Ga naar inhoud

MAZDA Lovers


dane

Aanbevolen berichten

Heerlijk he, altijd fan van geweest. Hier een de buurt reeds er lang eentje.

Een 6 MPS is nog zeldzamer denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Jochen zei:

Heerlijk he, altijd fan van geweest. Hier een de buurt reeds er lang eentje.

Een 6 MPS is nog zeldzamer denk ik. 

6 MPS zie ik vaker!

Ik dacht dat de diesel van dit model 3 had ook zo'n hood scoop had maar ik vind geen bewijzen... Ik zal verwarren met de Subaru diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zou dat nog durven kopen voor mijn vrouw: Een merk naar m'n hart, prachtige interieurs (al is die zwevende console nu misschien net té), zeker geen saai design ... Maar eerst verslijten we onze mammoet verder.

Prachtige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3 krijgt een dikkere motor blijkbaar, al is het nog niet helemaal duidelijk of het om een MPS variant gaat.

Zou dan wel een interessante optie zijn als opvolger van de Fiesta 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Op 21/6/2020 om 08:26, flupke73 zei:

klinkt goed wat ze hier zeggen, tempting

https://insideevs.com/reviews/429495/mazda-mx-30-first-drive/

mazda-mx-30-2020-im-test.jpg

 

 

Met die rode heb ik afgelopen zondag een testrit gedaan. Onder begeleiding reden we een toerke op voor mij onbekende wegen rond de invoerder zijn locatie. Het is een elektrische auto met een 'alledaags' vermogen,  dus geen spurtbom. Het model leent zich daar ook niet toe. Mooi (ook volgens mijn erg kritische vriendin), praktisch en degelijk. De kleurstelling is wel belangrijk, die rode is een kakofonie van kleuren. Het interieur is 'normaal' en vooral ook rustig, dat het eco is is meegenomen.

Comfortabel en veilig, maar dan zonder de FUN van de MINI-Electric: zo zou ik het rijgedrag omschrijven. Het stuurt lekker, zonder dat typische getrek in het stuur van een voorwielaandrijver (Merc A200 had daar erg veel last van). Het aanpassen van de regeneratie aan het stuur is handig, alleen moeit de auto zich ondanks de 4 mogelijke settings nog teveel. Zo remt hij boven de 70km (schat ik) minder af om het comfort te behouden, laat dat nu net zo leuk zijn in de MINI. Dat keihard remmen op de errr motor :lol: , de regeneratie dus.

Conclusie: dat is de perfecte auto voor het dagelijks verkeer als 2de auto in een gezin en Ann was er verrassend positief over, voornamelijk de grote motorkap geeft een gevoel van veiligheid. Ook het rijbereik past bij dat gebruik. Maar ik miste de fun van de MINI-E en dat staat bij mij hoog op 't prioriteiten-lijstje. Naast 'niet meer gaan tanken'.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 28/6/2020 om 20:00, Dimitri zei:

De 3 krijgt een dikkere motor blijkbaar, al is het nog niet helemaal duidelijk of het om een MPS variant gaat.

Zou dan wel een interessante optie zijn als opvolger van de Fiesta 🙂

Ik denk dat het hier over die turbomotor gaat die enkel in amerika beschikbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Vraagje for a friend aan de mazda kenners @Mazdastruction, ....

Hij kocht recent een mx5 nd 2019 en heeft in een menu de optie snelheidswaarschuwing aangevinkt en kan dit nu niet meer deactiveren. Menu is blijkbaar onvindbaar...anyone a solution? Dat spel tuut bij de minste snelheidsoverschrijding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Huisje - instellingen - voertuig - snelheidsalarm

Waar heeft hij eigenlijk zitten zoeken @saabi? In zijn koffer?

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. Hij vroeg het gisteren tijdens de avondlijke mbt rit. Auto was zelf niet in de buurt. Ik lachte nog dat de auto al denkt dat hij van 2022 is gezien de nieuwe Europese regelgeving😁. Hij had naar de dealer gebeld en die wist het blijkbaar ook niet. Advies was batterij afkoppelen. ( heeft recent een 30 years exemplaar gekocht bij een dealer die niet bij hem in de buurt zit en heeft nog geen lokale dealer blijkbaar)

ik heb de oplossing doorgemaild en zal het wel horen als het lukt, anders kijk ik wel eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid