Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Alexx zei:

Daarom dat ik het vraag, maar dit bijvoorbeeld, lijkt me te veel en te fel licht...

Is te veel licht een probleem? Te fel kan ik begrijpen maar dat kan je oplossen door voor panelen te kiezen waar je lichtsterkte van kan aanpassen, toch?

Ik ken er niks van he, probeer maar mee te denken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Is te veel licht een probleem? Te fel kan ik begrijpen maar dat kan je oplossen door voor panelen te kiezen waar je lichtsterkte van kan aanpassen, toch?

Ik ken er niks van he, probeer maar mee te denken :) 

Top dat je meedenkt! :D 

Ik kan me voorstellen dat je zo eerder details op de lak mist of overslaat, dan dat je ze duidelijk ziet. DENK IK he. 

Klopt, als je de lichtsterkte kan aanpassen is dat probleem opgelost, maar denk vooral ook aan de kosten, als je zo 3 van die “boxen” hebt. En dat staat de hele dag te branden :D vandaar dat ik een goede balans zoek tussen: mooi, gebruiksvriendelijk en kosten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Alexx zei:

Iemand die me kan helpen met verlichting voor detailing? 

Heb je geen baat bij verlichting waar langs boven en opzij vooral veel contrast is?

Zo'n volledig lichtgevende wand b.v. is egaal wit/lichtgevend en laat toch niet zo goed toe om "net naast het lichtpunt" te kijken waardoor je imperfecties goed ziet? Vandaar - denk ik - dat zo'n straten voor lakcontrole en -correctie (bij producenten) vaak rijen van fel licht hebben, afgewisseld met donkere stroken. Of zoals bij Wax-it z'n vorige garage: zwart plafond met strepen (TL, LED, ...). Dat lijkt me 't beste?

Of bedoel je een "afleverings-plaats" waar de auto in al z'n glorie staat te pronken, maar wat dan geen "werkplek" is?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gezien dat men switcht tussen verschillende licht-temperaturen.

Kies ook een verlichting die niet te veel warmte af geeft, als je eronder moet werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Heb je geen baat bij verlichting waar langs boven en opzij vooral veel contrast is?

Zo'n volledig lichtgevende wand b.v. is egaal wit/lichtgevend en laat toch niet zo goed toe om "net naast het lichtpunt" te kijken waardoor je imperfecties goed ziet? Vandaar - denk ik - dat zo'n straten voor lakcontrole en -correctie (bij producenten) vaak rijen van fel licht hebben, afgewisseld met donkere stroken. Of zoals bij Wax-it z'n vorige garage: zwart plafond met strepen (TL, LED, ...). Dat lijkt me 't beste?

Of bedoel je een "afleverings-plaats" waar de auto in al z'n glorie staat te pronken, maar wat dan geen "werkplek" is?

Ik zou inderdaad met zwarte accenten willen werken in de detailruimtes. Om echt te corrigeren gebruiken de meeste, zo niet iedereen, toch altijd een detaillamp. 

Afleveringsplaats mag inderdaad mooi en “shiny” zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb al gezien dat men switcht tussen verschillende licht-temperaturen.

Kies ook een verlichting die niet te veel warmte af geeft, als je eronder moet werken

Om te corrigeren heb ik lampen Scangrip en Gyeon (eigenlijk hetzelfde) deze kan ik inderdaad van temperatuur en sterkte veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/14/2020 at 11:11 AM, Alexx said:

Iemand die me kan helpen met verlichting voor detailing? Uiteraard heb je voor echt te corrigeren detaillampen nodig, maar voor afwerking, uitzicht, zichtbaarheid...

Ik heb dit in gedachten: 

D68BCE78-2818-4086-B783-1C5C1AB9BCF8.thumb.jpeg.53edd9eda447420e4c3cc85c63de4837.jpeg

@Simoni: Jij misschien ervaring met verschillende soorten verlichting? is dit effectief ook heel “handige” verlichting? Of veel show en presentatie. Het oog wil uiteraard ook wat en ik vind het super vet. Maar nogal stom om veel geld uit te geven als het onpraktisch is.

Geen idee of het de goeie sterkte, maat, technologie, enz is maar...

https://www.ibood.com/diy-be/nl/product-specs/57481/258960/2x-radium-led-paneel.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=dailymail&utm_content=perf&emh=10029e420b9536f644ae459c94817f32

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Wat zouden jullie aanvangen met dergelijke velg? Ik heb zo wel een aantal wielen liggen waar er nog een heleboel zwarte stipjes op zitten. Ik krijg die er wel af met kleien, maar dan ben ik een dag per velg bezig. Zijn er efficiëntere manieren? Op zuur gebaseerde velgenreinger? Momenteel heb ik enkel nog maar Nanolex wheel cleaner en iron remover gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/2/2020 at 11:21 AM, Asserti said:

 

Wat zouden jullie aanvangen met dergelijke velg? Ik heb zo wel een aantal wielen liggen waar er nog een heleboel zwarte stipjes op zitten. Ik krijg die er wel af met kleien, maar dan ben ik een dag per velg bezig. Zijn er efficiëntere manieren? Op zuur gebaseerde velgenreinger? Momenteel heb ik enkel nog maar Nanolex wheel cleaner en iron remover gebruikt.

Binnendoen voor renovatie. 

Wat zijn die zwarte stipjes? Rubber, teer? Daar is tar remover voor. Indien remstof -> iron out. Soms is het te laat en krijg je het er niet meer af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/18/2020 at 11:10 AM, DDke said:

3000K is te warm van kleur.

 

Je moet 5500K hebben.

Ik heb in mijn pauper setup 5 24V ledstrips gehangen over de ganse lengte (60 leds per meter), van 5500K. 1 pal in het midden bovenaan. 2 in de hoeken bovenaan (tussen muur en "plafond") en 2 over de zijkanten op pakweg 1m30 hoogte.

Maar je gaat altijd een verplaatsbare lamp moeten hebben om lokaal goed te kunnen werken.

Kost niet veel, maar het ziet er natuurlijk niet "pro" uit. Dan moet je gaan inbouwen :) 

En idd, te veel licht is ook niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zou het plan zijn: Aan de bovenkanten van de werkplaatsen zouden we schuine kanten bouwen en daar 6500k TL lampen hangen. En rondom van die Ledpanelen, verstelbaar in warmte en lichtsterkte voor een egale verdeling rondom. En inderdaad voor correctie moet er met een detaillamp gewerkt worden.

037D58BC-AEBD-4501-80EA-DBDA36A3A2FD.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/5/2019 om 22:56, Jenkins zei:

Met een volledige claybar zou je toch een volledige auto moeten kunnen doen.

Persoonlijk vind ik Lube beter omdat je het erg goed kunt verdunnen/aanlengen, itt Glide.

Het verdunnen van die Lube, tast dat niet teveel de werking van het product aan? Ik zou dat gelijk puur gebruiken of is dat zonder van het product en geld? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met fijne staalwol. Ik vrees wel dat de onderzijde niet volledig proper te krijgen zal zijn gezien dit ingebrand is. Op foto wel niet geheel duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, saabi said:

Met fijne staalwol. Ik vrees wel dat de onderzijde niet volledig proper te krijgen zal zijn gezien dit ingebrand is. Op foto wel niet geheel duidelijk.

Ok bedankt zal proberen om wat duidelijker foto's te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Rikske zei:

Iemand nog tips hoe ik die uitlaatsierstukken proper krijg?

 

 

20200308_082411.jpg

20200308_082440.jpg

Voor  mij zijn  dit al na foto's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij heeft met zijn auto maandenlang door wegenwerken (modder) gereden en krijgt de restanten niet meer afgewassen. 

Iemand ervaring hiermee? Zou een bepaald product nog helpen om af te wassen of zou polieren helpen? 

Afbeelding kan het volgende bevatten: auto, schoenen en buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst eens proberen met azijn ofzo, en dan kleien.

Polieren zou ik niet direct doen: je gaat het zand en cement rond wrijven

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is met wat hij al geprobeerd heeft? Als het al maandenlang heeft kunnen inwerken, schat ik niet in dat hij zelf ervaring/kennis heeft anders dan carwash?

Altijd met de minst 'agressieve' methode/product beginnen, zoals @ex-Mooseman hierboven zegt. Ik zou na een gewone autoshampoo eerst nog een Bug & Tar-remover proberen denk ik, en dan naar azijn overstappen. Pas als dat niet werkt zou ik naar kleien gaan. Maar als dat ook niet werkt, zou ik het ook niet meteen weten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid