Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

On 5/15/2019 at 12:17 PM, Polygoon said:

Benieuwd naar je resultaat @DDke

6049CADC-4CA3-4B60-9156-45F584B9F8E7.thumb.jpeg.cb6ac9b8028aaa6159ce869639d63909.jpeg

 

EF49E7F5-C641-4E9A-99C2-B5CE213FEFAC.thumb.jpeg.3b800bb88cc9baff87003a8f92a2656e.jpeg

 

14B615C8-C213-4D39-8145-9B4537F2CE39.thumb.jpeg.30ff79c37097c7bb36c8876bfe7d3205.jpeg

 

165661EC-6C31-4C61-9840-9F9003261E5C.thumb.jpeg.355c7d585ae3ff54ed9056f137554359.jpeg

 

wel wat lak kwijt, maar wel veel glans in de plaats gekregen. Wel iets raars:

na het wetsanden die eerste polish gebruikt (die fast cut plus extreme). Prachtige glans. 

Daarna die tweede gedaan (die extra fine plus), en die gaf allemaal witte spikkeltjes, beetje zoals stofjes, maar dan onder de polish.

Iemand een idee wat dat is?

Ben daar maar mee gestopt, en de hele Vespa met die eerste gedaan. 

Als ik nog eens goesting heb, dan zal ik wel eens kleien en nog eens proberen. Momenteel vrij content. Jammer van de lak, maar denk dat dit project dat wel kan hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/18/2019 at 10:06 PM, ex-Mooseman said:

Met een goeie trafficfilm-remover ga je al ver komen (Autofinesse Citrus Power, bijvoorbeeld).

Gebruik ik in grote hoeveelheden als kuisproduct voor de race wagen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/3/2019 om 13:46, Simoni zei:

Ik verkies Menzerna.

400: roterend met wol of paarse Schol. Excentrisch met Groen of blauwe Rupes

2200: excentrisch met Geel of groene Rupes of blauwe Scholl

3500: excentrisch met Scholl Oranje of  Rupes geel

 

Even hierop terugkomen.

Binnenkort de Mazda eens voorzichtig onder handen nemen aangezien de lak nogal ruw voelt en er zeer lichte waskrassen zichtbaar zijn dankzij de 1 emmer methode van de garage. :ninja:
Zou dus slechts licht willen corrigeren en Menzerna 2500 en 3500 gebruiken. Neem aan dat ik hiertussen geen FF3000 meer moet gebruiken.
Met welke Scholl pads combineer ik? Blauwe pad i.c.m. 2500 lijkt me wat te zwaar? Oranje + 2500? Afwerken met zwarte finishing pad en 3500?

Nadien meteen in de wax zetten of gebruik ik eerst nog AF Rejuvenate?

Tips voor de betere clay set zijn ook welkom. Gyeon vs. Nanolex vs. Auto Finesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto finesse clay met gyeon Lube. 

En ik zou eerst proberen polijsten met 3500 op oranje pad en zien wat dat geeft. Anders 2500 op oranje en finishen met 3500 op zwart. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Glenn-N zei:

Even hierop terugkomen.

Binnenkort de Mazda eens voorzichtig onder handen nemen aangezien de lak nogal ruw voelt en er zeer lichte waskrassen zichtbaar zijn dankzij de 1 emmer methode van de garage. :ninja:
Zou dus slechts licht willen corrigeren en Menzerna 2500 en 3500 gebruiken. Neem aan dat ik hiertussen geen FF3000 meer moet gebruiken.
Met welke Scholl pads combineer ik? Blauwe pad i.c.m. 2500 lijkt me wat te zwaar? Oranje + 2500? Afwerken met zwarte finishing pad en 3500?

Nadien meteen in de wax zetten of gebruik ik eerst nog AF Rejuvenate?

Tips voor de betere clay set zijn ook welkom. Gyeon vs. Nanolex vs. Auto Finesse.

Hoeveel kilometer heeft hij?

Al steenslag? Zo niet: zet daar een beschermende laag op. Niet normaal hoe gevoelig hij is voor steenslag op de motorkap. Bumper valt nog mee... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Glenn-N zei:

1200km. 
 

Beschermende laag als in XPel of...?

Bij mij nu een kleine 2.000km en net gewassen, toch al op vier plaatsen putjes in de motorkap. 

Ik weet niet wat XPel kost, maar met wat ik nu weet had ik er wel wat voor over gehad om hem nieuw te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand een goede locatie voor het plaatsen van Xpel? Ik overweeg om het te laten doen aan mijn sills. Met goede locatie bedoel ik eentje waar ze niet in je lak snijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, msxx zei:

Bij mij nu een kleine 2.000km en net gewassen, toch al op vier plaatsen putjes in de motorkap. 

Ik weet niet wat XPel kost, maar met wat ik nu weet had ik er wel wat voor over gehad om hem nieuw te houden.

Volgens mij voor een voorkant richting €1500. Best stevig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Glenn-N zei:

Volgens mij voor een voorkant richting €1500. Best stevig.

Dat is het dubbele van wat ik ingeschat had..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, thiva said:

Weet iemand een goede locatie voor het plaatsen van Xpel? Ik overweeg om het te laten doen aan mijn sills. Met goede locatie bedoel ik eentje waar ze niet in je lak snijden. 

wax it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, msxx said:

Dat is het dubbele van wat ik ingeschat had..

750 euro voor Xpel? 

Dat is minder dan de materiaalkost :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/5/2019 om 08:25, walter zei:

Hmm, iets te 'vaak' mijn auto gewassen en daarna gewoon afgespoeld met de tuinslang, om hem dan vervolgens gewoon te laten drogen. Nu onder vaak moet je 2 à 3 keer verstaan de afgelopen 2 jaar. Waardoor mijn lak er nu behoorlijk dof uit ziet.

Bestaan er goede shampoos om dat terug deftig te krijgen? Ik gebruik nu een shampoo van turtle wax.

 

 

 

Op 18/5/2019 om 13:25, Jochen zei:

Met een shampoo ga je dat niet opgelost krijgen vrees ik. Dat wordt clayen en er even met een lakreiniger over.

 

Op 18/5/2019 om 22:06, ex-Mooseman zei:

Met een goeie trafficfilm-remover ga je al ver komen (Autofinesse Citrus Power, bijvoorbeeld).
En dan een keertje passeren met een milde klei en voldoende lube zodat je niet moet polijsten nadien.
Nadien nog eens wassen, zet daar een (spray)waxke over (Autofinesse Glisten, om maar iets te zeggen) en ‘t zal niet perfect zijn, verre van zelfs, maar t zal al duisd keer beter zijn dan nu.
 

 

Op 20/5/2019 om 20:11, Simoni zei:

Auto finesse clay met gyeon Lube. 

 

Kom ik toe met zo één setje voor een auto? En kan ik iets verkeerd doen hiermee? 

http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-clay-set.html

@Simoni wat is er beter aan gyeon lube?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, walter zei:

 

 

 

Kom ik toe met zo één setje voor een auto? En kan ik iets verkeerd doen hiermee? 

http://www.wax-it.be/webshop/auto-finesse-clay-set.html

@Simoni wat is er beter aan gyeon lube?

Met een volledige claybar zou je toch een volledige auto moeten kunnen doen.

Persoonlijk vind ik Lube beter omdat je het erg goed kunt verdunnen/aanlengen, itt Glide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt fel af van hoe sterk vervuild je auto wel is, hoe lang je met zo'n claybar kunt doen.  Ik heb met één derde van een bar al twee keer mijn eigen auto, en de mini gedaan.  En dat stukje is nog bruikbaar.  Onlangs deed ik de neus en spiegels van mijn neef zijn lease-Golf Variant (1 keertje gecarwashed in de laatste twee jaar ofzo), en ik mocht dat stukje clay meteen weggooien.

Ik verdeel zo'n claybar altijd in stukjes: het werkt handiger, en als je die een keertje laat vallen, dan zwier je dat stukje zonder veel hartenpijn de vuilnisbak in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/24/2019 at 1:12 PM, ex-Mooseman said:

Het hangt fel af van hoe sterk vervuild je auto wel is, hoe lang je met zo'n claybar kunt doen.  Ik heb met één derde van een bar al twee keer mijn eigen auto, en de mini gedaan.  En dat stukje is nog bruikbaar.  Onlangs deed ik de neus en spiegels van mijn neef zijn lease-Golf Variant (1 keertje gecarwashed in de laatste twee jaar ofzo), en ik mocht dat stukje clay meteen weggooien.

Ik verdeel zo'n claybar altijd in stukjes: het werkt handiger, en als je die een keertje laat vallen, dan zwier je dat stukje zonder veel hartenpijn de vuilnisbak in.

Ik ben blij hier regelmatig te lezen dat mijn uitleg blijft hangen!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van Auto Finesse komt in een plastic doosje dat je daarvoor perfect kan gebruiken. Idem voor die van Gyeon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bewaar je de klei na het kleien, zodat je die nog eens kan gebruiken ?

Klein Tupperware-potje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid