Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Aight, ben ook eens van plan om het Schaab wat meer te soigneren.

Ben nog nooit verder gekomen dan de carwash dus ben echt een 0 op het vlak van polieren etc. maar soit, ik heb de auto van de papa als probeersel (da's allemaal niet zo erg bij hem).

Poliermachine kan ik gebruiken via m'n maat dus ik zou dan ook van de eerste keer polieren.

Bos en bomen enzo dus nog een stap voor stap overlopen wat ik nodig heb van materiaal:

Velgen: IronX Velgenbundel

102212.jpg

Kunststof: Black Wow

101989.jpg

Droogdoeken:

101684.jpg

Clay: Poorboys Clay

101124.jpg

Quick Detailer: Poorboys Quick Detailer Plus

Om de wagen zijn lak te blijven onderhouden ná polieren/waxen?

101019.jpg

Wax: Poorboys Natty's Paste Wax Blue

Mijn wagen is zwart en blijkbaar zou deze wax donkere wagens een diepere glans geven (m'n pa z'n auto is lichtblauw maar dat zal wel niet erg zijn voor die ene keer zeker? :P)

100714.jpg

Washmitt: Monello

102092.jpg

Ik veronderstel dat ik nog een pad mis voor poliermachine? Link?

Ik mis nog paar applicators? Zemen? Droogdoeken?

Tell me & link me :)

Miljaar, zit nu al aan 138€...????? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik niet echt de tijd voor, vrees ik...

Kan mss (niet mss, zeer zeker!) toch handig zijn hoor. Iemand die je even stap voor stap kan uitleggen wat je nodig hebt en hoe je het gebruikt.

Omdat je met een SAAB rijdt zal ik toch even proberen heel kort je wat in de goede richting te wijzen.

Als je 0,0 into detailing bent zou ik niet meteen machinaal gaan polieren. Beter eerst de basics begrijpen en dan kan je nog zien. Je kan zonder ook prachtige resultaten behalen.

De volgorde die je alijd moet respecteren:

  1. wassen (2 emmers, zie het topic van wax-it op AF)
  2. clay
  3. (polieren)
  4. glaze/cleaner/AIO (all in one product)/...
  5. bescherming (in jouw geval dus de Natty's wax)

IronX is niet een doordewekse velgenreiniger. Dient eigenlijk om ingevreten remstof te verwijderen of eigenlijk om ingevreten ijzerdeeltjes te verwijderen van velgen en alle lakoppervlakken. Ik zou een gewone velgenreiniger aanschaffen, de EZ detailbrush en de Swisvax Wheel Brush. Mijn pa heeft dezelfde velgen trouwens, niet de tofste om te kuisen maar daarmee lukt het zeket :wink:

Die Poorboys clay is vrij aggresief. Op je zwarte wagen gaat dat sowieso marring achterlaten.

Ik zou clayen met een zachtere clay, vervolgens Poorboys black Hole of Auto finesse triple aanbrengen en dan de wax erop. Gaat er zuper uitzien :)

Mijn mening hè :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je?

Ik wil gewoon mijn kar eens een opfrisbeurtje geven en wat swirls en krassen wegwerken.

Als je bedoelt welke producten: geen idee welke het precies zijn, maar 't zou alle stappen inhouden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zal ze binnenkort wellicht hier thuis hebben liggen, dan kan ik het meteen zeggen :)

Weet wel dat het iets met kleuren te maken heeft, groen, blauw en geel ofzo. Ook in combinatie met de pads in die kleuren, kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zal ze binnenkort wellicht hier thuis hebben liggen, dan kan ik het meteen zeggen :)

Weet wel dat het iets met kleuren te maken heeft, groen, blauw en geel ofzo. Ook in combinatie met de pads in die kleuren, kan dat?

Jups dat kan. Blauw, geel en groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zal ze binnenkort wellicht hier thuis hebben liggen, dan kan ik het meteen zeggen :)

Weet wel dat het iets met kleuren te maken heeft, groen, blauw en geel ofzo. Ook in combinatie met de pads in die kleuren, kan dat?

Groene dop met groene pad,

Gele dop met gele pad,

Blauwe dop met blauwe pad.

Super gemakkelijk, leuke voor de hand liggende polishes om mee te werken. De Groene dop is wel vrij agressief dus ik zou zeker eerst gewoon met de twee lichtere stappen proberen!

Welk toestel gebruik je er bij? Ze worden nog redelijk veel gebruikt in het 'milieu' maar sommige mensen zijn er minder fan van omwille van de verbergende eigenschappen. De polishes zijn vrij olierijk waardoor die resterende olie soms de allerfijnste krassen verbergt en/of het de duurzaamheid van de beschermlaag naar beneden haalt. Ontvetten lost dit wel op, het zijn geen echte fillers zoals andere merken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijdt Bert of Miss Bert nog met een L???

De zwarte golf V GTI is hier vrij populair in onze straat.

Mijn gebuur rijdt met een (en zijn dochter leert nu rijden vandaar de L) en voorheen was er een andere gebuur die ook een had.

Erg leuk en exclusief hoor die GTI :roll:

Altijd leuk als je naar je auto loopt en hij maar niet open krijgt ! :lol:

Maar meestal kan ik de mijne er snel uithalen. Hij blinkt veel harder en heeft tijdens de zomermaanden andere (mooiere) velgen. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groene dop met groene pad,

Gele dop met gele pad,

Blauwe dop met blauwe pad.

Super gemakkelijk, leuke voor de hand liggende polishes om mee te werken. De Groene dop is wel vrij agressief dus ik zou zeker eerst gewoon met de twee lichtere stappen proberen!

Welk toestel gebruik je er bij? Ze worden nog redelijk veel gebruikt in het 'milieu' maar sommige mensen zijn er minder fan van omwille van de verbergende eigenschappen. De polishes zijn vrij olierijk waardoor die resterende olie soms de allerfijnste krassen verbergt en/of het de duurzaamheid van de beschermlaag naar beneden haalt. Ontvetten lost dit wel op, het zijn geen echte fillers zoals andere merken!

Thx! Dit gisteren gekregen:

IMG_2750.jpg

Pads mogen wel eens zuiver gemaakt worden :D

Geen idee welke machine dat is...

Wat zijn nu precies de juiste stappen om te volgen hier mee? En wat met die schijfjes rechts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx! Dit gisteren gekregen:

IMG_2750.jpg

Pads mogen wel eens zuiver gemaakt worden :D

Geen idee welke machine dat is...

Wat zijn nu precies de juiste stappen om te volgen hier mee? En wat met die schijfjes rechts?

Kan je eerst en vooral eens kijken of de machine roterend of excentrisch werkt ? Dit is belangrijk voor het vervolg.

Eventueel model nummer doorgeven zodat ik het even kan opzoeken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Rupes is een instap rotary. Het is een lichter toestel wat het ideaal maakt voor beginners of amateurs maar je zit wel met een roterende werking dus blijft het gevaarlijker dan een excenter. Roterende toestellen zullen sneller een weg zoeken over de lak, dit merk je vooral wanneer je het toestel kantelt en dus de hoek van de pad tov de lak wijzigt. Pas sowieso op aan randen en plooien.

Ik zou in uw geval zeker NIET met de groene pad+polish werken, die heeft zeer veel correctiekracht en kan moeilijk werken als je 't niet gewoon bent. Je zou door de lak kunnen gaan.

Probeer eerst met de blauwe pad + polish, die zal niet echt veel correctie geven maar vooral glans terugbrengen. Het is ook ideaal om wat mee te oefenen en het toestel gewoon te raken. Bovendien is de Honda lak zeer zacht en kan je heel snel een mooi resultaat behalen.

Wil je heel veel uitleg over het hanteren van een rotary dan kan je hier terecht: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=66024

Vergeet niet te kleien voorafgaand aan het polieren!

Als er nog vragen zijn kan je altijd bij ons terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super! Thx!!

Kleien ben ik nu mee bezig, volgende stap zal dan polijsten worden met het blauwe spul? Het gele is voor iets meer correctie te behalen op bv krassen en swirls?

Groen zal ik vanaf blijven :D

Wat met die wollen pad en die fine finishing pads?

Heb ook nog ultimate compound en carnauba wax van Meg's hier liggen. Kan ik dat ook nog ergens voor/tussen/na gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De groene combo en de wollen pad laat je best liggen, als je geen risicos wil nemen.

De gele combo gebruik je inderdaad waar er meer krassen zijn, kan je zeker eens proberen op de motorkap ofzo als je het machinetje wat onder de knie hebt. Probeer eerst of de blauwe niet volstaat maar daar vrees ik voor.

Ultimate Compound is een handpolish van Megs maar die heb je dus niet nodig als je die 3m producten hebt, wil je het toch per sé gebruiken. Probeer dan onder de klink, waar je machine dus niet aan kan. Met de hand, en een weinig product. ;)

Als je geen beschermend product hebt van 3m zou ik dan eindigen met die wax van Meg's, bescherming zal niet fenomenaal zijn maar zal zeker een leuke glans geven en toch wat bescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De producten op de foto zijn de enigste wat ik heb van 3M, zit dus idd geen beschermend product bij denk ik.

Met welke pad mag ik die wax aanbrengen? Of gewoon met de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup, zaten bij de kit van Meg's :) Wax hoeft dus ook niet op een bepaalde manier aangebracht te worden, "gewoon erop smeren" is voldoende? (ofja, deze wax dan toch)

Ben nu 1/3 ver met kleien... was beter bij de motorkap begonnen dan was ik al halverwege :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup, zaten bij de kit van Meg's :) Wax hoeft dus ook niet op een bepaalde manier aangebracht te worden, "gewoon erop smeren" is voldoende? (ofja, deze wax dan toch)

Ben nu 1/3 ver met kleien... was beter bij de motorkap begonnen dan was ik al halverwege :D

Bekijk even de handleidingen op onze website ivm het aanbrengen van de wax. Daar staat het mooi in uitgelegd met prentjes enzo :)

http://www.wax-it.be/handleiding-zuiveren/174-blackfirehandleiding.html?start=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid