Ga naar inhoud

Total 24u van Spa-Francorchamps


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Ik heb nog nooit zoveel 24-tv gekeken, wat een spektakel! :o

Erg veel close action, net wat crashes, die geschifte regen... hell ik zag zondagochtend zelfs die RS5 pacekar door die lange snelle linkse opt einde al driftend uitkomen, sick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit zoveel 24-tv gekeken, wat een spektakel! :o

Erg veel close action, net wat crashes, die geschifte regen... hell ik zag zondagochtend zelfs die RS5 pacekar door die lange snelle linkse opt einde al driftend uitkomen, sick.

Idd regen was geschift.

Op een bepaald moment moest ik zo'n rubberen rondje (waar de banden op staan voor de pitstop) gaan zoeken omdat dat werd weggespoeld door de regen. De Pitstraat aan de F1 boxen was gewoon een snelstromende rivier van 5cm diep. Echt abnormaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Audi kant van de 24h;

Na de overwinning van het Audi Sport Team Phoenix op de 24h van de Nürburgring, wint hun Audi R8 LMS ultra nu ook de 24h van Spa-Francorchamps!

Thumb resize.

Voor het tweede jaar op rij heeft de Audi R8 de belangrijkste lange-afstandsrace ter wereld voor GT3-sportwagens gewonnen. Met de overwinning tijdens de 54e editie van de 24 Uur van Spa-Francorchamps schreef Audi bovendien autosporthistorie, want nog niet eerder won een merk binnen één seizoen de 24-uursraces op de Nürburgring, in Le Mans en in Spa.

Voor Audi betekende de overwinning in het 66 auto’s sterke startveld dankzij de Italiaan Andrea Piccini en de Duitsers René Rast en Frank Stippler in de Audi R8 LMS ultra van het Audi Sport Team Phoenix de derde winst in een belangrijke 24-uursrace binnen 71 dagen. Bij sterk wisselende weersomstandigheden met zware regenval op het Grand Prix-circuit in de Belgische Ardennen ging ook de tweede plaats naar een Audi-équipe: de Mongeask Stéphane Ortelli en de Duitsers Christopher Haase en Christopher Mies eindigden met de R8 van het Belgische Audi Sport Team WRT als tweede.

Allez tof!

Dan mogen ze nu misschien nekeer een echte sportwagen maken in hun gamma, ipv die Knokke-pose-mobielen van dit moment.

Ik versta echt de kloten van de marketing bij VW. Audi laten ze massa's geld in de racerij pompen, Porsche trekt zich overal uit terug als fabrieksteam en als ge met ne Lambo wilt koersen moet ge ook uwe plan maar trekken.

Wilt ge echter nen deftige sportwagen moet ge vooral ni aankloppen bij het meest succesvolle merk in de endurance racing van dit ogenblik. Begrijpe wie kan ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd regen was geschift.

Op een bepaald moment moest ik zo'n rubberen rondje (waar de banden op staan voor de pitstop) gaan zoeken omdat dat werd weggespoeld door de regen. De Pitstraat aan de F1 boxen was gewoon een snelstromende rivier van 5cm diep. Echt abnormaal.

Pacekar laps van 6 minuten enzo. Dat was echt wel HEEL traag. Zotte boel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fak schitterend :lol:

U niet in beeld kunnen spotten denk ik.

De pets van die mclaren en r8 waren er ook wel op, damn.

Knappe kar die Aston btw, en top prestatie! Wat schol er in de eerste uren dat hij paar rondes aan een stuk zo traag reed? En dat wiel is er ook

wel op het juiste moment afgevallen, er waren er met minder chance :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

fak schitterend :lol:

U niet in beeld kunnen spotten denk ik.

De pets van die mclaren en r8 waren er ook wel op, damn.

Knappe kar die Aston btw, en top prestatie! Wat schol er in de eerste uren dat hij paar rondes aan een stuk zo traag reed? En dat wiel is er ook

wel op het juiste moment afgevallen, er waren er met minder chance :o

Eerste keer: Piloot (toen Tim Verbergt) kloeg dat de auto af en toe niet meer reageerde op de gaspedaal tijdens de laatste lap. Dan maar laten binnenkomen, gaspedaalmechaniek/potentiometer gecontroleerd (ok), uitgelezen: fout van gaskleppositie bank 2. Reset gedaan en gaskleppen aangeleerd, en auto startte en revvde weer goed. Laten vertrekken, maar bijna onmiddellijk was het terug van dat. Motor enkel maar op ralenti (kon geen gas meer geven), en hij kon de pitstrook @ Eau Rouge niet meer op. Is toen achteruit gebold en in de inham gaan staan. Ben dan samen met onze ingenieur naar daar gelopen om opnieuw te kijken... daar aangekomen mochten we niet aan de auto komen... stond namelijk natuurlijk op de piste. Dan maar via de radio de piloot begeleidt om opnieuw de gaskleppen te resetten, wat uiteindelijk na enkele minuten lukte. Auto mocht vertrekken... halfweg Eau Rouge opnieuw op ralenti. Nog nét kunnen boven geraken, en toen heeft de piloot een hele lap gedaan op ralenti (2200rpm), waarbij hij op enkele stukken moest terugschakelen naar eerste om nét boven te geraken...

Dan uiteindelijk binnengekomen, ondertussen was tijdens die lap die enorme stortregen begonnen. Auto binnen in de box gestampt, gasklep bank 2 vervangen, en auto terug laten vertrekken.

Toen waren we teruggevallen van (ik denk) 7de plaats naar praktisch laatste (dacht 58ste).

De rest van de avond en nacht een stabiele inhaalrace begonnen... Tegen een uur of 8 's morgens stonden we op 19de plaats. Een uur ofzo later was het weer van dat... auto soms geen feedback op gaspedaal. Terug binnen gekomen, uitlezen... gasklep bank 1 defect. Gasklep vervangen en buiten. Teruggevallen naar 24ste plaats ofzo.

Ondertussen nog eens dat wiel dat we verloren hadden, en de auto die in brand schoot na een tankbeurt... (Alleen Britten placeren dan ook de uitlaattips vlak onder de tankopening).

Uiteindelijk gefinished op 16de plaats.

Wetende dat dit onze eerste koers was met deze auto (BRCC 3 weken geleden was gewoon een soort kennismaking voor de piloten), en de piloten met aanzienlijk wat reserve gereden hebben en nooit gepushed hebben, ben ik best content met de prestatie. 't Kan natuurlijk altijd beter, maar daarvoor doe je het ook natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste klinkende kar van allemaal! En bloedmooi natuurlijk!

Terechte trots!

Klinkt inderdaad niet slecht. Vind wel dat onze oude DBRS9 nog een pakje zotter klinkt. Veel luider en brutere V12 sound.

De Mclaren's vond ik ook erg vet klinken. En die continu rode uitlaten van de Z4'tjes. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele shots van tussendoor:

Woensdag @ promenade

DSCN1192kl.jpg

DSCN1196kl.jpg

DSCN1197kl.jpg

Woensdagavond @ box

DSCN1203kl.jpg

My job: algemene techniek + uitlijning:

DSCN1207kl.jpg

DSCN1208kl.jpg

Motortje ligt goed weggestampt

DSCN1209kl.jpg

Er gaat weinig boven de sfeer in zo'n pitbox op een rustige sleutelavond terwijl de ondergaande zon de boel beschijnt...

DSCN1222kl.jpg

Pitstops oefenen:

DSCN1248kl.jpg

DSCN1250kl.jpg

DSCN1249kl.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste keer: Piloot (toen Tim Verbergt) kloeg dat de auto af en toe niet meer reageerde op de gaspedaal tijdens de laatste lap. Dan maar laten binnenkomen, gaspedaalmechaniek/potentiometer gecontroleerd (ok), uitgelezen: fout van gaskleppositie bank 2. Reset gedaan en gaskleppen aangeleerd, en auto startte en revvde weer goed. Laten vertrekken, maar bijna onmiddellijk was het terug van dat. Motor enkel maar op ralenti (kon geen gas meer geven), en hij kon de pitstrook @ Eau Rouge niet meer op. Is toen achteruit gebold en in de inham gaan staan. Ben dan samen met onze ingenieur naar daar gelopen om opnieuw te kijken... daar aangekomen mochten we niet aan de auto komen... stond namelijk natuurlijk op de piste. Dan maar via de radio de piloot begeleidt om opnieuw de gaskleppen te resetten, wat uiteindelijk na enkele minuten lukte. Auto mocht vertrekken... halfweg Eau Rouge opnieuw op ralenti. Nog nét kunnen boven geraken, en toen heeft de piloot een hele lap gedaan op ralenti (2200rpm), waarbij hij op enkele stukken moest terugschakelen naar eerste om nét boven te geraken...

Dan uiteindelijk binnengekomen, ondertussen was tijdens die lap die enorme stortregen begonnen. Auto binnen in de box gestampt, gasklep bank 2 vervangen, en auto terug laten vertrekken.

Toen waren we teruggevallen van (ik denk) 7de plaats naar praktisch laatste (dacht 58ste).

De rest van de avond en nacht een stabiele inhaalrace begonnen... Tegen een uur of 8 's morgens stonden we op 19de plaats. Een uur ofzo later was het weer van dat... auto soms geen feedback op gaspedaal. Terug binnen gekomen, uitlezen... gasklep bank 1 defect. Gasklep vervangen en buiten. Teruggevallen naar 24ste plaats ofzo.

Ondertussen nog eens dat wiel dat we verloren hadden, en de auto die in brand schoot na een tankbeurt... (Alleen Britten placeren dan ook de uitlaattips vlak onder de tankopening).

Uiteindelijk gefinished op 16de plaats.

Wetende dat dit onze eerste koers was met deze auto (BRCC 3 weken geleden was gewoon een soort kennismaking voor de piloten), en de piloten met aanzienlijk wat reserve gereden hebben en nooit gepushed hebben, ben ik best content met de prestatie. 't Kan natuurlijk altijd beter, maar daarvoor doe je het ook natuurlijk...

Vet als je dat van zo (veel té) dichtbij kan meemaken! :o

Verbergt in de regen op Spa :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bertrand Baguette: Superchille gast. Rustig, rijdt erg constant, sympathiek. Zo moesten ze allemaal zijn... :) (Al onze rijders waren trouwens echt super)

DSCN1267kl.jpg

Tijd om te koersen.

DSCN1275kl.jpg

Pitstops.

DSCN1333kl.jpg

DSCN1331kl.jpg

Me very hardly workin' zondagochtend :grin:

DSCN1334kl.jpg

Nog wat pitstops

DSCN1349kl.jpg

DSCN1350kl.jpg

DSCN1353kl.jpg

Resultaat:

DSCN1366kl.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad niet slecht. Vind wel dat onze oude DBRS9 nog een pakje zotter klinkt. Veel luider en brutere V12 sound.

De Mclaren's vond ik ook erg vet klinken. En die continu rode uitlaten van de Z4'tjes. :inlove:

Heerlijk de sound van zo'n Mclaren, dat constante gedonder :inlove:

Schitterend ook om er van zo dichtbij bij te kunnen zijn, ik ben jaloers :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet matteus, mooie prestatie!

Was er zaterdag gans de dag, jammer van de bakken water maar was al bij al plezant. Zoals gewoonlijk, bij vertrek aan de Source nog wat blijven hangen om naar de oranje remschijven te kijken :inlove:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was er ook op zaterdag en heb de twee regenbuien overleefd maar de laatste was er toch net iets teveel aan :D

Zeer knappe races gezien (ook 's morgens) waar we goed overdekt zaten aan de oude tribune aan de vroegere start waar later ook de 24h startte (chanceke :D )

Knappe foto's Matteus! Moet een hele ervaring geweest zijn. We vroegen ons dit weekend nog af hoe je eigenlijk in zo'n team terecht komt als technieker, ingenieur, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid