Jump to content
Glenn-N

Detailtopic!

Recommended Posts

Polygoon    5,732
Polygoon
2 minuten geleden, Alexx zei:

Daarom dat ik het vraag, maar dit bijvoorbeeld, lijkt me te veel en te fel licht...

Is te veel licht een probleem? Te fel kan ik begrijpen maar dat kan je oplossen door voor panelen te kiezen waar je lichtsterkte van kan aanpassen, toch?

Ik ken er niks van he, probeer maar mee te denken :) 

Alexx    1,608
Alexx
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Is te veel licht een probleem? Te fel kan ik begrijpen maar dat kan je oplossen door voor panelen te kiezen waar je lichtsterkte van kan aanpassen, toch?

Ik ken er niks van he, probeer maar mee te denken :) 

Top dat je meedenkt! :D 

Ik kan me voorstellen dat je zo eerder details op de lak mist of overslaat, dan dat je ze duidelijk ziet. DENK IK he. 

Klopt, als je de lichtsterkte kan aanpassen is dat probleem opgelost, maar denk vooral ook aan de kosten, als je zo 3 van die “boxen” hebt. En dat staat de hele dag te branden :D vandaar dat ik een goede balans zoek tussen: mooi, gebruiksvriendelijk en kosten.

Gixxer    586
Gixxer

Op carclean heb je een topic over verlichting.
Misschien vind je daar wat extra info.

gTa    15,422
gTa
6 uren geleden, Alexx zei:

Iemand die me kan helpen met verlichting voor detailing? 

Heb je geen baat bij verlichting waar langs boven en opzij vooral veel contrast is?

Zo'n volledig lichtgevende wand b.v. is egaal wit/lichtgevend en laat toch niet zo goed toe om "net naast het lichtpunt" te kijken waardoor je imperfecties goed ziet? Vandaar - denk ik - dat zo'n straten voor lakcontrole en -correctie (bij producenten) vaak rijen van fel licht hebben, afgewisseld met donkere stroken. Of zoals bij Wax-it z'n vorige garage: zwart plafond met strepen (TL, LED, ...). Dat lijkt me 't beste?

Of bedoel je een "afleverings-plaats" waar de auto in al z'n glorie staat te pronken, maar wat dan geen "werkplek" is?

• Like 1

ex-Mooseman    3,805
ex-Mooseman

Ik heb al gezien dat men switcht tussen verschillende licht-temperaturen.

Kies ook een verlichting die niet te veel warmte af geeft, als je eronder moet werken

Alexx    1,608
Alexx
3 uren geleden, gTa zei:

Heb je geen baat bij verlichting waar langs boven en opzij vooral veel contrast is?

Zo'n volledig lichtgevende wand b.v. is egaal wit/lichtgevend en laat toch niet zo goed toe om "net naast het lichtpunt" te kijken waardoor je imperfecties goed ziet? Vandaar - denk ik - dat zo'n straten voor lakcontrole en -correctie (bij producenten) vaak rijen van fel licht hebben, afgewisseld met donkere stroken. Of zoals bij Wax-it z'n vorige garage: zwart plafond met strepen (TL, LED, ...). Dat lijkt me 't beste?

Of bedoel je een "afleverings-plaats" waar de auto in al z'n glorie staat te pronken, maar wat dan geen "werkplek" is?

Ik zou inderdaad met zwarte accenten willen werken in de detailruimtes. Om echt te corrigeren gebruiken de meeste, zo niet iedereen, toch altijd een detaillamp. 

Afleveringsplaats mag inderdaad mooi en “shiny” zijn.

Alexx    1,608
Alexx
31 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb al gezien dat men switcht tussen verschillende licht-temperaturen.

Kies ook een verlichting die niet te veel warmte af geeft, als je eronder moet werken

Om te corrigeren heb ik lampen Scangrip en Gyeon (eigenlijk hetzelfde) deze kan ik inderdaad van temperatuur en sterkte veranderen.

DDke    5,089
DDke
On 1/14/2020 at 11:11 AM, Alexx said:

Iemand die me kan helpen met verlichting voor detailing? Uiteraard heb je voor echt te corrigeren detaillampen nodig, maar voor afwerking, uitzicht, zichtbaarheid...

Ik heb dit in gedachten: 

D68BCE78-2818-4086-B783-1C5C1AB9BCF8.thumb.jpeg.53edd9eda447420e4c3cc85c63de4837.jpeg

@Simoni: Jij misschien ervaring met verschillende soorten verlichting? is dit effectief ook heel “handige” verlichting? Of veel show en presentatie. Het oog wil uiteraard ook wat en ik vind het super vet. Maar nogal stom om veel geld uit te geven als het onpraktisch is.

Geen idee of het de goeie sterkte, maat, technologie, enz is maar...

https://www.ibood.com/diy-be/nl/product-specs/57481/258960/2x-radium-led-paneel.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=dailymail&utm_content=perf&emh=10029e420b9536f644ae459c94817f32