Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, tuscani zei:

Waar zie je dat? Ik krijg 1 rode s te zien en geen enkele x?

Ik zie vandaag alleen nog een rode X en geen S

Maar gisteren was de prijs van de S (een rode) die er toen nog op stond ineens zo'n 10.000 euro goedkoper dan de dag ervoor.
En voor de X'en (een rode en een blauwe), net hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

miljaar, dat is véél verlies.  zou eerder rond de 5% moeten zitten. ben je op de hoogte van wat er allemaal slecht is voor de levensduur van een lithium batterij?
https://batteryuniversity.com/learn/article/bu_1003a_battery_aging_in_an_electric_vehicle_ev


Ja maar ik trek me daar weinig van aan.. tesla garandeert dacht ik 70% over 8 jaar dus...

Als het minder wordt moeten ze hun garantie maar nakomen
Link naar reactie
Delen op andere sites

te veel aan de super charger gehangen? 

360 = 81,8181% van 440 dus een dikke 18% verlies, niet? 

 

 

Inderdaad.. de eerst 25.000 km zo goed als niet en vanaf dan zeer veel..

 

Ik merk wel dat ze mijn snelheid cappen.. maximaal 108kw// helemaal in begin was dit 117kw en dan was er een verhoging naar 144kw ( wel maar tussen 10-30% zoiets) nu sinds kort gecapped

 

Ik laad nog een 83kwh van 0-100% in begin was dit 98kwh dus een 15kwh is foetsie..

 

Denk er nog een jaar of twee mee te rijden maar de restwaarde zal om van te huilen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2020 om 22:17, knight-rider zei:

Ik zie vandaag alleen nog een rode X en geen S

Maar gisteren was de prijs van de S (een rode) die er toen nog op stond ineens zo'n 10.000 euro goedkoper dan de dag ervoor.
En voor de X'en (een rode en een blauwe), net hetzelfde.

Mocht ik een tesla “kopen” zou dat met een renting zijn. Niet om me geen zak te moeten aantrekken van wel of niet superchargen.

Als die batterij kapot is is het alvast niet mijn probleem 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik een tesla “kopen” zou dat met een renting zijn. Niet om me geen zak te moeten aantrekken van wel of niet superchargen.
Als die batterij kapot is is het alvast niet mijn probleem [emoji2]


Is ook met een renting bij mij.. maar kan je dan gelijk op elk moment zeggen : neem de wagen maar terug voor wat nog openstaat ? Ik stop met mijn renting te betalen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat gaat niet. Je kan ‘m wel verkopen en dan het openstaand saldo betalen, maar daar wringt het schoentje, want de Model S is zoveel gedaald in nieuwprijs, dat we nooit genoeg kunnen krijgen om die renting terugbetaald te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Joske zei:

Waar is Elon zijn gegarandeerde inruilwaarde dan?

Wel de gegarandeerde inruilwaarde bestaat er in dat Elon, nadat hij de al één maal verkochte auto's weer binnen pakt voor een erg lage waarde, die een beetje laat refurben en daarna voor slechts 20% minder dan de prijs van een nieuwe weer verkoopt! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is Elon zijn gegarandeerde inruilwaarde dan?  

 

Ik heb mijne gekocht voor 132k, en heb een restwaarde van 52k na 4 jaar en 160k km. Eigenlijk betaal ik dus 80k in 4 jaar, en kan ik de auto overkopen voor 52k.

52k is toch een mooie restwaarde, niet?

Ik denk dat andere merken het niet beter doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijne gekocht voor 132k, en heb een restwaarde van 52k na 4 jaar en 160k km. Eigenlijk betaal ik dus 80k in 4 jaar, en kan ik de auto overkopen voor 52k. 52k is toch een mooie restwaarde, niet?
Ik denk dat andere merken het niet beter doen.


Ja, jij hebt dat goed gezien met die gegarandeerde restwaarde..

Ik zou hem overlaten voor dat geld is hem zelf kopen een heel slecht idee :)

Porsche heeft met de Taycan ook even mooie aanbieding gehad.. na 4 jaar 50% restwaarde dacht ik..

Alle EV’s gaan vreselijke restwaarde hebben
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb mijne gekocht voor 132k, en heb een restwaarde van 52k na 4 jaar en 160k km. Eigenlijk betaal ik dus 80k in 4 jaar, en kan ik de auto overkopen voor 52k.

52k is toch een mooie restwaarde, niet?

Ik denk dat andere merken het niet beter doen.

Je zegt “ik betaal” dus ik veronderstel dat dat particulier is? Dan is een verlies van 20K per jaar toch zwaar, de eerste traantjes komen toch spontaan op 🥴 80K verlies op 4 jaar, daar doe je al eens wat anders mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Order66 said:

Je zegt “ik betaal” dus ik veronderstel dat dat particulier is? Dan is een verlies van 20K per jaar toch zwaar, de eerste traantjes komen toch spontaan op 🥴 80K verlies op 4 jaar, daar doe je al eens wat anders mee.

Welke gek koopt een EV van 100+K particulier.

Niemand :) 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad. Hier lopen er toch rond met een ander begrip van "dat valt toch mee" dan mij.

80000€ op 4j vind ik precies toch niet echt meevallen. ☺️
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke gek koopt een EV van 100+K particulier.

Niemand :) 

Gekken genoeg op deze bol, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat BMWMB gek is 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Order66 zei:

Gekken genoeg op deze bol, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat BMWMB gek is 🤣

Zaakvoerders zeggen ook vaak ‘ ik betaal’ 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Joske zei:

Ja inderdaad. Hier lopen er toch rond met een ander begrip van "dat valt toch mee" dan mij.

80000€ op 4j vind ik precies toch niet echt meevallen. ☺️
 

 

Dat is uiteraard zo

Maar dat probleem heeft elke luxe wagen in die prijscategorie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tesla is uiteraard gekocht op de vennootschap, waardoor de wagen 100% fiscaal aftrekbaar is, en ook het VAA zeer laag is. Ik laad voor 80% aan de zonnepanelen, en 10% met gratis supercharging, en onderhoud hoeft maar om de 2 jaar. Voor mij is dit geen dure auto, want elke even grote, even krachtige, even luxueuze en even comfortabele niet EV zou veel duurder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben gekocht voor de prijsdalingen, zuur enerzijds maar anders is het op de moment van aankoop dat je moet beslissen of die wagen voor jou wel of niet die prijs waard is. Ik heb het nu ook sinds kort een model 3, ik vermoed dat er nog prijsdalingen komen maar voor mij is dit nu wel de beste betaalbare EV (een porsche is te duur).

En als je die wagen koopt en restwaarde belangrijk is, zou ik zo weinig mogelijk superchargen, of was het onvermijdelijk?

En mja, germinal, kga uw rekening ni maken ma k vermoed dat gij niet op een euro moet kijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, stijn82 said:

Ik heb het nu ook sinds kort een model 3, ik vermoed dat er nog prijsdalingen komen maar voor mij is dit nu wel de beste betaalbare EV (een porsche is te duur)  

Ela ☝️
Waar staat dat topic waar je die in voorstelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid