Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Het lijkt er iig op :)

 

Dit gaat misschien vreemd lijken, maar je moet er Antikal op spuiten en het laten inwerken. Dat gaat de kalk oplossen en het terug zacht maken zodat je het kan verwijderen.

Niet wrijven iig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azijn zou ook werken tegen kalk, en lijkt me zo agressief niet als Antikal ? 

En daarna afwerken met een goede scheut olijfolie extra vergine voor de glans :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azijn zou ook werken tegen kalk, en lijkt me zo agressief niet als Antikal ? 

En daarna afwerken met een goede scheut olijfolie extra vergine voor de glans :D

 

Dat laatste lijkt me in de categorie 'wassen met wasbenzine is het beste' thuis te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een detailbeurtjepost-933-136749295578_thumb.jpgpost-933-136749296844_thumb.jpg.

En na de regen van deze morgen

post-933-136749299869_thumb.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.jaylenosgarage.com/extras/car-care/detail-your-car---with-steam/index.shtml

 

Heb er zo mijn twijfels over of dat wel krasvrij is en goed voor de lak :D

 

De stoom op zich is niet het probleem. Het probleem is dat je gaat wrijven met het vuil (wat eigenlijk zandkorrels zijn) over de lak. Dat zorgt namelijk voor de krassen en swirls.

Shampoo en water zorgen eigenlijk dat het vuil "veilig" afgevoerd wordt WEG van de lak. Het is een soort glijmiddel dus. Dat ontbreekt hier dus compleet ...

 

Ik zie het wel werken op matten in het interieur, motorruimte, wielkassen enzo. Maar blijf ermee van je lak en leder af :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn gedacht dus ook :lol:

 

'k wil wel eens zien hoe hij zo een bemodderde auto zou zuiver krijgen. En 'k heb ook de indruk dat hij maar wat stoom in het rond zit te blazen en dan wat met zijn doek op een totaal andere plaats gaat wrijven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort ontvang ik een nieuwe F30 met lichtgrijze lederen zetels (Everestgrau). Is het aan te raden het leder met iets te behandelen om het beter bestand te maken tegen vuil worden?

 

En welk product raden jullie me aan om het te onderhouden? Ik gebruik nu Meguiars Goldclass rich leather cleaner & conditioner in de Z3 en ben daar best wel tevreden over. De zetels blijven er heel proper uit zien maar jammergenoeg blijft de bestuurderszetel meer blinken dan de passagierszetel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slijk: eerst af gaan spuiten in een wasbox, anders ligt al die modder op je oprit.  En dan thuis foamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort ontvang ik een nieuwe F30 met lichtgrijze lederen zetels (Everestgrau). Is het aan te raden het leder met iets te behandelen om het beter bestand te maken tegen vuil worden?

En welk product raden jullie me aan om het te onderhouden? Ik gebruik nu Meguiars Goldclass rich leather cleaner & conditioner in de Z3 en ben daar best wel tevreden over. De zetels blijven er heel proper uit zien maar jammergenoeg blijft de bestuurderszetel meer blinken dan de passagierszetel.

Ik twijfel over beige, maar draag al eens een jeansbroek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een niet overdreven clean-freak als mezelf, is het resultaat van alleen foamen laten intrekken en afspoelen proper genoeg of dient dit enkel als voorbereiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een niet overdreven clean-freak als mezelf, is het resultaat van alleen foamen laten intrekken en afspoelen proper genoeg of dient dit enkel als voorbereiding.

Dient vooral als voorwas, om het grootste vuil te verwijderen alvorens te wassen. Er blijft altijd nog een laagje vuil achter. Als de auto echter mooi gedetailed is en in de wax staat kan je hem er wel 90% mee zuiver krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn gedacht dus ook :lol:

 

'k wil wel eens zien hoe hij zo een bemodderde auto zou zuiver krijgen. En 'k heb ook de indruk dat hij maar wat stoom in het rond zit te blazen en dan wat met zijn doek op een totaal andere plaats gaat wrijven :D

 

 

Dat hangt af van het type vuil. We hebben al gemerkt dat als die modder uit kleigrond bestaat het foamen niet echt helpt gezien het kleverige karakter van de klei.

Alle andere vuil haalt het wel mooi weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn G staat alles behalve gedetailled of in de wax. Ik rij er te vaak offroad mee om me echt te willen bezighouden met het kuisen van die kar.

 

Dus die foamgun is niet meteen handig voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort ontvang ik een nieuwe F30 met lichtgrijze lederen zetels (Everestgrau). Is het aan te raden het leder met iets te behandelen om het beter bestand te maken tegen vuil worden?

 

En welk product raden jullie me aan om het te onderhouden? Ik gebruik nu Meguiars Goldclass rich leather cleaner & conditioner in de Z3 en ben daar best wel tevreden over. De zetels blijven er heel proper uit zien maar jammergenoeg blijft de bestuurderszetel meer blinken dan de passagierszetel.

 

Je moet steeds een afzonderlijke cleaner en conditioner gebruiken want die werken echt compleet anders.

 

Als je een bescherming laagje wil tegen vervuiling zou ik ofwel Gloss-it Leather polish of Colourlock (swissvax) lederverzegeling aanraden omdat deze een beschermlaag leggen.

Je leder gaat iets gladder aanvoelen, maar er zal véél minder verkleuring zijn van het leder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn G staat alles behalve gedetailled of in de wax. Ik rij er te vaak offroad mee om me echt te willen bezighouden met het kuisen van die kar.

 

Dus die foamgun is niet meteen handig voor mij?

 

Het is niet 1 wonderproduct hé. Het werkt goed als je wagen onderhuids een beschermlaag over de lak heeft staan.

 

Fuel heeft daar het mooiste voorbeeld van ;) Die foamt gewoon af en toe de wagen en laat die kar 1 keer per jaar in de Nanolex zetten bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet 1 wonderproduct hé. Het werkt goed als je wagen onderhuids een beschermlaag over de lak heeft staan.

 

Fuel heeft daar het mooiste voorbeeld van ;) Die foamt gewoon af en toe de wagen en laat die kar 1 keer per jaar in de Nanolex zetten bij ons.

 

Dacht dat ik eindelijk een makkelijke manier had gevonden om mijn auto te wassen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat ik eindelijk een makkelijke manier had gevonden om mijn auto te wassen :lol:

 

Ja, maar je moet er gewoon 1 keer werk in steken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polygoon : afspuiten en als er zo een foam is bij een selfwash : daar doen. Thuis nog eens op je gemakske in alle hoekjes en kantjes spuiten. Maar dan ligt het meeste modder niet op je oprit.

 

Ik heb zelf zo een foam en dat werkt niet slecht, maar verwacht geen wonderen. Er blijft nog veel vuil achter en dan mag je alsnog met de hand wassen. Maar het doet wel veel, zeker op je velgen en de moeilijker bereikbare plekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag iemand zijn velgen gezien en een aardige WTF-ervaring. Blijkbaar was daar iets mee en heeft ie dat proberen te reinigen. Denk niet dat dit echt beter is :D

 

null_zps8b60b196.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitlaten van pa zijne 335 zijn nogal zwart van de naft, ik vind dat niet echt een probleem maar pa wil dat absoluut weg.
Alleen gaat dat er heel moeilijk af en ik ben bang krassen te maken met eene schuurspons, iemand een wondermiddel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chroom of matte uitlaten? Indien de matte mag je daar serieus op doorgaan met staalwol 0000 en metal polish.

 

Indien chroom mag dat ook maar kan je vanop 20cm wel wat fijne krasjes zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid