korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Bentley heeft het weggegooid door een driver stint te lang te laten duren, en de Porsche van Vanthoor heeft 2 sancties gekregen door hun eigen toedoen. Die hadden galant dat spel moeten winnen. Voor de rest ZEER spijtig dat de Ferrari er is af gereden. Die hadden gans de race een moordend tempo. Hadden het echt mogen halen.Idd, die Kaspersky Ferrari was ongelofelijk snel. En ja, Laurens Vanthoor was grote kansmaker. Jammer van die unsafe release waardoor ze die stop and go penalty kregen. Toch hun achterstand van 4 minuten mooi naar een dikke minuut teruggebracht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 5 minuten geleden zei ir_fuel: Bentley heeft het weggegooid door een driver stint te lang te laten duren, en de Porsche van Vanthoor heeft 2 sancties gekregen door hun eigen toedoen. Die hadden galant dat spel moeten winnen. Dat bedoelde ik met die fouten, onvoorstelbaar voor zo'n piloten en teammanagers... En ivm de Ferrari, was toch ook deels z'n eigen schuld hé. #spiegels #deurdichdoen Lambo nu uitgevallen door z'n remmen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Bwa, vond het bij de Kaspersky Ferrari toch vooral de fout van de andere. Echt genoten van de koers, enkel niet gekeken toen ik 's nachts lag te slapen Laatste stint van Winkelhock was fantastisch om volgen, continu druk zetten op de AMG. Marciello bleef er ook wel een super tempo in houden, denk dat die serieus af heeft zitten zien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 25 minuten geleden zei brjefs: Bwa, vond het bij de Kaspersky Ferrari toch vooral de fout van de andere. Ik niet, kerel doet niets verkeerd. Ferrari moet naast hem kijken ipv blind in te sturen. Mercedes zat zelfs al voor hem 5:15 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 57 minuten geleden zei ir_fuel: Bentley heeft het weggegooid door een driver stint te lang te laten duren, Nee die straf is ingetrokken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 18 minuten geleden zei dragonfly: Ik niet, kerel doet niets verkeerd. Ferrari moet naast hem kijken ipv blind in te sturen. Mercedes zat zelfs al voor hem 5:15 100% fout van de Ferrari 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 2 uur geleden zei korneeldebruyn: Idd, die Fisichella was ongeloofelijk snel. Geen dank. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Geen dank. Ja dat is misschien wat juister Haha [emoji6] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.960 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 9 hours ago, Jokke_vlo said: Nee die straf is ingetrokken. Nee ze hebben er nog eentje gekregen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.960 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Ik vermoed dat de team-strategen het allemaal wat minder leuk vinden, maar ik vind het als toeschouwer eigenlijk wel goed dat men zoveel mogelijk alles van strategie naast de piste probeert te elimineren. Maximale stint tijden, regels rond pitstop tijden, beperkt aantal sets banden en de verplichte technical stop van 5 minuten. Ok je kan minder "het genie" uithangen in je team (maar laten we eerlijk zijn, het is vaak meer geluk dan wijsheid in een race van 24h waarin je geen enkele controle hebt over de FCY of de SC, noch over het weer), maar dat maakt het voor de mensen die de race volgen een pak leuker. Ik heb echt de ganse wedstrijd de strijd kunnen volgen tussen de verschillende wagens, in tegenstelling tot andere endurances waar degene die 1.5 toeren achter ligt eigenlijk virtueel op kop ligt want die gaat na 24h een pitstop minder moeten doen, of waar je enorme verschillen in pitstops hebt in functie van het verbruik van de motoren/piloten die in fuel save mode rijden etc etc, waardoor je compleet geen hol meer snapt van de race tot pakweg 45 minuten voor het einde, en al helemaal als men het verschil in verbruik probeert te compenseren met een BoP. Dan heb je trage auto's op de piste die door minder pitstops naar voren springen in het klassement. Wat is daar nog racen aan? 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Idd zeer knap gedaan ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Klopt. M'n pa volgt dit normaal nooit maar zei net hetzelfde. Ook mooi in beeld gebracht dus je kon alles netjes volgen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 682 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Dit was echt reclame voor autosport. [emoji3] Racen en al de rest er rond tot een bijzaak maken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Opvallend, en des te opvallender nadat ik er gisteren met een paar piloten over sprak is hoe het ego zorgt voor sancties. Ik vroeg aan twee piloten dezelfde vraag: waarom nemen jullie die tracklimits risco's, te meer dat je weet dat ze maar op een 3 tal plaatsen controleren. Eigenlijk twee keer zelfde antwoord : ego, zijnde: niet willen afgeven tov die voor je. Wat mij opgevallen is. 1. Toch nog zeer verschillende rijstijlen en rijlijnen te zien, en ja ook in de top 10 en ook met dezelfde wagens. En idem met dezelfde wagen maar andere piloot. Ondanks dezelfde data ingenieur zie je enorme verschillen. Opvallend ook hoe een Fiscichella enorm clean reed en toch sneller dan eender wie onderweg was. 2. Het typische "verval" van de Pirelli banden. Je kon je klok er op afstellen, na 40 minuten zag je de auto's onstabiel worden. 3. Het enorm aantal fouten (en dus ook bestraffingen) die gemaakt werden. Iedereen op het randje van het "legale" en er dus ook over. Verklaring hiervoor is dat ze alle proberen om te winnen. Er telt voor de Pro team maar 1 plaats, al de rest is "geen resultaat" (ik citeer) 4. Bijna 50% uitval. Zie ook punt 3 (er is maar 1 plaats die telt). Het gaat echt niet meer om uitrijden (ik heb ook weet van een team dat gewoon gestopt is omdat een goed resultaat er niet in zat) + het materiaal ziet enorm af. De auto wordt niet meer gemanaged om 24uur uit te rijden bij wijze van spreken maar 24x1 uur sprint 5. Verschoten van het hoge niveau en tegelijk ook van het hoog aantal amateur rijders aan de start 6. De spijtige zaak van de electronica (dat vind ik het spijtigste van de zaak). Alle wagens die ik zag hadden race tc. 7. De hartslag van de pro piloten. Een vb. In Palanga 24 uur rijdt piloot x met een gem hs van 137 zijn stint, ik heb diezelfde piloot zien uitstappen met een GEMIDDELDE hartslag van 172hs. Kerel was gisteren zo verzuuurd als wat. Dat zijn dus gasten met conditie he. (en deze in het bijzonder). Zegt iets over de intensiteit vooraan. 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.159 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 14 minuten geleden zei Jokke_vlo: 6. De spijtige zaak van de electronica (dat vind ik het spijtigste van de zaak). Alle wagens die ik zag hadden race tc. Wat bedoel je hier precies mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Hoe meer electronica, hoe minder puur racen is he. Met een TC kan je bij wijze van spreken blind gas geven in een bocht, de auto doet de rest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 (aangepast) 20 minuten geleden zei Jokke_vlo: Wat mij opgevallen is. Schone lijst. 9 sets banden voor 24 uur dat betekent dat ge 9x40min of 6 uur een stabiele auto hebt. Ben toch benieuwd naar manieren om het alles-of-niets gehalte te temperen. 1 augustus 2017 aangepast door Le Capri Mauve Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Er was toch geen beperking op het aantal setten banden? Elk uur hadden ze dus nieuwe. Citaat There is no limit to the number of tires for Free Practice, Pre-Qualifying and the race. A maximum of three sets are allowed for for Qualifying and the start of the race. An additional set can be allocated for Friday’s Super Pole. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 55 minuten geleden zei Jokke_vlo: Het enorm aantal fouten (en dus ook bestraffingen) die gemaakt werden. Iedereen op het randje van het "legale" en er dus ook over. Verklaring hiervoor is dat ze alle proberen om te winnen. Er telt voor de Pro team maar 1 plaats, al de rest is "geen resultaat" (ik citeer) Kan wel zijn maar zo zijn er een paar net hun eerste plaats verloren. Ze waren alleszins zeer streng wat misschien wel een goede zaak was. En als je het interview met Vervisch zag na zijn dubbele stint wist je genoeg, die kerel is getrained en was gewoon op. Had ook geen airco. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Bronze test resultaten, idd een enorm verschil in tijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Er reden daar dus veel AM piloten mee zonder enige endurance ervaring of die zelfs nog nooit op Spa gereden hadden. Schrok ik ook wel van. Ik weet niet wat zoiets kost als AM maar 't zal waarschijnlijk zeer veel geld zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 7 minuten geleden zei dragonfly: Er was toch geen beperking op het aantal setten banden? Elk uur hadden ze dus nieuwe. Ah, mijn fout. Ik had de verkeerde reglementen vast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.159 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 49 minuten geleden zei Jokke_vlo: Hoe meer electronica, hoe minder puur racen is he. Met een TC kan je bij wijze van spreken blind gas geven in een bocht, de auto doet de rest. op die manier. Inderdaad. Kon je mooi horen in bepaalde bochten dat de TC extreem tussen kwam. Bij sommige was het constant, bij andere hoorden je het amper (of niet). Hebben alle GT3's eigenlijk TC? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.159 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 8 minuten geleden zei dragonfly: Bronze test resultaten, idd een enorm verschil in tijden. Wat is de Bronze test? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 1 augustus 2017 Delen Geplaatst: 1 augustus 2017 Zojuist zei Maxime S: Wat is de Bronze test? Om je licentie te halen, je hebt platinum-gold-silver-bronze. Werken ze op de N24 ook mee dacht ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.