Ga naar inhoud

Audi Nuvolari

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Audi Nuvolari (2027)

1. 1.001 pk sterke hybride hypercar met V8 en drie elektromotoren
  2. Nieuwe quattro predictive ride met voorspellende vierwielaandrijving
  3. Actieve aerodynamica met DRS-systeem uit de Formule 1
  4. Nieuwe designtaal à la Concept C
  5. Productie beperkt tot 499 exemplaren

Het is niet de eerste keer dat Audi een sportwagen opdraagt aan racelegende Tazio Nuvolari, maar in tegenstellig tot de designstudie uit 2003 gaat het deze keer wel op een productiemodel. Eentje die vertrekt waar de Lamborghini Temerario eindigt. Want waar de R8 altijd een trapje lager stond dan de technisch vergelijkbare Huracan, neemt de Nuvolari het voortouw.

Autogids

image.jpeg.453cc54ac09e4ed358bef23800b1c394.jpeg

image.jpeg.fdff044ec111573f082e43c3277f5507.jpeg

image.jpeg.b4e6b54855cceb045375972108470c9e.jpeg

Geplaatst:

In heb geen idee wat ik moet denken eigenlijk. Meen ik oprecht. 

• Grappig 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

In heb geen idee wat ik moet denken eigenlijk. Meen ik oprecht. 

Een Lamborghini die ze in AI een Audi doen lijken?

• Grappig 1
Geplaatst:

Als dit een voorbode is van het design van toekomstige Audi's, kan ik niet anders dan ongelooflijk enthousiast zijn.

Wat een prachtige wagen. Terug naar de Bauhaus roots waar het Audi design sinds de jaren 80 tot eind 2010 zo ongelooflijk goed in was. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
2 uren geleden, BelgianRally zei:

Een Lamborghini die ze in AI een Audi doen lijken?

Lijkt inderdaad op een Lamborghini Diablo maar dan voorraan anders. Het is niet lelijk eigenlijk. Zeker de achterkant niet.

Na die AMG GT of de Luce is dit echt mooi. Zelfs het interieur is terug beter. Een rond stuur én knoppen.

Geplaatst:

Ik kruiste vorig weekend nog een R8 Spyder.  Damn, dat ding heeft présence op de baan.  Je ziet die R8'en nu echt nooit meer. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Ik kruiste vorig weekend nog een R8 Spyder.  Damn, dat ding heeft présence op de baan.  Je ziet die R8'en nu echt nooit meer. 

klopt. op die JCI rondrit vorige maand was er ook een R8 V10. wat een zalig iets. Spijtig dat dit nooit meer komt. We mogen al blij zijn dat ze nog V8 doen.

Geplaatst:

"Ge heb geen remmen nodig om snel te gaan"...
Nuvolari nadat hij de wagen van Carlo Pintacudas, die kloeg over de remmen, overneemt en wint.

Geplaatst: (aangepast)

Argh! Ik ben blijkbaar oud genoeg om onderstaande nog ‘vers’ in het geheugen te hebben. Of ik zal het anders zeggen, het eerste wat ik deed bij de aankondiging van deze wagen is diagonaal door de reacties te gaan om te zien of er niemand denkt: “Huh, Nuvolari?! Die naam bestond toch al en waarom nemen ze dat nu?” 

Dit is dé Nuvolari:
IMG_4327.jpeg.7426699ecee03478f81363839ce8f7bb.jpeg

Dit concept diende als basis voor oa mijne eerste Audi, ene A5 3.0TDI Quattro uit 2007. Nog steeds kan ik daarop terugkijken en blijf ik het knap vinden. De designer Walter de’Silva (schud de schrijfwijze hier uit mijn mouw, hopelijk juist), heeft zo wel een paar keren de gevoelige snaar weten raken. Mijn allereerste Alfa Romeo’s kwamen ook van zijn hand.

aangepast door Logic
  • Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid