Ga naar inhoud

Alfa Romeo Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

Het is - denk ik - het blauw (of 't lijkt er zeer sterk op) van de auto van m'n eerste lief; 't was de oude Alfetta (series I) 1.6 van 'r vader, doorroest (maar optisch niet) en zij reed daarmee toen ik 't leerde kennen (ik had nog m'n rijbewijs niet): Blu Pervinca. 

Zo-eentje:

Afbeeldingsresultaat voor alfetta blu pervinca

 

Wat een kleur. :inlove: 

Afbeeldingsresultaat voor alfa blu pervinca

Afbeeldingsresultaat voor alfa blu pervinca

Afbeeldingsresultaat voor alfa blu pervinca

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, J3nkins zei:

’t Doet me wat denken aan de @Philzijn E85 in Toledoblau.

Ja, geen verkeerde vergelijking, toledoblauw is ook zo hazy. Weinig saturatie + een middentoon (niet donker, niet licht) = fucking yum, imo.

Mijn mysticblauw was, in vergelijking met de meeste sportieve (hardere / sterk gesatureerde) blauwtinten uit het BMW-gamma, ook eerder zacht van tintaard. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Compleet onzichtbaar geworden, ze staan allemaal ergens in een collectie waarde te verzamelen (in realiteit of toch minstens in het hoofd van de eigenaars). Zo jammer...

Ik snap het ergens wel. Een droom om mee te rijden is het zeker niet (oncomfortabel, luid, helemaal niet de GT die je denkt dat dat is maar anderzijds ook helemaal geen sportauto, ...), vooral "bloedmooi & sub par rij-eigenschappen" als ik dat zo een beetje lees.

I'd want one. Een zilvergrijs of wit metallic Spider, met spaakwielen. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Stiefz73 zei:

In mijn jeugdjaren (bijna 30 jaar terug 😏) een knalrode 33 boxer 16v gehad, veel kosten aan gehad maar wat was ik er gek op!! 😍

In 1990 had ik een knalrode Alfa 75 twin-spark. 30j geleden dus😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Op 14/1/2020 om 17:32, gTa zei:

Compleet onzichtbaar geworden, ze staan allemaal ergens in een collectie waarde te verzamelen (in realiteit of toch minstens in het hoofd van de eigenaars). Zo jammer...

Ik snap het ergens wel. Een droom om mee te rijden is het zeker niet (oncomfortabel, luid, helemaal niet de GT die je denkt dat dat is maar anderzijds ook helemaal geen sportauto, ...), vooral "bloedmooi & sub par rij-eigenschappen" als ik dat zo een beetje lees.

I'd want one. Een zilvergrijs of wit metallic Spider, met spaakwielen. :inlove: 

In 2016 in Tokyo werd er wel nog mee gereden, daar hebben we 2 avonden eentje (dezelfde) gezien op Tatsumi parking area. Jonge gast die, afgaand op de verhalen van onze net-ontmoete vrienden, regelmatig zat te raggen op de loops rond Tokyo  :inlove:

31329810760_b19d867a0c_h.jpg_DSC7826 by G C, on Flickr

31329806630_b7db9878bc_h.jpg_DSC7842 by G C, on Flickr

49711614683_d946ffb80f_h.jpg_DSC6770 by G C, on Flickr

49712150456_7eec8ac3f0_h.jpg_DSC6771 by G C, on Flickr

49712151436_eb74695f16_h.jpg_DSC6769 by G C, on Flickr

49712152096_1a0dfa41a6_h.jpg_DSC6765 by G C, on Flickr

8C :inlove: Tatsumi :inlove: 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een 8C is toch echt wel één van de mooiste autos ooit :inlove: 

Moest ik geld hebben, dan kies ik dat boven een Ferrari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Staan de Stelvio en de Giulia op hetzelfde platform?

Want de Stelvio kan je als SUV model met achterwielaandrijving (RWD) verkrijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeienuwawete! de 4C heeft double wishbone vooraan en McPherson achteraan. Ik wist niet dat die combinatie gebruikt werd.

Weet er trouwens iemand of die 4C geevolueerd is qua ophanging? De eerste versies waren nogal 'ca va' een beetje tricky op het randje. Misschien werden ze later voorspelbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Speedhunter zei:

Staan de Stelvio en de Giulia op hetzelfde platform?

Want de Stelvio kan je als SUV model met achterwielaandrijving (RWD) verkrijgen. 

Jep, beide op het Giorgio-platform (de naam alleen al, tov "MQB" bij VW).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen de ruitlijsten blinkend zwart laten wrappen en grijze Velocewielen gekocht, past beter bij het zilver met het panodak vond ik.

Heel content van!

Het interieur is eenvoudig en nog geen ruimteschip, maar voelt speciaal aan met de ronde klokken en dat prachtig geïntrigeerde scherm. De materialen in het interieur lijken minder fijn dan de gemiddelde Duitse collega, maar het zit wel erg goed/soms beter in elkaar heb ik de indruk.

Infotainment is ongeveer vergelijkbaar met iDrive van 2012 en werkt prima. De motor heeft veel koppel (450 Nm) en dat is goed voelbaar, trekt van mooi onderin goed door tot boven en valt niet echt dood. Klinkt bij vollast wel een beetje als een tractor, maar dat betrekt je bij het rijden pakt :D

De 8-traps ZF is prima afgesteld, soms nog iets te veel op koppelomvormer maar doet altijd wat je wilt. Ook de eerste auto die ik rij waarin de sportstand ("D") niet vermoeiend is. De automaat schakelt sneller zonder hyperkinetisch te worden, de reacties op de flippers zijn dan DSG-achtig snel, de gasrespons verbetert, maar het stuur verandert niet voelbaar.

Wegligging is duidelijk beter als een F20 of F30, veel meer "composed", stabieler, betrouwbaarder en voorspelbaarder met veel minder neiging om met de voorwielen te beginnen pushen en veel controleerbaarder overstuur, het is echt een ballerina ons Giulia! Ondertussen duidelijk comfortabeler als de 1 en vrij zacht, maar ik voel wel graag de auto wat bewegen.

Verbruik is na 30.000 km 7,4l/100 km, maar ik doe veel stop & go en woon in een stad waar er altijd en overal file is, dan valt dat goed mee vind ik. Heel leuk dat er veel complimenten op komen van random strangers, al 2 oudere mensen gehad die komen vragen of ze er eens in mogen zitten :D

Andere Alfarijders wuiven, flashen of steken hun duim op, erg leuk dat dat bestaat met nieuwe auto's (met m'n Saab 900 had ik dat ook). Heel veel mensen gaan er ook vanuit dat hij in panne gaat vallen en over een jaar krokant is langs de andere kant :D

Nadelen zijn er ook : ik vind dat er te veel windgeruis is op de autostrade, te veel windgeruis van het panodak als het open staat (+70 km/h) en aan kleine prullen waarin ik als freak gevoelig aan ben merk je soms toch kleine verfijningsmissers ; de motorkap trilt soms licht als er veel wind staat bij hoge snelheden (dat is normaal meneer, licht materiaal en 2 sloten op de hoeken), de spiegelglazen durven wat vibreren (dat is normaal meneer) en het ESP/TC uitschakelen gaat niet zomaar, daar moet je wat creatief mee zijn :D

Tot hiertoe erg betrouwbaar gebleken en na de 190's de beste auto die ik al had.

Elke rit is feest en de verliefdheid blijft, echt een aanrader!

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Dimitri zei:

Knappe kar, proficiat!

Naar het schijnt is het interieur wel enorm verbeterd bij de facelift, zouden nu wel op het niveau van BMW en co zijn 😀

Dat vind ik ook, merci :D

Ik ben eens benieuwd, al heeft het me nooit gestoord. Enkele dat olifantenpoepenvel op het dashboard is me wat te grof misschien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid