Ga naar inhoud

Classic Car Lovers


TCT

Aanbevolen berichten

50 1.4 of 85 1.8. Als het meer mag kosten een L prime.

135 f2 is de max, maar al redelijk tele op een crop sensor, en dan heb je niet veel veelzijdigheid

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Simoni zei:

@Mayonaise @PJH welke camera / lens zou je hiervoor gebruiken? 

 

(ik heb een 550d body liggen)

 

Ik denk dat die foto's genomen zijn met een FF sensor en 50mm lens.

 

Om iets gelijkaardig te kunnen bekomen met een crop sensor (550d) met genoeg bokeh kan je een Canon EF 35mm f1.4L,   Sigma Art f1.4 of Tamron f1.8VC (stabilisatie).  Je beeldhoek zal wel nog altijd 35mm zijn ipv 50mm. 

50mm op een crop sensor gaat er qua 'zoom' al uitzien als een 80mm, zou ik niet kopen. Ga je te beperkt mee zijn.

Je kan ook opteren voor een EF 24-70mm f2.8L om wat veelzijdiger te zijn. Dan heb je qua 'zoom' +- 40-110mm, f2.8 op crop wordt wel al f4.0 en dus minder waaaw effect. :D 

 

Bovenstaande lenzen zijn er allemaal voorzien voor een FF-sensor. Voordeel: deze kan je zowel op FF als op crop monteren. Omgekeerd lukt niet. Mocht je dus ooit opteren om voor een FF camera te gaan -en dat ga je willen- :D  moet je je lenzen niet upgraden.

 

Mocht je toch nog iets veelzijdig willen specifiek gemaakt voor crop:  EF-S 17-55mm 2.8 is  

 

 

Als je eens wil testen en een drinken: Je mag van mij wel eens een 35 1.4, 24-70 2.8 of 135 2.0 gebruiken. ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 is te breed, de wagen gaat te veel vervormen (niet dramatisch ze, 't is geen 8mm ofzo é) om die look van foto te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, PJH zei:

35 is te breed, de wagen gaat te veel vervormen (niet dramatisch ze, 't is geen 8mm ofzo é) om die look van foto te krijgen.

Valt zeer goed mee vind ik, 35mm op FF  f1.6:

22_223056__MG_5802.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, PJH said:

35 is te breed, de wagen gaat te veel vervormen (niet dramatisch ze, 't is geen 8mm ofzo é) om die look van foto te krijgen.

Wat is er zo speciaal aan die foto’s? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, PJH zei:

50 1.4 of 85 1.8. Als het meer mag kosten een L prime.

135 f2 is de max, maar al redelijk tele op een crop sensor, en dan heb je niet veel veelzijdigheid

 

70-200 F2.8 lijkt me daar ideaal voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig werk ik met die 550d en een Tamron 18-200 van een collega maar ik stoor me in eerste instantie aan de fotokwaliteit maar vooral de lens die niet echt lichtsterk is en weinig scherpe fotos op levert. Links is precies waziger dan rechts ?! :huh:

Duidelijk te zien op onderstaande foto als je naar de koplampen kijkt. (en neen het ligt niet aan de afstand/hoek)

Aankoop van een camera lijkt me dus eerder vanzelfsprekend en noodzakelijk :)

 

1516729723-img-2440.jpg?w=1600&q=90&fit=

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/30/2018 om 19:54, Polygoon zei:

70-200 F2.8 lijkt me daar ideaal voor.

Mss geen slecht idee. Als je mijn 70-200 2.8 L IS eens wil proberen roep je maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, PJH zei:

Mss geen slecht idee. Als je mijn 70-200 2.8 L IS eens wil proberen roep je maar

Was een droomlens toen ik nog met foto bezig was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een EOS 1000D maar heb nog altijd de standaard 18-55 lens. Ik erger me ook wat aan het feit dat m'n foto's nooit 100% scherp zijn. Van de technische kant ken ik ook niet veel (nooit een fotografie opleiding gehad en de theorie is altijd zo slaapverwekkend). Ik verander dus weinig aan de interne settings en neem dus m'n foto's in .RAW om ze dan te 'ontwikkelen'. Maar die nabewerking neemt altijd uren in beslag als je een hoop foto's gemaakt hebt.. Als iemand een goeie noobvriendelijke site weet waar dergelijke technische dingen duidelijk uitgelegd worden (zodra er teveel tabellen en cijfertjes zijn, verlies ik de aandacht), let me know. :D

Heb ook eens een portretlens gekocht, waarmee je wel mooie effecten kan hebben met scherpte en blur, maar omdat het een vaste lens is, gebruik ik ze zeer weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 9 maanden later...
  • 4 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid