in verbinding staat met de voorwielen. Of hoogst zelden. Het stuur is in rechtuitstand op z'n zachtst gezegd wollig te noemen. De ophanging klinkt alsof de voorste draagarmen gaar zijn. Da's snel want er staan nog maar 9000km op de auto. 

Remmen: 

Er is vertraging waar te nemen wanneer je op het rempedaal trapt. Dat is geruststellend. Het pedaal biedt echter nul komma nul gevoel. Ze hadden er beter een aan/uit knop van gemaakt.

Algemeen kan ik besluiten dat ik heel tevreden ben van deze Opel Astra. Ze komen hiermee hun belofte van premium auto's voor een schappelijke prijs 100% na. Een aanrader voor iedereen die van auto's houdt.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-7-2017 om 09:50 zei Jeroen_V:

Het is inderdaad van gekomen. :-)
 

Binnenkort nog iets meer in orde zetten en dan eens een rondrit mee doen.
Het geluid van de V8 is best te pruimen ;-)

Je mag altijd laten weten welke rondrit dan. Als het past dan kom ik ook af met de Jos! ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 6 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

@Ritsuke @TCT zoals ik reeds dacht, zo helemaal nieuw is die nieuwe Corsa niet.

Al sinds de allereerste foto's verschenen, is er discussie over of de Corsa. Is-ie nu wel of niet echt nieuw? Het platform, delen van het chassis en bijvoorbeeld de raampartij komen namelijk rechtstreeks van z'n voorganger.

https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/opel-corsa-5/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid