Ga naar inhoud

Toyota lovers


Bouncing Bullet

Aanbevolen berichten

dat is omdat de gemiddelde Corolla-eigenaar er gewoonlijk een trekhaak op monteert, zodat hij zijn elektrische fiets kan meenemen naar fietstochtjes van de Okra.

En dat wou men voorkomen door een dikke uitlaatpijp te monteren waar de bol normaal moet komen.  Slimme jongens, die Toyota-designers.

 

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 31/3/2022 om 14:58, Luv4DLM zei:

TOYOTA GR COROLLA GELEKT: VISUEEL SPEKTAKEL

MET 261 PK STERKE DRIECILINDER?

De GR Yaris is niet langer de enige knotsgekke hatchback binnen het Toyota-gamma. Die vierwielaangedreven hitsige Yaris krijgt namelijk gezelschap van de GR Corolla! Kort op de daadwerkelijke onthulling van de Toyota GR Corolla zijn op internet de eerste foto's van die wel heel speelse Corolla opgedoken.

Dankzij het Instagram-account van Wilco Blok kunnen we je nu al de eerste foto's laten zien van de GR Corolla, een ogenschijnlijk doldwaze versie van de Corolla Hatchback. Dat Toyota zich tijdens de ontwikkeling van die topversie van het Corolla-gamma niet heeft ingehouden, is evident. Het uiterlijk van de Toyota GR Corolla is voor de liefhebbers van hot hatches namelijk een waar visueel feestje.

De GR Corolla is net als zijn kleine doorgesnoven broer - de GR Yaris - een stuk breder dan de conventionele versies van de Corolla. De achterste wielkasten zijn enorm opgeklopt, maar dat is lang niet het enige optische spektakel dat de sportiefste Corolla in jaren te bieden heeft. We zien een motorkap met koelsleuven, openingen in de voorschermen en sportief ogende lichtmetalen wielen. Dan hebben we de achterkant van de GR Corolla nog niet eens benoemd. Hier valt de buitenissige achterbumper op, een exemplaar dat aansluit op de verbrede wielkasten en dat het achterste van de GR Corolla daardoor extra breed maakt. Bovenaan de achterruit zit een bepaald niet kinderachtige spoiler en helemaal onderin de bilpartij vinden we niet één, niet twee, maar maar liefst drie knalpijpen.

Waarom de GR Corolla drie uitlaateindstukken heeft? Dat houdt waarschijnlijk verband met de krachtcentrale van de top-Corolla. Het zou namelijk heel goed kunnen dat Toyota de GR Corolla dezelfde 261 pk sterke 1.6 driecilinder geeft als de GR Yaris. Die machine stuurt z'n vermogen waarschijnlijk naar alle vier de wielen. Inderdaad, net als bij de GR Yaris.

Hoewel de Amerikaanse tak van Toyota al even bezig is met het opwarmen voor de komst van de GR Corolla, houdt Toyota Europe zijn lippen over het model nog altijd stijf op elkaar. Of de Toyota GR Corolla naar Europa komt, durven we dan ook niet te zeggen.

 

3z0yv0nbzcye_800.jpg

9yryi0cb2l0y_800.jpg

 

f2vy92rbjp0u_800.jpg

 

6r0yh4lbxcyr_800.jpg

 

 

Nu ook officieel: wordt niet beschikbaar in Europa 🤦‍♂️

aangepast door Dimitri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/4/2022 om 10:11, ex-Mooseman zei:

dat is omdat de gemiddelde Corolla-eigenaar er gewoonlijk een trekhaak op monteert, zodat hij zijn elektrische fiets kan meenemen naar fietstochtjes van de Okra.

En dat wou men voorkomen door een dikke uitlaatpijp te monteren waar de bol normaal moet komen.  Slimme jongens, die Toyota-designers.

 

Hoe, past die afneembare trekhaak dan niet in  dat gat? 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 5 weken later...
23 minuten geleden, flupke73 zei:

in Haasrode (DAts) en tussen Zaventem en Kortenberg (BXL-steenweg, Toyota testcircuit) kan je dat tanken

Niet zo ver, die van Haasrode wist ik, de andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, flupke73 zei:

in Haasrode (DAts) en tussen Zaventem en Kortenberg (BXL-steenweg, Toyota testcircuit) kan je dat tanken

En Halle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 6/1/2023 om 16:27, Krikkie zei:

De vraag is of dit dezelfde uitbreiding zal vinden als toen Toyota met de Prius op de proppen kwam en het hybride verhaal lanceerde. 

Ik ben ook helemaal voorstander want die batterijenrommel lijkt nergens op als het op efficiëntie en milieu aankomt en het rijbereik blijft nergens op lijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

De vraag is of dit dezelfde uitbreiding zal vinden als toen Toyota met de Prius op de proppen kwam en het hybride verhaal lanceerde. 

Ik ben ook helemaal voorstander want die batterijenrommel lijkt nergens op als het op efficiëntie en milieu aankomt en het rijbereik blijft nergens op lijken. 

Alles wordt beter maar heeft zijn tijd nodig, zou ook nog een Tesla of dergelijke durven kopen hoor, maar eens er iets beter is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, The Swede zei:

De vraag is of dit dezelfde uitbreiding zal vinden als toen Toyota met de Prius op de proppen kwam en het hybride verhaal lanceerde. 

Ik ben ook helemaal voorstander want die batterijenrommel lijkt nergens op als het op efficiëntie en milieu aankomt en het rijbereik blijft nergens op lijken. 

buiten Toyota (met tweede generatie Mirai intussen) zijn er toch nog een aantal andere merken die hiernaartoe aan het werken zijn, eg Honda, Hyundai, BMW en nog een aantal anderen.  Is een kwestie van kip en ei, maar stilletjes aan begint ook het aanbod van waterstofstations omhoog te gaan.  

Persoonlijk zie ik EV als een tussenoplossing (en mogelijk zelf permanente oplossing voor bepaalde type bestuurders) maar zeker niet als DE algemene toekomst zoals de politiek en de media voorstelt (maar dat is eerder vaak gelinkt aan "op de populaire kar springen"- zie ook CO2 premies 10 jaar geleden voor kleine diesels)

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/1/2023 om 15:48, berengun zei:

 

buiten Toyota (met tweede generatie Mirai intussen) zijn er toch nog een aantal andere merken die hiernaartoe aan het werken zijn, eg Honda, Hyundai, BMW en nog een aantal anderen.  Is een kwestie van kip en ei, maar stilletjes aan begint ook het aanbod van waterstofstations omhoog te gaan.  

Persoonlijk zie ik EV als een tussenoplossing (en mogelijk zelf permanente oplossing voor bepaalde type bestuurders) maar zeker niet als DE algemene toekomst zoals de politiek en de media voorstelt (maar dat is eerder vaak gelinkt aan "op de populaire kar springen"- zie ook CO2 premies 10 jaar geleden voor kleine diesels)

De EV is en blijft met voorsprong energetisch de interessantste. En dat is dan ook de reden dat die naar voor geschoven wordt. 

Waterstof is energetisch een drama, dus daar zit gewoon geen toekomst in. We moeten de uitbouw van hernieuwbare energie al maal drie op gaan schalen als we de doelstellingen van 2050 willen halen in het meest optimistische scenario. 

Voor ieder deel dat je van elektriciteit naar waterstof overzet, moet je dat nog eens maal vier doen. Dus indien we alles via waterstof gaan doen ipv elektrisch, dan moeten we tegen 2050 12 keer sneller aan HE ontginning gaan doen. Dus ipv 1 windmolen te zetten moeten er steeds 12 gezet worden. Dat is compleet onrealisitsch. Maal drie gaan is zelf al bijzonder moeilijk. Verder opschalen is echt niet haalbaar. Dus vergeet het, waterstof wordt het niet. 
Enkel voor zwaar vrachtvervoer zal waterstof mogelijks een optie zijn. Vooral dus boten (en vliegtuigen). En daarnaast voor productie. Maar niet voor normaal vervoer (zelf niet voor gewone vrachtwagens) en ook niet voor gebouw verwarming. 

aangepast door Tjeu
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Tjeu zei:

De EV is en blijft met voorsprong energetisch de interessantste. En dat is dan ook de reden dat die naar voor geschoven wordt. 

Waterstof is energetisch een drama, dus daar zit gewoon geen toekomst in. We moeten de uitbouw van hernieuwbare energie al maal drie op gaan schalen als we de doelstellingen van 2050 willen halen in het meest optimistische scenario. 

Voor ieder deel dat je van elektriciteit naar waterstof overzet, moet je dat nog eens maal vier doen. Dus indien we alles via waterstof gaan doen ipv elektrisch, dan moeten we tegen 2050 12 keer sneller aan HE ontginning gaan doen. Dus ipv 1 windmolen te zetten moeten er steeds 12 gezet worden. Dat is compleet onrealisitsch. Maal drie gaan is zelf al bijzonder moeilijk. Verder opschalen is echt niet haalbaar. Dus vergeet het, waterstof wordt het niet. 
Enkel voor zwaar vrachtvervoer zal waterstof mogelijks een optie zijn. Vooral dus boten (en vliegtuigen). En daarnaast voor productie. Maar niet voor normaal vervoer (zelf niet voor gewone vrachtwagens) en ook niet voor gebouw verwarming. 

Ik zie niet hoe die lompe EV’s met hun zware batterijen energetisch zoveel beter zijn.

Je hebt de helft van de energie nodig om het gewicht van de batterijen rond te sleuren om te beginnen.

Dan moet je die batterijen nog produceren en er nadien vanaf geraken, wat in beide gevallen een ronduit smerige en milieuonvriendelijke boel is: Beetje zware metalen gaan ontginnen in Azië, die dingen in fabrieken zonder veiligheids of milieunormen ineen laten zetten en dan die zware goederen de halve planeet rond verschepen met al even vervuilende containerschepen die in Angola zijn geregisteerd…

Als ik moet kiezen tussen dat en lokaal waterstof maken met windenergie, ook al is dat minder efficiënt, dan is mijn keus rap gemaakt.

Ganse EV verhaal is gewoon hypocriet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Ik zie niet hoe die lompe EV’s met hun zware batterijen energetisch zoveel beter zijn.

Je hebt de helft van de energie nodig om het gewicht van de batterijen rond te sleuren om te beginnen.

Dan moet je die batterijen nog produceren en er nadien vanaf geraken, wat in beide gevallen een ronduit smerige en milieuonvriendelijke boel is: Beetje zware metalen gaan ontginnen in Azië, die dingen in fabrieken zonder veiligheids of milieunormen ineen laten zetten en dan die zware goederen de halve planeet rond verschepen met al even vervuilende containerschepen die in Angola zijn geregisteerd…

Als ik moet kiezen tussen dat en lokaal waterstof maken met windenergie, ook al is dat minder efficiënt, dan is mijn keus rap gemaakt.

Ganse EV verhaal is gewoon hypocriet. 

We hebben onvoldoende potentieel hernieuwbare energie om lokaal de nodige waterstof op te wekken. 

De start van EV was beter dan de huidige uitwerking, waarbij je bij Renault de batterij huurde en Renault eigenaar bleef van de batterij. Zo krijg je kwaliteit bewaking en blijft de producent ook verantwoordelijk voor de ontmanteling achteraf. Hierdoor ga je urban mining (eenvoudiger) gaan stimuleren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tjeu zei:

We hebben onvoldoende potentieel hernieuwbare energie om lokaal de nodige waterstof op te wekken. 

De start van EV was beter dan de huidige uitwerking, waarbij je bij Renault de batterij huurde en Renault eigenaar bleef van de batterij. Zo krijg je kwaliteit bewaking en blijft de producent ook verantwoordelijk voor de ontmanteling achteraf. Hierdoor ga je urban mining (eenvoudiger) gaan stimuleren.

Ge woont in een land dat zo vlak is dat, als ge op een stoel staat, ge het geheel kunt zien en waar er 350 dagen wind is … en gij komt zeggen dat er geen hernieuwbare electriciteit kan worden opgewekt? :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, The Swede zei:

Ge woont in een land dat zo vlak is dat, als ge op een stoel staat, ge het geheel kunt zien en waar er 350 dagen wind is … en gij komt zeggen dat er geen hernieuwbare electriciteit kan worden opgewekt? :fp: 

Zijn we hier plots terechtgekomen in de HLN commentarensectie? 

Als je waterstof gaat maken uit wind op land en daarmee gaat rijden, dan zal je prijs per kilometer ongeveer 4,2 keer zo hoog zijn als elektrisch rijden met wind op zee. 

Jups, gij hebt nogal keer de oplossingen in uw trukendoos zitten zeg. Goh goh goh. Duidelijk over nagedacht. 

En dan spreken we nog niet eens over de haalbaarheid van wind op land. Een windmolen op land plaatsen duurt gemiddeld 5 jaar. En de kost kan snel oplopen door juridisch getouwtrek met belangenorganisaties die klagen over een belemmerd zicht, slagschaduw (de regels daarrond zijn trouwens behoorlijk streng waardoor je niet zomaar gelijk waar een molen kan zetten) en geluidsoverlast.
Vergeet ook niet dat je molens enkel kan plaatsen op locaties waar je de energie op het net kan zetten. Wij hebben die windkaarten opgesteld en als je die op de kaarten van het middenspanningsnet legt, dan is er zeker potentieel, maar verwacht er niet te veel van. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid