Ga naar inhoud

24h van Le Mans


Spillies

Aanbevolen berichten

Op 16/6/2018 om 23:55, Glenn-N zei:

Die Pink Pig 911 is mega vet.

Ik twijfelde nog in 't begin (op basis van foto) welke ik knapper vond. Pink Pig zou toen waarschijnlijk m'n stem gekregen hebben, maar live is de Rothmans livery zo veel vetter: die blauwe flanken met daarin die witte wielen = awesome :inlove:  (zeker in het licht van de koplampen van een achterop komende auto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Ik twijfelde nog in 't begin (op basis van foto) welke ik knapper vond. Pink Pig zou toen waarschijnlijk m'n stem gekregen hebben, maar live is de Rothmans livery zo veel vetter: die blauwe flanken met daarin die witte wielen = awesome :inlove:  (zeker in het licht van de koplampen van een achterop komende auto)

+1

Pink pig is gewoon ferm omwille van het concept. Als je gewoon los van dat alles naar de 2 auto's kijkt is die Rothmans gewoon mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Hoe werkt dit qualify format juist? Want er worden meerdere qualifyings gereden, toch?

Nemen ze het gemiddelde van de verschillende sessies? Of?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieuze crash tussen de Toyota #7 en de Dragonspeed van oa Maldonado. 

Heel bizar.. ik kan bijna niet geloven dat die Dragonspeed de Toyota niet zag komen.
Maar bon, van buitenaf is het makkelijk praten. In die mini cockpit met helm en hans kan dat compleet anders zijn. 
Beide auto's echt wel serieus geraakt. 

edit: toch video gevonden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag bij zo'n crash:

Een team als Toyota laat niets aan het toeval over. Gaan ze dan die #7 volledig 'ontkleden' en alle onderdelen gaan controleren en/of vervangen? 
Als je die auto op de slomo ziet vliegen, dan kan het bijna niet anders dan dat er ook onderdelen die niet links vooraan zitten (plaats van impact) geraakt zijn?
Ophanging, chassis,... krijgen toch een serieuze slag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Maxime S said:

Serieuze crash tussen de Toyota #7 en de Dragonspeed van oa Maldonado. 

Heel bizar.. ik kan bijna niet geloven dat die Dragonspeed de Toyota niet zag komen.
Maar bon, van buitenaf is het makkelijk praten. In die mini cockpit met helm en hans kan dat compleet anders zijn. 
Beide auto's echt wel serieus geraakt. 

Die zat net in zijn dode hoek omwille van zijn HANS, denk ik.

 

Misschien een belachelijke vergelijking, maar als wij op Anneau Du Rhin moeten koersen komen we het circuit opgereden op het baantje met de pijl. Wel, ik kan u zeggen dat je NIET ziet of er iemand op de baan rijdt tot je op de piste zit, omwille van de hoek, want je kan je hoofd niet draaien en je spiegels gaan zo breed niet. Komt er nog bij dat iedereen op de piste daar aan de linkerkant rijdt, waar jij dus de baan op komt.

 

Strikt gezien de fout van de Dragonspeed, maar je kan je wel afvragen waarom die Toyota hem niet heeft zien staan ondanks dubbel geel.

Screenshot 2019-06-13 at 09.02.31.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die zat net in zijn dode hoek omwille van zijn HANS, denk ik.

 

Misschien een belachelijke vergelijking, maar als wij op Anneau Du Rhin moeten koersen komen we het circuit opgereden op het baantje met de pijl. Wel, ik kan u zeggen dat je NIET ziet of er iemand op de baan rijdt tot je op de piste zit, omwille van de hoek, want je kan je hoofd niet draaien en je spiegels gaan zo breed niet. Komt er nog bij dat iedereen op de piste daar aan de linkerkant rijdt, waar jij dus de baan op komt.

 

Strikt gezien de fout van de Dragonspeed, maar je kan je wel afvragen waarom die Toyota hem niet heeft zien staan ondanks dubbel geel.

Screenshot 2019-06-13 at 09.02.31.jpg

 

Ik kan me inbeelden dat de Toyota de Dragonspeed zag staan en er van uitging dat ie niet zou bewegen alvorens hij er voorbij was... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Maxime S said:

Ik kan me inbeelden dat de Toyota de Dragonspeed zag staan en er van uitging dat ie niet zou bewegen alvorens hij er voorbij was... 

In het interview met de piloot zei hij dat hij niks had gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ir_fuel zei:

je kan je wel afvragen waarom die Toyota hem niet heeft zien staan ondanks dubbel geel

Versta ik ook niet, beelden 3x bekeken en je ziet hem staan. Maar was misschien zo gefocust op rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Die zat net in zijn dode hoek omwille van zijn HANS, denk ik.

 

Misschien een belachelijke vergelijking, maar als wij op Anneau Du Rhin moeten koersen komen we het circuit opgereden op het baantje met de pijl. Wel, ik kan u zeggen dat je NIET ziet of er iemand op de baan rijdt tot je op de piste zit, omwille van de hoek, want je kan je hoofd niet draaien en je spiegels gaan zo breed niet. Komt er nog bij dat iedereen op de piste daar aan de linkerkant rijdt, waar jij dus de baan op komt.

 

Strikt gezien de fout van de Dragonspeed, maar je kan je wel afvragen waarom die Toyota hem niet heeft zien staan ondanks dubbel geel.

Screenshot 2019-06-13 at 09.02.31.jpg

Beetje zoals exit radillon pit bij endurance races. Je moet zoveel mogelijk rechts rijden en hopen dat ze je plaats geven.  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Wat ik me afvraag bij zo'n crash:

Een team als Toyota laat niets aan het toeval over. Gaan ze dan die #7 volledig 'ontkleden' en alle onderdelen gaan controleren en/of vervangen? 
Als je die auto op de slomo ziet vliegen, dan kan het bijna niet anders dan dat er ook onderdelen die niet links vooraan zitten (plaats van impact) geraakt zijn?
Ophanging, chassis,... krijgen toch een serieuze slag? 

Alle auto's worden sowieso haast volledig "ontkleed" voor de race. 😉 Een paar foto's van een paar jaar geleden.

 

DSC01169.jpg

DSC01146.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, korneeldebruyn zei:

Hoe werkt dit qualify format juist? Want er worden meerdere qualifyings gereden, toch?

Nemen ze het gemiddelde van de verschillende sessies? Of?

snelste tijd telt. gene gedoe met gemiddelden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, thiva zei:

Alle auto's worden sowieso haast volledig "ontkleed" voor de race. 😉 Een paar foto's van een paar jaar geleden.

 

DSC01169.jpg

DSC01146.jpg

Ja ok, maar 't is niet omdat ze er wat koetswerk panelen afhalen dat ie volledig uit elkaar gehaald wordt hé? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Maxime S zei:

Ja ok, maar 't is niet omdat ze er wat koetswerk panelen afhalen dat ie volledig uit elkaar gehaald wordt hé? 

Het gaat veel verder dan allemaal wat koetswerkpanelen verwijderen hoor. Op de Ford bijvoorbeeld zie je dat o.a. de ophanging verwijderd is. Dat vind ik toch al redelijk ingrijpend, niet?

aangepast door thiva
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Blijkbaar hebben de rijders al serieus wat "risico's" genomen. 

Gisteren op Eurosport zei Bleekemolen ook al dat er serieus hard gereden werd voor wat "maar" een quali is...

Kobayashi wou naar het schijnt persé de rondetijd van vorig jaar verbeteren... dat zijn toch risico's die ik als teamchef absoluut niet zou tolereren ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid