Ga naar inhoud

Classic Car Lovers


TCT

Aanbevolen berichten

Aangezien dit topic nog niet bestond, bij deze...

Zet hier alles over klassiekers wat in andere meer merkgerelateerde topics maar verloren zou geraken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gullwing barnfind:

http://www.montrealgazette.com/cars/Found+holy+grail+barn+finds/5465401/story.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

[h=1]Jacques Coune (1923-2012)[/h] [h=2]Talented Belgian coachbuilder and creator of several open-topped conversions of popular cars, Jacques Coune, has died, aged 88.[/h] [TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]By Kieron Fennelly

[/TD]

[TD=align: right]26th March 2012

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

car_photo_509545_7.jpg

One of Jacques Coune's coachbuilt conversions - a restyled MGB

Initially working for his father’s Central Pièces Auto which post war imported parts and also assembled Panhards, he started his own concern in the early sixties representing amongst others, Iso and Abarth. He was best known however for his cabrio conversions of such cars as the Volvo 122 and in particular his MGB roadsters which proved so popular that over 50 were produced between 1964-5 and in 1966 he unveiled an MGB Spider with a Targa roof.

Jacques also turned out estate versions of the BMW 700 and 1800 and Mercedes 220SE. Coune can also be considered the only Belgian builder of an F1 car: in 1962 he made a single seater body for the Equipe National Belge based on an Emeryson chassis with a Maserati engine, a combination which even in the hands of Lucien Bianchi was not competitive and it finished its career as a hill climber in Luxemburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1948 Buick Streamliner:

http://www.thecoolist.com/1948-buick-streamliner-by-norman-e-timbs/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke van de 2?

197371_10150130477639206_16557034205_6310760_6248096_n.jpg

Sowieso moet de bug een donkere kleur hebben om meer tot z'n recht te komen, maar dan nog zou ik voor de teardrop kiezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke van de 2?

Thumb resize.

Sowieso moet de bug een donkere kleur hebben om meer tot z'n recht te komen, maar dan nog zou ik voor de teardrop kiezen...

Volgens het bijhorende artikel rijdt de Bugatti leuker.

Hij is lichter, krachtiger en rijdt gewoon leuker.

Op de remmen na dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het bijhorende artikel rijdt de Bugatti leuker.

Hij is lichter, krachtiger en rijdt gewoon leuker.

Op de remmen na dan.

Over de rijeigenschappen spreek ik me niet uit, ik heb het enkel op de styling natuurlijk... :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje,

Mullin heeft toch een chassis van een bug 64 coupe staan, alsook de tekeningen en modellen...

Gaan ze die kar ooit afbouwen, of is het echt gwn de bedoeling om daar gwn steeds bij weg te dromen over hoe een knappe kar dat wel niet zou geweest zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid