Ga naar inhoud

24h van Le Mans


Spillies

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden, Maxime S zei:

Hoe bedoel je ? 

Ik verlies me wat in die nieuwe klassen... moet dringend eens wat nalezen daarover. 

kort door de bocht gezegd is LMDh voor IMSA en WEC, een soort lmp2 met voorgeschreven chassis, Bosch elektromotor en electronica. De vrijheidsgraden zijn vooral motor en body. Budget cap op 1 miljoen per auto

LMH is vrij te ontwikkelen en vervangt LMP1, maar kent een BOP met LMDh voor inzet bij de WEC. In mijn ogen moeten ze de klassen apart zetten voor de grote koersen, anders is LMH ein totes Geburt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan ook historisch gegroeid. Oorspronkelijk ging men enkel de LMH toelaten als opvolger van LMP1. Helaas is men dan tot de conclusie gekomen dat er geen kat ging meedoen. Dan kwam IMSA met een project voor de opvolger van de DPi klasse (dat is eigenlijk een voorloper van dit. Dat zijn proto's waar constructeurs hun eigen smoel op mogen plakken), en hebben ze met de ACO samen gezeten om 1 spec te ontwikkelen.

Groot verschil ook, die LMDh auto's zijn een PAK goedkoper en mogen aan klantenteams verkocht worden (en dat laatste is dus wat Porsche en Audi willen doen, en dat maakt het verhaal direct een stuk rendabeler, of minder verlieslatend zullen we maar zeggen).

 

Dit is de huidige DPi:

YiUo-GiE9IRf61E11O_0hqqypwXD1zYCrR0lJN_x

 

4085a34ced25cf556e5bbc4a9cfb68a528265125

 

2020_iwsc_konicaminolta_1280x626.jpg?ito

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 5 maanden later...
2 uren geleden, flupke73 zei:

Unreal, wat was de panne

Net het laatste uur bekeken

2023 wordt de max met oa Porsche en Ferrari in LMP1

En Peugeot sowieso ook erbij. En kwam Aston Martin er ook niet bij met de afgeleide Valkyrie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Subaru555 zei:

En Peugeot sowieso ook erbij. En kwam Aston Martin er ook niet bij met de afgeleide Valkyrie?

AM heeft zijn plannen opgedoekt. 100% focus op F1... (waar ze niet thuishoren vind ik) 

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 4 weken later...

Yess... is het vroegere Bykolles dat behoorlijk actief was in LMP2! 

(of ze hebben het overgenomen ofzo... weet niet hoe het juist zit) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid