Ga naar inhoud

Total 24u van Spa-Francorchamps


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

3 minutes ago, janvkn said:

Ouderwets lokale gele vlaggen? Ik zie niet in waarom ze op de Raidillon 50 zouden moeten rijden als er een ongeval is gebeurd in de chicane. Het is nu niet dat Spa een circuitje van anderhalve kilometer is.

Omdat er assistentievoertuigen het circuit op en af moeten, omdat je het verkeer moet rond het ongeval kunnen sturen (bv de buitenbaan van Combes pakken, of zelfs door de pitlane).

Na die zware crash zijn de ambulances gewoon het circuit rond gereden. Dat ga je echt niet doen als iedereen blijft knallen en je dan onderweg met witte vlaggen moet staan zwaaien omdat er een traag voertuig op de baan is, toch niet voor een ambulance met gewonden in. Je gaat ook niet met een "rolling" gele vlag gaan werken om zo iets over het circuit te sturen.

Men geeft ook geen FCY bij elke scheet die gebeurt op circuit he.

3 minutes ago, janvkn said:

Wat bedoel je hier mee? Piloten die zich niet laten dubbelen? Of dat niet iedereen gedubbelden op dezelfde plaats tegenkomt, en sommige rijders dus langer opgehouden worden dan anderen?

Rijders die niet doorgelaten worden (zoals met die McLaren), piloten die pech hebben op een slecht moment verkeer tegen te komen etc. Dat is ook "niet eerlijk" en heeft niks met de intrinsieke snelheid van de auto/piloot te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik minimaliseer de prestatie niet, je moet het nog altijd maar doen om de trackposities goed te maken en het goeie tempo te rijden. Ik relativeer wel het belang van die startpositie, dat is niet zo groot als in andere races.
Om het scenario om te draaien: zonder safety cars en met een systeem waarbij uitgebouwde voorsprong gehandhaafd blijft onder gele vlag, zou de top van de race ver buiten bereik weg gereden zijn lang voor de Audi zich terug in de buurt van een competitieve trackpositie geknokt zou hebben.

Na een kleine 2 uur reed niemand uit de Qualify top 10 nog rond in positie in die top (als ik me niet vergis)

Anderzijds ooit eens beslist om in een 3 uur race Longin te laten rijden en niet mee in de aanval te gaan om banden te sparen( Zolder) wel toen we begonnen pushen na een klein uurke reden er maar een auto of 5 tussen. We zijn hem niet kunnen gaan halen ondanks we keihard pushten……verkeer kan enorm vertragend zijn ja. Zeker als je geen blauw krijgt
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het enige wat ik mis is dat men op de live timing zou moeten laten zien hoelang een stint al bezig is.

Niet te zien ?  Op onze live timing stonden de stinttijden van iedereen er toch op ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, abtler said:

Niet te zien ?  Op onze live timing stonden de stinttijden van iedereen er toch op ... 

Jullie hebben meer info dan wij, het plebs dat vanop afstand moet kijken :D

Nee, helaas niet die info, en wat ook onnozel is is dat de laatste rondetijd verdwijnt zodra de auto zijn S1 tijd verschijnt 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zomaar nog veranderen; normaal gezien was dit eenmalig en zouden we mogelijk volgend jaar een vrijwel volledig seizoen Creventic gaan rijden.

Nu is het opeens terug Spa en Creventic. Van de ene kant zou er dan een dikke sponsor bij moeten en van de andere kant wil hij liever alleen de beslissingen nemen. We'll see .. dit hebben we gehad zonder al te veel schade dus dat pakt ons niemand meer af. 

Probleem zou wel de FIA ranking van een van onze rijders kunnen worden. Is nu steeds onder de radar gebleven en bronze maar met 12H Hockenheim, 24H Nurburgring (Hyundai), Asian Le Mans serie en 24H Spa AM, vrezen we dat dat niet gaat blijven waardoor de pilotensamenstelling die we voor ogen hebben voor 2022 een probleem is in Pro AM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, korneeldebruyn zei:


Dit. Normaal rijden ze niet zo vlot weg van Vanthoor hoor. Die kerel is magistraal in de Audi.

Waarbij ik natuurlijk geen afbreuk wil doen aan Pier Guidi en zijn fantastisch inhaalmanoeuvre. Leuk om na 17(!!) jaar nog eens een Ferrari te zien winnen.

Dat was toen de 550 GT1 :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, abtler zei:

Kan zomaar nog veranderen; normaal gezien was dit eenmalig en zouden we mogelijk volgend jaar een vrijwel volledig seizoen Creventic gaan rijden.

Nu is het opeens terug Spa en Creventic. Van de ene kant zou er dan een dikke sponsor bij moeten en van de andere kant wil hij liever alleen de beslissingen nemen. We'll see .. dit hebben we gehad zonder al te veel schade dus dat pakt ons niemand meer af. 

Probleem zou wel de FIA ranking van een van onze rijders kunnen worden. Is nu steeds onder de radar gebleven en bronze maar met 12H Hockenheim, 24H Nurburgring (Hyundai), Asian Le Mans serie en 24H Spa AM, vrezen we dat dat niet gaat blijven waardoor de pilotensamenstelling die we voor ogen hebben voor 2022 een probleem is in Pro AM.

Ik las in een interview met Jan Heylen vorige maand dat dat systeem van gold-silver-bronze drivers compleet achterhaald is.
Geen enkele piloot is daar gelukkig mee. 

Ik ken het systeem niet door en door, maar ik kon zijn standpunt wel begrijpen. 
Langs de andere kant, brengt het wel wat meer evenwicht zeker? Of niet?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/8/2021 om 13:46, brjefs zei:

Je zag wel meteen dat zodra iedereen op regenbanden stond het voordeel terug aan de Ferrari was. Zot dat ze daar met een auto die globaal gezien allesbehalve top is zo'n prestaties kunnen behalen. Het inhaalmanoeuvre was een mooie kers op de taart, bewijs dat Pier Guidi een enorm stel kloten heeft.

Bovenal jammer dat de auto van Rutronik er zo snel uit lag, die had ik ook nog sterk zien scoren in deze omstandigheden.

 

Op 2/8/2021 om 13:50, ir_fuel zei:

En 't was nu niet alsof hij Janneke of Mieke moest inhalen in die Audi ...

 

22 uren geleden, janvkn zei:

Ik schrok wel van het gigantische verschil in pace tussen Vanthoor en Guidi op het einde. Ik dacht dat het kantje boordje zou zijn met licht voordeel Vanthoor, maar Guidi reed er naartoe alsof het niks was en het was snel duidelijk dat Vanthoor hem niet zou kunnen afhouden.

Dat van jokke plus PG is twee keer over de limiet gegaan op raidillion en heeft hem twee keer moeten redden. Dat was echt wel alles of niks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een start uit de oude doos ….. toen reden ze er direct met de corbillard achter precies [emoji28][emoji1591]

4e135eba0efb8d01f4484c1ca1797d50.jpg

  • Vind ik leuk 5
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jokke_vlo zei:


Na een kleine 2 uur reed niemand uit de Qualify top 10 nog rond in positie in die top (als ik me niet vergis)

Anderzijds ooit eens beslist om in een 3 uur race Longin te laten rijden en niet mee in de aanval te gaan om banden te sparen( Zolder) wel toen we begonnen pushen na een klein uurke reden er maar een auto of 5 tussen. We zijn hem niet kunnen gaan halen ondanks we keihard pushten……verkeer kan enorm vertragend zijn ja. Zeker als je geen blauw krijgt

De Ferrari van lynx heeft ook nog 10kg uit de wagen mogen halen. Het is niet dat die 10kg veel uitmaken, maar dat hun echte pace niet in de qualy te zien was, is wel duidelijk. Volgens een paar van Sainteloc was de Ferrari altijd al sterk, maar zo duur dat veel hun het niet permitteren willen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Jokke_vlo said:

Anderzijds ooit eens beslist om in een 3 uur race Longin te laten rijden en niet mee in de aanval te gaan om banden te sparen( Zolder) wel toen we begonnen pushen na een klein uurke reden er maar een auto of 5 tussen. We zijn hem niet kunnen gaan halen ondanks we keihard pushten……verkeer kan enorm vertragend zijn ja. Zeker als je geen blauw krijgt

Dat was een drama ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/8/2021 om 22:13, Jokke_vlo zei:

Een start uit de oude doos ….. toen reden ze er direct met de corbillard achter precies emoji28.pngemoji1591.png

 

1974 it is :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 9 maanden later...

Die nieuwe datum is trouwens zo KUT!

Hopelijk volgend jaar weer laatste weekend van juli zoals elk jaar! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Waarom?

Heb je examens? :D 

9-10-11 LM

17/06 Test Ypres Rally

22-24/06 Ypres Rally

Iets met een kerk en in het midden  😬

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Maxime S zei:

Met een tent? 

Of wat is je vraag precies?

Met een tent inderdaad. Liefst op wandelafstand van het circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid