Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Iemand heeft je de pas afgesneden? Last van bumperklevers, linksplakkers of middenstrookrijders?

In dit topic kan je al je ergernissen kwijt over je medeweggebruikers. Ga je gang, maar hou het netjes alsjeblieft ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar dagen geleden bijna een serieus accident. Ik draai naar rechts de hoofdbaan op (2 rijvakken, 1 per rijrichting), ben nog geen 100 meter op die hoofdbaan en ik zie op het andere vak een camionette rijden en voor mijne neus (op mijn vak dus) een Peugeot 205 met Duitse platen die die camionette wil inhalen :shock:. Naar links kon ik ni want daar reed die camionette, naar rechts ook ni want daar stonden auto's geparkeerd. Remmen was dus de enige optie. Die gasten zijn rakelings voor mijn auto door gevlogen terug het andere vak op. Moet u geen tekeningske maken bij het soort individuen dat in die kar zat (ze waren met 4 of 5) .... en maar lachen toen ze voorbij kwamen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Veel mensen doen het niet, maar als ik rechts een voorrangsweg op draai, dan kijk ik ook altijd even naar rechts om te zien of er niemand op het andere vak afkomt.

:confuse1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:confuse1:

Ik zou die test inderdaad opnieuw afleggen.:D

Als in tegenovergestelde richting iemand bezig is met een inhaalmaneuver komt hij op uw vak, daarom dus zelf eerst naar rechts kijken voordat ge de baan oprijdt. Maar bijna niemand (including me) doet dat:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een vrouw die van een parking los het straat(Steenweg op Asse) opdraait. Die heeft niet eens gestopt om eens te kijken, neen in 1 beweging parking afrijden en t'straat op. Ik reed 60 en was mijne gas aan't lossen omdat het ineens enorm hard begon te regenen. Toch nog alles moeten dicht gooien en natuurlijk blokkeerden de wielen. Bijna derop geschoven, al een chance dat ze genoeg had opgetrokken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me niet helemaal duidelijk in welke volgorde het allemaal gebeurd is, maar als die mannen al aan het inhalen waren toen jij de hoofdbaan op draaide, dan ben je wel zelf in fout. Veel mensen doen het niet, maar als ik rechts een voorrangsweg op draai, dan kijk ik ook altijd even naar rechts om te zien of er niemand op het andere vak afkomt.

ik zat op de voorrangsbaan toen die mannen begonnen inhalen eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger me aan onvoorzichtige chauffeurs die ervoor gezorgd hebben dat mijn zwarte Focus, 4 jaar oud, vol krassen staat. Zelfs enkele kleine blutsen door het opengooien van deuren. Er werd al 2x achteraan ingereden op m'n auto in de staart van een file en met nieuwjaar dit jaar lag m'n spiegel op de weg naast de auto.

Grr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze nacht had ik iemand achter zijn stuur kunnen uithalen, en ik was niet de enige. Op de E314 was een vrachtwagen een auto met aanhangwagen aan het inhalen. Ik heb daar geen probleem mee, ikzelf zou daar als vrachtwagenchauffeur ook niet achter blijven hangen. De vrachtwagen was in Halen begonnen met het inhalen. De auto had echter geen constant tempo. De rest kan wel geraden worden. In Lummen was die vrachtwagen nog steeds niet voorbij die auto. Ik had al zitten pharen naar die auto dat hij ofwel moest doorrijden, ofwel wat moest vertragen, zodat die vrachtwagen voorbij kon. Niets hielp. Op een gegeven moment zet de vrachtwagen zijn pinker naar rechts op, ondertussen nog langs die auto rijdend. De autobestuurder reageert niet. De vrachtwagen komt wat naar rechts(niet teveel, dus er ontstonden geen gevaarlijke situaties) om laten te blijken dat hij niet was opgezet met dat spelletje. Opeens vindt de autobestuurder toch zijn gas, om tegen 95 verder te rijden. Eindelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger me aan onvoorzichtige chauffeurs die ervoor gezorgd hebben dat mijn zwarte Focus, 4 jaar oud, vol krassen staat. Zelfs enkele kleine blutsen door het opengooien van deuren. Er werd al 2x achteraan ingereden op m'n auto in de staart van een file en met nieuwjaar dit jaar lag m'n spiegel op de weg naast de auto.

Grr

Ik ken het gevoel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die niet vlot optrekken.:fp:

Woon-werkverkeer doe ik de laatste tijd heel op mijn gemak, (bijna) altijd aan de snelheidslimiet maar toch liefst nog vlot optrekken naar de toegelaten snelheid. Verschrikkelijk hatelijk om dan achter Pee Klak te hangen die een halve kilometer nodig heeft om van 40 naar 70 te accelereren.:x

Meestal wel te herkennen aan het auto's:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

de wet is nu goedgekeurd dat moto's tussen de file mogen doorrijden. Zitten ze al te wenen dat het maar 20km/u meer mag zijn dan de file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben rood, mevrouw is groen...

Mevrouw rijdend in een oude fluo Scenic moet mij normaal al van heel ver zien hebben aankomen en mij sowieso voorrang verlenen...

Mevrouw blijft al dromend verder rijden en heeft geluk dat ik wel bij de pinken ben en alles toe gooi, wanneer ik alle toe gooi doet zij dat ook :facepalm: Waardoor ik uiteindelijk op een 5 à 10 cm van haar flank tot stilstand kom, ze kijkt verschrikt en met gesperde ogen naar mij en dan zie ik vanvoor en vanachter klein mannen zitten en besef ik maar eerst hoe verkeerd dit had kunnen aflopen... Echt sommige mensen zouden ze hun papiertje moeten afnemen gewoon en verscheuren... Strafste was dat ze daarna kwaad naar mij zag en kwaad doorreed...

ergver.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik gisteren ook gereden, ik was ook groen en uit de rode straat kwam een A6 afgereden.

Ik kon er nog gemakkelijk voor dus ik geef extra gas bij om die mens niet te laten afremmen geeft die ook gas om dan in mijn gat te komen plakken:fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katten van de buren die losjes op je motorkap komen slapen en alle nodige sporen achterlaten :(

Echt, als ik ze zie zitten ben ik zo rancuneus om ze weg te jagen, maar moet me dan inhouden of het is nog erger als ze hun klauwen uitzetten om zich zo snel mogelijk uit de voeten te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een pretentie tegenwoordig :?

Kom op een hoofdbaan afgereden, aan een kruispunt waar ik voorrang heb, en waar een middenberm met afslagstrook naar links is, een paar tiental meter verder dan een zijstraat rechts. Komt vanuit de zijstraat RECHTS een auto voor me. Had ik zien aankomen, mits wat gas te lossen en hij gas te geven geen probleem. De tweede auto daarachter komt ook uit de straat van rechts, en hoppa, ook daarachter :shock: Dus ikke al wat coleiriger, maar ipv kort te remmen, wijk ik uit naar links, bega een overtreding door over die afslagstrook naar links te rijden, en zo die twee voorbij te rijden, wat gemakkelijk ging, want in tegenstelling wat een normaal mens zou doen, gaven ze amper gas.

Die tweede, een beige C-klasse, ging achter mij ZONDER RICHTINGSAANWIJZER en MéT grootlichten naar mij naar links om af te slaan in die zijstraat links.

Dus die kerel is de oorzaak van mijn uitwijkmaneuver door zijn eigen foutief gedrag, gebruikt dan nog eens geen richtingaanwijzer, en heeft dan nog eens het lef om z'n grootlichten aan te steken.

Anciens weten dat men dat NIET moet doen bij me. Maar hij had chance, die eerste trage slak zat achter mij. Anders had ik gestopt, achteruit tot aan die kerel en eens een rustig klapke geslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een pretentie tegenwoordig :?

Kom op een hoofdbaan afgereden, aan een kruispunt waar ik voorrang heb, en waar een middenberm met afslagstrook naar links is, een paar tiental meter verder dan een zijstraat rechts. Komt vanuit de zijstraat RECHTS een auto voor me. Had ik zien aankomen, mits wat gas te lossen en hij gas te geven geen probleem. De tweede auto daarachter komt ook uit de straat van rechts, en hoppa, ook daarachter :shock: Dus ikke al wat coleiriger, maar ipv kort te remmen, wijk ik uit naar links, bega een overtreding door over die afslagstrook naar links te rijden, en zo die twee voorbij te rijden, wat gemakkelijk ging, want in tegenstelling wat een normaal mens zou doen, gaven ze amper gas.

Die tweede, een beige C-klasse, ging achter mij ZONDER RICHTINGSAANWIJZER en MéT grootlichten naar mij naar links om af te slaan in die zijstraat links.

Dus die kerel is de oorzaak van mijn uitwijkmaneuver door zijn eigen foutief gedrag, gebruikt dan nog eens geen richtingaanwijzer, en heeft dan nog eens het lef om z'n grootlichten aan te steken.

Anciens weten dat men dat NIET moet doen bij me. Maar hij had chance, die eerste trage slak zat achter mij. Anders had ik gestopt, achteruit tot aan die kerel en eens een rustig klapke geslaan.

Van de week ook zoiets voor gehad. Ik reed op een 2x2 baan waar je 90 mag, even verderop zijn er twee tankstations en iets voorbij die tankstations versmalt de baan naar 1 vak in mijn richting. Vanaf tankstation 1 draait een BMW de baan op, hij zet vlot aan dus die ging normaal niet in mijn weg rijden. Echter, vanaf tankstation 2 draait tegelijkertijd een oude Fiesta de baan op aan een sukkeltempo waardoor hij de BMW klemzet én mij in de problemen brengt want ik kom aan 90 aangereden. Ik kon nog wel (stevig) remmen als ik wilde, maar daar heb ik dan ook geen zin in, zeker niet als ik dan de komende kilometers achter zo'n slome fiestaman hang. Ik zet me dus links, geef wat gas bij en over de verdrijvingspijlen haal ik de BMW en fiestaman in. Wat denk je: fiestaman begint wild te gebaren en met zijn lichten te flashen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed gisterenavond naar huis, en stond op een minuut of 5 van huis achter een man die wat verder in de straat woont. De man in kwestie is denk ik een beetje zwakbegaafd, want nogal lawaaierig en nogal bot met zijn kinderen (heb 'm al meermaals een goeie lap zonder reden zien geven).

Hij rijdt met een oude E36.

Ik reed dus achter hem, en wat ik zag was eigenlijk echt niet normaal. Die kerel reed alsof hij op een circuit reed, en probeerde 'ideale' lijnen te rijden. Resultaat: Tegen 60-70 door de bebouwde kom, in blinde haakse bochten naar rechts en links van buitenbocht naar binnenbocht. 3 Keer kwam er een tegenligger aan juist nadat hij door de bocht was, en 2 keer heeft hij moeten remmen en naar buiten sturen toen er iemand in de bocht was.

Slagroom op de taart was een lang recht stuk, gevolgd door een 90° naar rechts. Daar reed hij volledig links, ook toen er een vrachtwagen in tegengestelde richting kwam :evil:.

Ik was niet zeker dat hij het was, maar toen ik later iemand van de familie wegbracht, zag ik 'm toevallig naast z'n autostaan, en de nummerplaat was dezelfde. Ik had heel veel goesting om erop te beginnen schelden. JE zal maar eens zo iemand tegenkomen als je met je kinderen in de auto zit....

Wat hadden jullie gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een pretentie tegenwoordig :?

Kom op een hoofdbaan afgereden, aan een kruispunt waar ik voorrang heb, en waar een middenberm met afslagstrook naar links is, een paar tiental meter verder dan een zijstraat rechts. Komt vanuit de zijstraat RECHTS een auto voor me. Had ik zien aankomen, mits wat gas te lossen en hij gas te geven geen probleem. De tweede auto daarachter komt ook uit de straat van rechts, en hoppa, ook daarachter :shock: Dus ikke al wat coleiriger, maar ipv kort te remmen, wijk ik uit naar links, bega een overtreding door over die afslagstrook naar links te rijden, en zo die twee voorbij te rijden, wat gemakkelijk ging, want in tegenstelling wat een normaal mens zou doen, gaven ze amper gas.

Die tweede, een beige C-klasse, ging achter mij ZONDER RICHTINGSAANWIJZER en MéT grootlichten naar mij naar links om af te slaan in die zijstraat links.

Dus die kerel is de oorzaak van mijn uitwijkmaneuver door zijn eigen foutief gedrag, gebruikt dan nog eens geen richtingaanwijzer, en heeft dan nog eens het lef om z'n grootlichten aan te steken.

Anciens weten dat men dat NIET moet doen bij me. Maar hij had chance, die eerste trage slak zat achter mij. Anders had ik gestopt, achteruit tot aan die kerel en eens een rustig klapke geslaan.

Zondag iets grappigs meegemaakt op de de E34 richting knokke.

Ik sta als eerste aan de lichten, naast mij (links) komt er een A6 staan. We trekken beide vlot op, niet racen ofzo hé, gewoon vlot.

De A6 is sneller dus steekt me voorbij en gaat wat verder naar recht, en hangt daar aan +-110km/u. Gezien ik 125 op CC rijd, ga ik hem voorbij en kom voor hem terug rechts.

Volgend licht komt de A6 terug naast mij staan en gebeurt hetzelfde.

Volgend licht terug hetzelfde, maar nu rijdt er rechts een megane in de verte. Van zodra de A6 terug tegen 110 rechts hangt, zet ik me terug links om hem weer in te halen.

Blijkt dat die megane echt traag reed, want die kwam toch wel heel snel dichtbij. Hierdoor moest de A6 remmen (ik hing toen met mijn koffer aan zijn motorkap), die hangt achter mij en begint ineens te flashen en te claxoneren.

Ik zat daar van WTF?! :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid