Jump to content
whispy

Tesla lovers

Recommended Posts

JanC    5,391
JanC

Ik ben fan. Bloedmooie kisten ook eigenlijk...

TAG%20Tesla%20ADV-2.jpg

unplugged-tesla-5.jpg

Echt straf hoe ze uit het niets voor een revolutie binnen de (niche)sector hebben gezorgd. Musk is echt een man met een visie, als je 't mij vraagt.

En ze doen het op een manier die me onmogelijk lijkt voor een groot merk dat zit vastgeroest in een bepaald denkpatroon.

De eerste 'opvolgers' zijn al aangekondigd, en dat was ook de bedoeling toen dit werd opgericht. Maar ze zullen nog wel even op zich laten wachten...

Guest   
Guest

Ze moeten eigenlijk nog een model voor in de stad maken. Heb je minder range nodig, je kan optimaal gebruik maken van het stop-start verkeer door de dynamo en het grootste nadeel van ev's, het feit dat ze op snelheid veel gebruiken, heb je er niet.

mvg

Simoni    4,673
Simoni

Ik stel me nog (heel) wat vragen bij de kwaliteit en afwerking maar zie het echt wel iets worden. Voor zoveel mensen is het een betere oplossing.

JanC    5,391
JanC

Ben echt wel benieuwd naar hun 'volumemodel', denk wel dat dat voor een doorbraak zal zorgen.

toere    9,378
toere

Gisteren een tijdje achter 1 gereden en ik ben niet wild van deze auto.

(S65 ofzo)

JanC    5,391
JanC

Ik stel me nog (heel) wat vragen bij de kwaliteit en afwerking maar zie het echt wel iets worden. Voor zoveel mensen is het een betere oplossing.

Da's ergens ook normaal, denk ik?

Allez, ik bedoel: àlles is nieuw. 't Is de eerste auto die ze from scratch hebben ontwikkeld.

Ik zou het waarschijnlijk niet beter doen. :D

Simoni    4,673
Simoni

Ik vind dat niet normaal, een product van 100.000euro en dan dergelijke kwaliteitsgebreken. Uw cliënteel is geen testpubliek, en als je dat wil dan zou je ook niet op die manier mogen verkopen en campagne voeren.

Guest wooter   
Guest wooter

Ik vind dat niet normaal, een product van 100.000euro en dan dergelijke kwaliteitsgebreken. Uw cliënteel is geen testpubliek, en als je dat wil dan zou je ook niet op die manier mogen verkopen en campagne voeren.

Kwaliteitsgebreken is een groot woord. Tis geen Porsche afwerking ondanks het geld, maar anderzijds betaal je wel +3K voor de satnav in een klassieke auto die geen kloten kan, terwijl bij Tesla dat ding OTA updates krijgt en per versie meer mogelijkheden bied. 3K voor een satnav in een tijd dat de duurste iPad nog geen 900€ kost is er ook over...

Simoni    4,673
Simoni

Als ik eigenaars er over bezig hoor dan durf ik toch echt wel van een gebrek spreken.

Rubbers rond 't schuifdak die gewoon niet vastzitten waardoor 't binnenregent, stukken plastic vergeten monteren tijdens productie, vilt plaatsen onder de automatische spiegel (why?) en dat dan nog niet goed vasthangen, auto die regelmatig niet te openen valt, satnav en co die crasht,...

De plastic rond de koffer van een Porsche 996 hangt beter vast dan een Tesla, en dat was nu niet echt Porsche's beste product.

tuscani    6,207
tuscani

Wat mij vooral opviel was hoe weinig die opvalt. Kennis komt met een witte toe op een drukke plaats en er is zo goed als niemand , om niet te zeggen niemand, die er naar kijkt. Kom je toe met een pana heeft bij wijze van spreken iedereen u gezien

toere    9,378
toere

Wel ik heb ook deze mening. Was een grijs exemplaar die ik heb gezien en ben zeker dat 9/10 niet zagen welke auto daar reed.

Davy_    1,426
Davy_

Wat mij vooral opviel was hoe weinig die opvalt. Kennis komt met een witte toe op een drukke plaats en er is zo goed als niemand , om niet te zeggen niemand, die er naar kijkt. Kom je toe met een pana heeft bij wijze van spreken iedereen u gezien

Dat komt omdat hij er uit ziet als een hyundai sonata.

ir_fuel    34,665
ir_fuel

Het probleem gaat zijn dat tegen dat alles op punt staat en ze toegankelijke modellen hebben qua prijs/range/betrouwbaarheid het kalf voor ons verdronken zal zijn en men ons ook wel weer extra geld uit de zakken gaat kloppen door alle accijnzen die ineens mislopen worden wegens niet meer tanken.

Stel je voor dat morgen 50% van de auto's in België elektrisch is, dan hebben we serieuze shit voor (en volgens mij kan het want het merendeel van de mensen heeft geen auto nodig die 500+km / dag kan rijden).

Massaal minder inkomsten voor de staat + een elektriciteitsnet dat nu al op haar tandvlees zit dat nog een heel pak zwaarder belast wordt en dus investeringen vergt.

Ben zeer benieuwd naar de evoluties de komende jaren, en wat er op de markt gaat zijn tegen dat mijn bmwke einde renting is (binnen 4 jaar).

• Like 1

JanC    5,391
JanC

Daar zeg je zoiets...

Toch straf hoe alle mogelijke vooruitgang hier tegengewerkt wordt, eigenlijk. Uber, AirBNB, en hoogstwaarschijnlijk elektrische auto's in navolging van de zonnepanelen.

Eerst incentiveren, vervolgens afstraffen.

Hun Model 3 (o.i.d.) zou niet meer te lang op zich mogen laten wachten, ben ik erg benieuwd naar...

Guest   
Guest

Ze kunnen ook de accijnzen op benzine en diesel mee verhogen met die op stroom, hebben ze hun zin ook en is nog harder cashen.

ir_fuel    34,665
ir_fuel

Je kan toch niet verwachten dat in een land met potentiële stroomtekorten mensen zomaar gaan rond rijden met elektrische auto's en onnodige kilometers doen. Ze zouden beter het openbaar vervoer of de bus pakken!

And so it begins :D

Guest   
Guest

Openbaar vervoer rijdt ook op stroom, ik stel voor dat we dat dan afschaffen, de mensen daarop hebben toch geen (serieus) werk.

Lefty    16,055
Lefty

Ik heb geen idee wat het verschil is, maar eitherway?

Is het enigste probleem niet dat je energie nodig hebt om waterstof te creëren?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Rabbit
      By Rabbit
      Onder het motto, it's alive !!! (I guess ... ) De BMW iX EV.
      BMW’s new technological flagship in a Sports Activity Vehicle design. 5th Generation of BMW’s eDrive technology producing 500 hp. EPA estimated range of 300 miles. New exterior and interior design architecture. New BMW Charging Powered by EVgo service using 100% renewable energy. BRON: https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1774073

• -krikke-
      By -krikke-
      Als er in de toekomst meer van zulks aanbod beschikbaar komt, dan zal de ooit verplichte overstap naar een EV toch iets aangenamer zijn voor mensen zoals ik...  Fuck de boring Tesla's, Taycans en alle andere huidige leasing zooi...  Dees is tenminste 😍

• Cyrano.ak
      By Cyrano.ak
      Video – Audi geeft e-tron GT het RS label
      https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-geeft-e-tron-gt-het-rs-label-180672
      We hebben bewegende beelden van de Audi RS e-tron GT.
      Update: 5-11-2020, 13.50 uur
      Audi voegt vandaag het RS label toe aan de e-tron GT naam. En er is nu bewegend beeld, waarop de RS e-tron GT (even wennen…) ook echt zelf in beweging is.
      Onderstaande tekst verscheen op 8-10-2020, 12.58 uur.
      Ze zijn er maar druk mee bij de Volkswagen Group. Het dieselgate schandaal forceerde hen om toch een andere richting te kiezen dan softwarematig conformeren. Aan de ene kant kun je zien dat het een ‘moetje’ is om de ontwikkeling van elektrische auto’s in een stroomversnelling te laten gaan.
      Audi e-tron GT
      Aan de andere kant is het ook gewoon een kans. De Audi e-tron is een duidelijk voorbeeld dat een elektrische auto ook erg goed kan zijn. Sterker nog, als je die derde zitrij niet nodig hebt is het een betere auto dan de Audi Q7. Alleen de actieradius is nog een dingetje, maar gelukkig maken de Duitsers ook stappen.
      Layout
      Een van de hoogtepuntjes is toch wel de nieuwe Audi e-tron GT. Audi heeft jarenlang een bepaalde vormtaal gehad. Deze werd mede bepaald door de layout van de techniek. De motor is voor de vooras geplaatst, een ideale manier voor vierwielaandrijving en voor wie dat niet wil is voordelige voorwielaandrijving mogelijk. Het nadeel is dat de voorzijde optisch erg zwaar is.
      Veelbelovend
      De concept versie van de Audi e-tron GT zag er veelbelovend uit. Audi heeft nu al afbeeldingen van de productieversie ‘gelekt’. Net als bij de e-tron heeft de e-tron GT een bizarre wrap, waardoor de subtiele lijnvoering nog niet helemaal zichtbaar is.
      Fraaie lijnen
      Wel is te zien dat de e-tron GT zijn fraaie lijnen grotendeels gaat behouden. Bij de Porsche Taycan (met wie de e-tron GT veel techniek zal delen) zag je dat de vertaling van concept (Mission-E) naar productiemodel goed ging, zij het dat de carrosserie wat smal en zielig werd (voor een betere stroomlijn en dus betere range). Dat gezegd hebbende, de e-tron wordt aanzienlijk minder breed.

Productie e-tron GT
      Ook de Audi e-Tron moet inboeten, maar als de foto’s ons niet bedriegen, behoudt de e-tron GT voldoende wulpse vormen. Naast de afbeeldingen heeft Audi ook een videootje waarbij ze laten zien dat de productie bijna op gang begint te komen. De productie staat gepland voor eind 2020, voor die tijd zal het productiemodel onthuld gaan worden.
    • BMWMB
      By BMWMB
      BMW komt met een uitgebreide reeks elektrische modellen, nieuwkomers waarvan het gros zijn basis met een regulier model deelt. Ook van de 3-serie komt er een elektrische versie en het is die auto die nu in camouflagepak is betrapt.
      BMW brengt volgend jaar de eigenzinnig vormgegeven iNext op de markt. Die elektrische cross-over krijgt een compleet eigen koets en lijkt daarmee niet direct gebaseerd op een regulier productiemodel. De iNext lijkt daarmee een uitzondering op de BMW-regel. Het merk biedt de consument naar eigen zeggen per model graag de keuze en dat houdt onder meer in dat diverse modellen niet alleen met verbrandingsmotoren en plug-in hybride aandrijflijnen, maar ook in geheel elektrische vorm beschikbaar komen. De BMW X3 is daarvan met de iX3 een goed voorbeeld. De i4 wordt een volledig elektrische versie van de nog te onthullen nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé en ook met de nieuwe i3 bewandelt BMW dat pad. Het is straks over en uit voor de markant vormgegeven elektrische hatchback met die naam. De nieuwe i3 wordt 'gewoon' een elektrische 3-serie.
      De nieuwe i3 deelt zijn basis dan ook gewoon met de actuele 3-serie en dat betekent dat onder de koets van deze elektrische sedan ook een versie van BMW's CLAR-platform schuilt. De nieuwe BMW i3 krijgt mogelijk dezelfde 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras als de BMW iX3. De iX3 heeft een 74 kWh groot accupakket in zijn bodem. Kijk niet gek op als de nieuwe i3 een pakket met een vergelijkbare capaciteit tussen de voor- en achteras krijgt. Eenmaal op de markt moet de i3 zijn tanden zetten in elektrische succesnummers als de Tesla Model 3. Wat uiterlijk betreft onderscheidt de i3 zich straks van de reguliere 3-serie met een reeks blauwe accenten. Denk daar een dichte grille bij terwijl je het uitlaatsysteem wegdenkt en voilà: de i3 is geboren. We verwachten de nieuwe BMW i3 volgend jaar op de markt.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-i3-in-beeld-2/
    • dragonfly
      By dragonfly
      Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 
      https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/

De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.

Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions