Jump to content
whispy

Tesla lovers

Recommended Posts

Naish    4,690
Naish

Idem...

Vertel eens wat meer over je ervaringen na een jaar rijden.

Welk gebruik heb je daarmee, hoe pak je lange ritten aan,...

Bartjeuh    37
Bartjeuh

Concreet: hoe is het range als je op de snelweg altijd 160 knalt?

Dit zal je misschien choqueren, maar ik "knal niet altijd 160 op de snelweg".

Ik "knal" rond de 120, onder meer omdat dat toevallig de legale maximumsnelheid is in dit landje.

Als ik dan toch geld wens uit te geven, dan liever aan (de aanschaf van) een Model S dan aan de Dienst Penale Boetes in dit landje...

• Like 1

Guest wooter   
Guest wooter

Ik "knal" rond de 120, onder meer omdat dat toevallig de legale maximumsnelheid is in dit landje.

Als ik dan toch geld wens uit te geven, dan liever aan (de aanschaf van) een Model S dan aan de Dienst Penale Boetes in dit landje...

Dat is niet antwoorden op de vraag.

Bartjeuh    37
Bartjeuh

Eigenlijk wel: dat is antwoorden dat ik niet KAN antwoorden op je vraag... Plus de reden waarom.

dragonfly    8,383
dragonfly

Dat is gewoon hoe Tesla eigenaars rijden en dan zijn we weer bij de kern van de discussie :D

Bartjeuh    37
Bartjeuh

Idem...

Vertel eens wat meer over je ervaringen na een jaar rijden.

Welk gebruik heb je daarmee, hoe pak je lange ritten aan,...

Ik doe dagelijks rond de 150km woon-werk. 80% autosnelwegen (E-411 @ 120 km/u), 20% file (Brusselse Ring), met nu en dan een "sprintje" (want dan voelt die wagen uiteraard op zijn best).

Leverde mij een gemiddeld verbruik van 226 Wh/km op, dus een bereik van rond de 350 km bij een 90% (telkens aan nachttarief) gevulde batterij.

Bartjeuh    37
Bartjeuh

Hoe hard knal je in Duitsland? En wat is je range daar?

De paar keer dat ik naar Duitsland ermee geweest ben, ben ik geen stukken zonder maximumsnelheid tegengekomen.

Mijn range bleef dus rond de 350 km.

Guest wooter   
Guest wooter

De paar keer dat ik naar Duitsland ermee geweest ben, ben ik geen stukken zonder maximumsnelheid tegengekomen.

Mijn range bleef dus rond de 350 km.

Waar rij jij Duitsland dan binnen? E40 is unlimited, E314 is unlimited, E42 is unlimited, E34 is unlimited, ...

Bartjeuh    37
Bartjeuh

Waar rij jij Duitsland dan binnen? E40 is unlimited, E314 is unlimited, E42 is unlimited, E34 is unlimited, ...

Niet langs autosnelwegen (moest vlak over de grens zijn).

Guest wooter   
Guest wooter

Niet langs autosnelwegen (moest vlak over de grens zijn).

Dus je komt met een nieuwe ketel in Duitsland, en gaat nog niet eens even knallen op de autobahn?

We zitten met ne sos.

Bartjeuh    37
Bartjeuh

Dus je komt met een nieuwe ketel in Duitsland, en gaat nog niet eens even knallen op de autobahn?

We zitten met ne sos.

Ik denk dat er niet veel sossen met een Tesla rondrijden...

ir_fuel    34,782
ir_fuel

Ik denk dat er niet veel sossen met een Tesla rondrijden...

Als firmawagen op de intercomunnale he :D

Naish    4,690
Naish

Dat is gewoon hoe Tesla eigenaars rijden en dan zijn we weer bij de kern van de discussie :D

Tja, dan zou ik toch een andere zijn.

Hoewel ik me de laatste tijd meer betrap op het cruisen op een redelijke snelheid en daarbij rechts inhaal en zo even snel vooruit geraak.

Dan zou de tussentijdse acceleratie wel handig zijn.

Ik doe dagelijks rond de 150km woon-werk. 80% autosnelwegen (E-411 @ 120 km/u), 20% file (Brusselse Ring), met nu en dan een "sprintje" (want dan voelt die wagen uiteraard op zijn best).

Leverde mij een gemiddeld verbruik van 226 Wh/km op, dus een bereik van rond de 350 km bij een 90% (telkens aan nachttarief) gevulde batterij.

Ik zit nu momenteel ook op zoiets... Wel eerder 25% secundaire weg, 65% snelweg en 10% stadsverkeer en geen file.

Ik moet het ding eens deftig kunnen testen en dan ook meteen een P85D want de korte rit met de 85 was niet slecht, maar ik was niet onder de indruk...

Guest wooter   
Guest wooter

P85D kan je vanaf maart testen. Vandaag testrit geboekt. Ging me enkel om de zetels, maar het is blijkbaar een testrit geworden.

ir_fuel    34,782
ir_fuel

Ik moet het ding eens deftig kunnen testen en dan ook meteen een P85D want de korte rit met de 85 was niet slecht, maar ik was niet onder de indruk...

400+pk is niet indrukwekkend genoeg?

Naish    4,690
Naish

Ja en nee...

Dat ding gaat daar vlot mee... Maar om nu te zeggen ik moet dat hebben omwille van de fenomenale acceleratie, nee...

En hou er rekening mee dat het ding altijd vertrekt met ongeveer een kleine helft van zijn vermogen omdat je anders toch gewoon de banden oprookt...

Parsifal    2,881
Parsifal

SAAAI

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Rabbit
      By Rabbit
      Onder het motto, it's alive !!! (I guess ... ) De BMW iX EV.
      BMW’s new technological flagship in a Sports Activity Vehicle design. 5th Generation of BMW’s eDrive technology producing 500 hp. EPA estimated range of 300 miles. New exterior and interior design architecture. New BMW Charging Powered by EVgo service using 100% renewable energy. BRON: https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1774073

• -krikke-
      By -krikke-
      Als er in de toekomst meer van zulks aanbod beschikbaar komt, dan zal de ooit verplichte overstap naar een EV toch iets aangenamer zijn voor mensen zoals ik...  Fuck de boring Tesla's, Taycans en alle andere huidige leasing zooi...  Dees is tenminste 😍

• Cyrano.ak
      By Cyrano.ak
      Video – Audi geeft e-tron GT het RS label
      https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-geeft-e-tron-gt-het-rs-label-180672
      We hebben bewegende beelden van de Audi RS e-tron GT.
      Update: 5-11-2020, 13.50 uur
      Audi voegt vandaag het RS label toe aan de e-tron GT naam. En er is nu bewegend beeld, waarop de RS e-tron GT (even wennen…) ook echt zelf in beweging is.
      Onderstaande tekst verscheen op 8-10-2020, 12.58 uur.
      Ze zijn er maar druk mee bij de Volkswagen Group. Het dieselgate schandaal forceerde hen om toch een andere richting te kiezen dan softwarematig conformeren. Aan de ene kant kun je zien dat het een ‘moetje’ is om de ontwikkeling van elektrische auto’s in een stroomversnelling te laten gaan.
      Audi e-tron GT
      Aan de andere kant is het ook gewoon een kans. De Audi e-tron is een duidelijk voorbeeld dat een elektrische auto ook erg goed kan zijn. Sterker nog, als je die derde zitrij niet nodig hebt is het een betere auto dan de Audi Q7. Alleen de actieradius is nog een dingetje, maar gelukkig maken de Duitsers ook stappen.
      Layout
      Een van de hoogtepuntjes is toch wel de nieuwe Audi e-tron GT. Audi heeft jarenlang een bepaalde vormtaal gehad. Deze werd mede bepaald door de layout van de techniek. De motor is voor de vooras geplaatst, een ideale manier voor vierwielaandrijving en voor wie dat niet wil is voordelige voorwielaandrijving mogelijk. Het nadeel is dat de voorzijde optisch erg zwaar is.
      Veelbelovend
      De concept versie van de Audi e-tron GT zag er veelbelovend uit. Audi heeft nu al afbeeldingen van de productieversie ‘gelekt’. Net als bij de e-tron heeft de e-tron GT een bizarre wrap, waardoor de subtiele lijnvoering nog niet helemaal zichtbaar is.
      Fraaie lijnen
      Wel is te zien dat de e-tron GT zijn fraaie lijnen grotendeels gaat behouden. Bij de Porsche Taycan (met wie de e-tron GT veel techniek zal delen) zag je dat de vertaling van concept (Mission-E) naar productiemodel goed ging, zij het dat de carrosserie wat smal en zielig werd (voor een betere stroomlijn en dus betere range). Dat gezegd hebbende, de e-tron wordt aanzienlijk minder breed.

Productie e-tron GT
      Ook de Audi e-Tron moet inboeten, maar als de foto’s ons niet bedriegen, behoudt de e-tron GT voldoende wulpse vormen. Naast de afbeeldingen heeft Audi ook een videootje waarbij ze laten zien dat de productie bijna op gang begint te komen. De productie staat gepland voor eind 2020, voor die tijd zal het productiemodel onthuld gaan worden.
    • BMWMB
      By BMWMB
      BMW komt met een uitgebreide reeks elektrische modellen, nieuwkomers waarvan het gros zijn basis met een regulier model deelt. Ook van de 3-serie komt er een elektrische versie en het is die auto die nu in camouflagepak is betrapt.
      BMW brengt volgend jaar de eigenzinnig vormgegeven iNext op de markt. Die elektrische cross-over krijgt een compleet eigen koets en lijkt daarmee niet direct gebaseerd op een regulier productiemodel. De iNext lijkt daarmee een uitzondering op de BMW-regel. Het merk biedt de consument naar eigen zeggen per model graag de keuze en dat houdt onder meer in dat diverse modellen niet alleen met verbrandingsmotoren en plug-in hybride aandrijflijnen, maar ook in geheel elektrische vorm beschikbaar komen. De BMW X3 is daarvan met de iX3 een goed voorbeeld. De i4 wordt een volledig elektrische versie van de nog te onthullen nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé en ook met de nieuwe i3 bewandelt BMW dat pad. Het is straks over en uit voor de markant vormgegeven elektrische hatchback met die naam. De nieuwe i3 wordt 'gewoon' een elektrische 3-serie.
      De nieuwe i3 deelt zijn basis dan ook gewoon met de actuele 3-serie en dat betekent dat onder de koets van deze elektrische sedan ook een versie van BMW's CLAR-platform schuilt. De nieuwe BMW i3 krijgt mogelijk dezelfde 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras als de BMW iX3. De iX3 heeft een 74 kWh groot accupakket in zijn bodem. Kijk niet gek op als de nieuwe i3 een pakket met een vergelijkbare capaciteit tussen de voor- en achteras krijgt. Eenmaal op de markt moet de i3 zijn tanden zetten in elektrische succesnummers als de Tesla Model 3. Wat uiterlijk betreft onderscheidt de i3 zich straks van de reguliere 3-serie met een reeks blauwe accenten. Denk daar een dichte grille bij terwijl je het uitlaatsysteem wegdenkt en voilà: de i3 is geboren. We verwachten de nieuwe BMW i3 volgend jaar op de markt.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-i3-in-beeld-2/
    • dragonfly
      By dragonfly
      Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 
      https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/

De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.

Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions