Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

On 6/2/2020 at 5:28 PM, PJH said:

:ninja:

 

Ik heb hier nog effe over nagedacht. Volgens mij is het onmogelijk dat autopilot hier los op rijdt. 
Ik denk dat hij wel op autopilot gereden zal hebben. En op het moment dat alle toeters en bellen afgaan en dat spel vol in de remmen gaat, dan kan die nog stoppen. 
Maar als je dan als bestuurder (begrijpelijk) gaat remmen, dan gaat de autopilot eraf. En als je dan niet hard genoeg remt, dan haal je het niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Ik heb hier nog effe over nagedacht. Volgens mij is het onmogelijk dat autopilot hier los op rijdt. 
Ik denk dat hij wel op autopilot gereden zal hebben. En op het moment dat alle toeters en bellen afgaan en dat spel vol in de remmen gaat, dan kan die nog stoppen. 
Maar als je dan als bestuurder (begrijpelijk) gaat remmen, dan gaat de autopilot eraf. En als je dan niet hard genoeg remt, dan haal je het niet. 

Je kan van een autopilot niet verwachten dat die op een 'lege' snelweg stopt voor een object op de rijweg. 
Als die dat moet kunnen detecteren, dan zal die veel andere zaken ook als gevaar aanzien en te vaak alles dichtgooien. We zitten nog in de fase dat er compromissen gemaakt moeten worden. En aan deze snelheid wil dat zeggen dat de autopilot binnen de veilige remafstand zichzelf zal overrulen als hij denkt dat er een noodstop moet gemaakt worden. 

Eens die dichter is en nog steeds zeker is dat er een object is, gooit die wel alles toe en zorgt ervoor dat de crash minimaal is. 
Een eerste reactie mag dan wel zijn dat de AP gefaald heeft, maar dat vind ik niet. Die heeft ervoor gezorgd dat de schade minimaal is en vooral dat de inzittende gewoon zullen kunnen uitstappen, zonder hevige verwondingen. Dat is best al een hele indrukwekkende prestatie. 

Er zit immers een bestuurder in. En die was onoplettend. Was die zo onoplettend in een gewone auto, dan was die dood. Nu was die onoplettend met AP en zal die gewoon wegwandelen. Goed werk dus van AP. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Je kan van een autopilot niet verwachten dat die op een 'lege' snelweg stopt voor een object op de rijweg. 

Niet voor een plank. Maar wel voor een vrachtwagen.

 

Ik heb het effe nagekeken in de handleiding.

De recente veiligheidsvoorzieningen in een Tesla die scannen 160m voor de wagen.
Hij zal zelf remmen tot hij 50km/u trager rijdt dan de snelheid waaraan hij is beginnen remmen.

In bovenstaand geval, als die wagen bvb 120 reed, dan gaat die remmen tot hij 70 rijdt.
Tenzij:

- Je heel hard aan het stuur trekt
- Je zelf remt en weer los laat
- Je hard accelereert
- Het obstakel weg is

Dit staat trouwens allemaal los van autopilot, die veiligheidsvoorzieningen werken ook als je zelf aan het sturen bent.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, DDke zei:

Niet voor een plank. Maar wel voor een vrachtwagen.
 

Als het plat ligt is het een plank :) (voegt codelijnen toe om toch te stoppen voor heel dikke planken)

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Tjeu said:

Het filmpje is van januari, dus in Tesla termen is dat vier AP itteraties terug 😛 

Heb effe een aanpassing gemaakt. Dit staat dus los van autopilot. Die auto gaat dat ook doen als je zelf zit te sturen, net zoals vele andere recente modellen van andere merken.

En idd zoals jij zei, ik denk dat de impactsnelheid in bovenstaand geval idd laag genoeg was om er levend uit te stappen. En da's uiteindelijk het hoofddoel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Absolute waanzin, dit.

Erg veel zin om short te gaan hierop, maar wanneer stopt de waanzin, da's de vraag... :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, bt. zei:

Absolute waanzin, dit.

Erg veel zin om short te gaan hierop, maar wanneer stopt de waanzin, da's de vraag... :lolz:

Ik ga kopen als hij eventueel terug valt naar 7-800$ ,shorten is me te gevaarlijk 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

38 minuten geleden, Krikkie zei:

Ik ga kopen als hij eventueel terug valt naar 7-800$ ,shorten is me te gevaarlijk 😅

Als hij zover terugvalt, zakt hij wellicht nog verder naar een 'realistisch' K/W? 
Maar wat is op vandaag een realistische K/W..

Sowieso enorm computergestuurd aandeel momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij os het inderdaad ook tussen de 15 en 20%.
De voorbije 6 dagen heeft ‘m stilgestaan, en was er 10% batterij weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende verliezen.. enerzijds laadverlies ( ongeveer 10%)

 

Anderzijds warmteverlies, des te meer power je gebruikt des te hoger dit zal zijn. zo zal zelfs een Taycan na 1.5 ronden Nürburgring oververhitten..

 

Ook stilstandverliezen ( vampire drain )

 

Ook nog koudeverliezen ( bij koud weer zal een batterij minder energie afgeven )

 

Pre-heaten en pre-Coolen.

 

Al het vebruik bij stilstand. In park.

 

Al deze dingen telt de OBC niet mee. Naar mijn ervaring mag je gerust 30-35% rekenen voor dit alles.

 

 

Vergeet ook batterijdegradatie niet.. ik kan momenteel nog 84kwh laden van 0-100% en bij nieuw was dit minstens 96kwh !!

 

Gaat sneller dan ik dacht

 

[mention=86]BMWMB[/mention] : bij nieuw had ik 507km range , nu een 440km. 13% dus.

 

Ik weet niet of mijn volgende een EV zal zijn

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, DDke zei:

Kwam jij nog deze kanten uit voor dat kostuum?

Voorlopig niet want receptie / viering is geannuleerd. Nieuwe datum voor december maar volgens mij zitten we dan aan lockdown #3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 
Vergeet ook batterijdegradatie niet.. ik kan momenteel nog 84kwh laden van 0-100% en bij nieuw was dit minstens 96kwh !!
 
Gaat sneller dan ik dacht
 
[mention=86]BMWMB[/mention] : bij nieuw had ik 507km range , nu een 440km. 13% dus.
 
Ik weet niet of mijn volgende een EV zal zijn
 
 

Hoe kan je zien hoeveel kwh je kan laden?

Ik ga van de week ook nog eens laden tot 100%, en eens kijken hoeveel km dat dan is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten enkel te zien aan de supercharger.. dan kan je t aflezen op de display in de auto, ofwel thuis de meterstand noteren maar dat is dan natuurlijk niet wat er in de batterij terechtkomt (laadverliezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 28/7/2020 om 19:37, Germinal zei:

 

 

BMWMB: bij nieuw had ik 507km range , nu een 440km. 13% dus.

 

 

 

 

De mijn had nieuw 502km, en nu na goed 2 jaar en 75k km heb ik nog 471km, wat een verlies is van 6%, wat perfect op schema is van wat tesla opgeeft.

spacer.png

spacer.png

Ik ga 140k km doen met deze Tesla, dus ga ik nog 1.5 tot 2% verder verliezen. Geen zorg dus...  

Als ik zo tevreden blijf van deze Tesla, en er over 1.5 jaar niet meer keuze is, dan is er een kans dat ik 'm overkoop van de leasing, en 'm dus nog langer ga houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid