Ga naar inhoud

MAZDA Lovers


dane

Aanbevolen berichten

Dit komt echt niet voor in mijn planning en ik ga sowieso niets forceren of overhaast doen. Ik had (zolang ik effectief in die auto pas en makkelijk kan zitten) iets van 2021-22 in gedachte. FL 2.0 met 20-40k km voor iets onder de 20k. Want die PRE-FL dippen al richting de 15-16k. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Glenn-N zei:

Standaard toch op 2.0L?

Nu wel ja, maar is nu ook enkel in Skycruise te krijgen. Als ze een aparte Sport gaan brengen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Timo zei:

Dit komt echt niet voor in mijn planning en ik ga sowieso niets forceren of overhaast doen. Ik had (zolang ik effectief in die auto pas en makkelijk kan zitten) iets van 2021-22 in gedachte. FL 2.0 met 20-40k km voor iets onder de 20k. Want die PRE-FL dippen al richting de 15-16k. 

Goedkoopste op autoscout kost €17.500  Met 20-40k km's zit je op 18,5 als minimum en dat is 3jaar oud.

Met deze prijsstijging zullen ze na 3jaar eerder rond de 23K zitten... als de verkeersbelasting  en BIV niet teveel stijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Glenn-N said:

Daarom wel content dat ik recent 1 heb gekocht aan zeer schappelijke prijs.
Binnen 5-10 jaar komt het er misschien niet van of is het niet meer te betalen.

Nog van genieten zolang het kan.

Benieuwd of die nieuwe BIV erdoor komt. Zou dan richting €1600 gaan dacht ik.

Nieuwe BIV??

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, msxx zei:

Volgens zijn site nog een nieuwe in het blauw, 184pk voor 26K

Garage De Roover in Leuven heeft er nog een 15-tal MX-5'en bijbesteld na aankondiging van het nieuws. 

Er is dus nog voldoende keuze, maar 't is voor de rappe! :D 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mazdastruction said:

Elke constructeur betaalt vanaf 2020 € 95 boete per gram CO2 boven de 95g CO2

1.5 (143g) wordt € 3000 duurder, 2.0 (156g) € 5000.

 

Dus we gaan een hele waslijst auto's duurder zien worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dus we gaan een hele waslijst auto's duurder zien worden?

Zeker en vast. En anderzijds een artificiële daling in prijzen voor de elektrische wagen, want die haalt de CO2-uitstoot dan opnieuw naar beneden. 

Of zoals Fiat heeft gedaan: https://www.tijd.be/ondernemen/auto/fiat-chrysler-sluit-deal-met-tesla-om-europese-boetes-te-vermijden/10115142.html 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou beginnen denken dat ze het autorijden willen ontmoedigen? ;) 5000 euro extra bij de aankoop, BIV en verkeersbelasting omhoog, brandstof idem ... Ik vrees dat het nog maar het begin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint hier inderdaad zotjes te worden. Ik verander normaal om 12 a 18 maand van auto maar ik denk dat ik wijselijk ga stoppen en de huidige ga "oprijden".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Het begint hier inderdaad zotjes te worden. Ik verander normaal om 12 a 18 maand van auto maar ik denk dat ik wijselijk ga stoppen en de huidige ga "oprijden".

 

Die beslissing heb ik een jaar geleden al voor mezelf genomen. Jammer maar helaas. De betaalde auto die hier nu staat doet wat hij moet doen en dat mag voor mijn part nog even zo blijven 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Fred zei:

Die beslissing heb ik een jaar geleden al voor mezelf genomen. Jammer maar helaas. De betaalde auto die hier nu staat doet wat hij moet doen en dat mag voor mijn part nog even zo blijven 😁

Op zich mag ik ook niet klagen, hij is 2 jaar volgende maand en eind dit jaar is hij afbetaald. Ben er zelfs vrij content van maar de drang naar iets anders is altijd groot.

Luxe probleem. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga een zweefvliegtuig kopen denk ik
Dat gaan interessante Ardennen ritten worden... [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

Dat zijn Europese maatregelen ...

Ik had het over de BIV en rijtaks. Niet over die CO2 boete. Zo stoem ben ik ook weer niet.

2 hours ago, flupke73 said:

in Frankrijk gaat de biv ook fors omhoog

Zijn met Brexit een verhuis aan het overwegen en Frankrijk is ook al een land dat afgevallen is wegens belastingsdruk. (al is het daar nog een heel stuk minder zot dan in Vlaanderen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Luv4DLM said:

Op zich mag ik ook niet klagen, hij is 2 jaar volgende maand en eind dit jaar is hij afbetaald. Ben er zelfs vrij content van maar de drang naar iets anders is altijd groot.

Luxe probleem. 😀

 

4 hours ago, toere said:

Zo herkenbaar!!!!! 

We zijn over autos bezig, @toere. Niet over vrouwen :P

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heeft deze MX5 zo een uitlaten, aftermarket ofzo?

Want al de andere hebben de uitlaten rechts zitten.

 

Ik vind deze zeer knap, ondanks het witte exterieur kleurke. Bruin leder zou hem nog knapper maken.

 

mazda mx-5 skyactiv-g-skycruise-2-0i-160pk-navi-leather-xen wit

https://www.autoscout24.be/nl/lst/mazda/mx-5/8500-kortrijk?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&size=20&page=1&lon=3.264933&lat=50.827967&zip=8500 Kortrijk&zipr=100&cy=B&priceto=40000&kmto=30000&fregfrom=2016&atype=C&ac=0&

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid