Jump to content

Tesla lovers


whispy
 Share

Recommended Posts

Idem...

 

Vertel eens wat meer over je ervaringen na een jaar rijden.

Welk gebruik heb je daarmee, hoe pak je lange ritten aan,...

Link to comment
Share on other sites

Concreet: hoe is het range als je op de snelweg altijd 160 knalt?

Dit zal je misschien choqueren, maar ik "knal niet altijd 160 op de snelweg".

Ik "knal" rond de 120, onder meer omdat dat toevallig de legale maximumsnelheid is in dit landje.

Als ik dan toch geld wens uit te geven, dan liever aan (de aanschaf van) een Model S dan aan de Dienst Penale Boetes in dit landje...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest wooter

Dit zal je misschien choqueren, maar ik "knal niet altijd 160 op de snelweg".

Ik "knal" rond de 120, onder meer omdat dat toevallig de legale maximumsnelheid is in dit landje.

Als ik dan toch geld wens uit te geven, dan liever aan (de aanschaf van) een Model S dan aan de Dienst Penale Boetes in dit landje...

Dat is niet antwoorden op de vraag.

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet antwoorden op de vraag.

Eigenlijk wel: dat is antwoorden dat ik niet KAN antwoorden op je vraag... Plus de reden waarom.

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet antwoorden op de vraag.

 

Dat is gewoon hoe Tesla eigenaars rijden en dan zijn we weer bij de kern van de discussie :D

Link to comment
Share on other sites

Idem...

 

Vertel eens wat meer over je ervaringen na een jaar rijden.

Welk gebruik heb je daarmee, hoe pak je lange ritten aan,...

Ik doe dagelijks rond de 150km woon-werk. 80% autosnelwegen (E-411 @ 120 km/u), 20% file (Brusselse Ring), met nu en dan een "sprintje" (want dan voelt die wagen uiteraard op zijn best).

Leverde mij een gemiddeld verbruik van 226 Wh/km op, dus een bereik van rond de 350 km bij een 90% (telkens aan nachttarief) gevulde batterij.

Link to comment
Share on other sites

Hoe hard knal je in Duitsland? En wat is je range daar?

De paar keer dat ik naar Duitsland ermee geweest ben, ben ik geen stukken zonder maximumsnelheid tegengekomen.

Mijn range bleef dus rond de 350 km.

Link to comment
Share on other sites

Guest wooter

De paar keer dat ik naar Duitsland ermee geweest ben, ben ik geen stukken zonder maximumsnelheid tegengekomen.

Mijn range bleef dus rond de 350 km.

Waar rij jij Duitsland dan binnen? E40 is unlimited, E314 is unlimited, E42 is unlimited, E34 is unlimited, ...

Link to comment
Share on other sites

Waar rij jij Duitsland dan binnen? E40 is unlimited, E314 is unlimited, E42 is unlimited, E34 is unlimited, ...

Niet langs autosnelwegen (moest vlak over de grens zijn).

Link to comment
Share on other sites

Guest wooter

Niet langs autosnelwegen (moest vlak over de grens zijn).

Dus je komt met een nieuwe ketel in Duitsland, en gaat nog niet eens even knallen op de autobahn?

 

We zitten met ne sos.

Link to comment
Share on other sites

Dus je komt met een nieuwe ketel in Duitsland, en gaat nog niet eens even knallen op de autobahn?

 

We zitten met ne sos.

Ik denk dat er niet veel sossen met een Tesla rondrijden...

Link to comment
Share on other sites

Dat is gewoon hoe Tesla eigenaars rijden en dan zijn we weer bij de kern van de discussie :D

 

Tja, dan zou ik toch een andere zijn.

Hoewel ik me de laatste tijd meer betrap op het cruisen op een redelijke snelheid en daarbij rechts inhaal en zo even snel vooruit geraak.

Dan zou de tussentijdse acceleratie wel handig zijn.

 

Ik doe dagelijks rond de 150km woon-werk. 80% autosnelwegen (E-411 @ 120 km/u), 20% file (Brusselse Ring), met nu en dan een "sprintje" (want dan voelt die wagen uiteraard op zijn best).

Leverde mij een gemiddeld verbruik van 226 Wh/km op, dus een bereik van rond de 350 km bij een 90% (telkens aan nachttarief) gevulde batterij.

 

Ik zit nu momenteel ook op zoiets... Wel eerder 25% secundaire weg, 65% snelweg en 10% stadsverkeer en geen file.

Ik moet het ding eens deftig kunnen testen en dan ook meteen een P85D want de korte rit met de 85 was niet slecht, maar ik was niet onder de indruk...

Link to comment
Share on other sites

Ik moet het ding eens deftig kunnen testen en dan ook meteen een P85D want de korte rit met de 85 was niet slecht, maar ik was niet onder de indruk...

400+pk is niet indrukwekkend genoeg?

Link to comment
Share on other sites

Ja en nee...

 

Dat ding gaat daar vlot mee... Maar om nu te zeggen ik moet dat hebben omwille van de fenomenale acceleratie, nee...

 

En hou er rekening mee dat het ding altijd vertrekt met ongeveer een kleine helft van zijn vermogen omdat je anders toch gewoon de banden oprookt...

Link to comment
Share on other sites

Dit zal je misschien choqueren, maar ik "knal niet altijd 160 op de snelweg".

Ik "knal" rond de 120, onder meer omdat dat toevallig de legale maximumsnelheid is in dit landje.

Als ik dan toch geld wens uit te geven, dan liever aan (de aanschaf van) een Model S dan aan de Dienst Penale Boetes in dit landje...

 

SAAAI

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions