Ga naar inhoud

DTM


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Ik heb DTM tot nu toe nooit echt goed gevolgd en keek vooral GT3-races. Maar vanaf vandaag gaat daar toch verandering in komen [emoji3] Heb de race op Zolder zitten volgen via YouTube. Toffe race, al ben ik nog niet meteen overtuigd of Zolder wel het geschikte circuit is hiervoor. Langs de andere kant wel lekker old school heden ten dage in vergelijking met de “grote ciruits”.

En die wagens, man man, echt bruut [emoji7]

Ook leuk dat het Belgische team RBM in Race 1 al de eerste 2 plekjes kon verzilveren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond Zolder ook wel tof in beeld gebracht. Oldskool asfaltlint tussen de bomen :inlove:

Twee weken geleden was het op Hockenheim, en enkel die 500m in het stadion heeft nog charme.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Belgische team van Bart Mampaey (RBM) blijft het goed doen. Voor de qualify van vandaag reed rookie Sheldon Van der Linde naar P1. Philippe Eng, winnaar van gisteren start P3. Robin Frijns (Nederlander die al heel z’n leven in België woont) start vanaf P4 [emoji3] Ben benieuwd!

Oh ja, de race is ook te volgen op Sporza. Met commentaar van o.a. Bert Longin. De race start om 13u30 [emoji3]

5dd8e1451fe9f32d31a13fc345f94ddd.jpg5dd8e1451fe9f32d31a13fc345f94ddd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een autosport weekend 😍 helaas niet alles kunnen volgen, maar het aanbod publieke live streams is echt wel ferm tegenwoordig. 

Zwaar onder de indruk van het tempo van die DTM machines wtf 1.21 èn zonder coupure van de Villeneuve! 🤩  😨

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PJH 

Op 18/5/2019 om 21:46, Lotuzzz zei:

Vond Zolder ook wel tof in beeld gebracht. Oldskool asfaltlint tussen de bomen :inlove:

Twee weken geleden was het op Hockenheim, en enkel die 500m in het stadion heeft nog charme.

+10000 goeie ouwe race tracks met grindbakken en vangrails op 2m  :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang geleden dat ik nog eens een 'wow' moment had op het circuit. Even staan kijken bij het uitkomen van de kanaalbocht, die dingen pakken daar serieus wat snelheid mee... 😲

Link naar reactie
Delen op andere sites

Race 2 was echt wel mooi. Ik vind koude banden bij wissel een zeer tof idee, zo heb je bij een pitstop niet automatisch the undercut, maar eventueel net track position voordeel voor piloten die later pitten. Maar die zijn dan wel net kwetsbaar in hun eerste ronde. Ook de Indy-style herstart na safety car is geweldig.

Mocht ook allemaal wel na een paar magere jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, zwoemba zei:

Lang geleden dat ik nog eens een 'wow' moment had op het circuit. Even staan kijken bij het uitkomen van de kanaalbocht, die dingen pakken daar serieus wat snelheid mee... 😲

Of bedoel je de Bianchi? Op onboardbeelden gezien dat die niet onder de 160 gingen :tct:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lotuzzz zei:

Of bedoel je de Bianchi? Op onboardbeelden gezien dat die niet onder de 160 gingen :tct:

Excusi, Bianchi idd. Echt impressive om te zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/18/2019 at 3:42 PM, korneeldebruyn said:

Toffe race, al ben ik nog niet meteen overtuigd of Zolder wel het geschikte circuit is hiervoor

Alle wedstrijden zijn op van die "kleine" circuits.

In Nederland rijden ze in Zandvoort en niet in Assen bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Of bedoel je de Bianchi? Op onboardbeelden gezien dat die niet onder de 160 gingen :tct:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/5/2019 om 12:28, Lotuzzz zei:

Eerste jaar met viercilinders turbo. Die dingen trillen zo hard dat er op de onboardbeelden soms niet veel te zien is :lol:

Bij sporza gisteren wisten ze dat niet. Volgens hen wordt er nog met V8 gereden :D

Desalniettemin stond ik wel met open mond te kijken toen er plots live DTM te zien was op Eén ! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Polygoon zei:

@Rabbit hoe was het? :) 

Cool :) Ben met @zwoemba geweest.

Ik wilde altijd al eens DTM zien, en dus waren uw kaarten welgekomen. Ook goeie plaatsen en vooral overdekt 😂 handig naar de avond toe. En zoals Zwoemba zegt: die DTM's zijn echt jawdropping snel. En die DTM classics vond ik ook cool. Het deed je oprecht denken hoe we er binnen hier en 15 jaar gaan voorstaan :( Weg sound, weg gevoel, ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Maxime S zei:

Bij sporza gisteren wisten ze dat niet. Volgens hen wordt er nog met V8 gereden :D

Desalniettemin stond ik wel met open mond te kijken toen er plots live DTM te zien was op Eén ! 

Met een v8 :lolz: Vorig jaar was het nog met v8'en en dat was het dubbele aan volume en sound. 't is zelfde stap terug als de F1 destijds :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Met een v8 :lolz: Vorig jaar was het nog met v8'en en dat was het dubbele aan volume en sound. 't is zelfde stap terug als de F1 destijds :noparty:

Dit jaar hebben ze eigenlijk allemaal dezelfde auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dit jaar hebben ze eigenlijk allemaal dezelfde auto.

ja en nee. Om kosten te sparen hebben ze veel voorgeschreven, maar dan kost het ook meer om het "systeem" te optimaliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op de Norisring dit weekend. Nostalgie, dit circuit herinner ik me nog het best van toen ik als pagadder keek ten tijde van de Calibra, Alfa,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 5/18/2019 at 9:46 PM, Lotuzzz said:

Vond Zolder ook wel tof in beeld gebracht. Oldskool asfaltlint tussen de bomen :inlove:

Jef, ga in 't magazijn eens ne rol asfaltlint halen om tussen die bomen te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, janvkn zei:

Jef, ga in 't magazijn eens ne rol asfaltlint halen om tussen die bomen te hangen.

Da’s goe Jan, ik zal er sebiet eens aan beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferme race :inlove: 

Zot om te zien hoe lang het duurt eer die banden "switched on" zijn, nochtans komen die toch uit blankets? Müller komt uit de pits met 3-4 seconden voorsprong maar moet eigenlik 3 ronden wachten eer ze echt okay zijn, ondertussen 2-3 seconden per ronde verliezend. :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid