Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Bompa zei:

Absoluut. Dan moet je in principe alleen nog opletten, sturen en een voorligger hebben als het rood wordt :D

 

Op onze Volvo duurt dat maar x aantal seconden, daarna moet ik wel zelf terug wat gas geven om hem in gang te trekken. Op de testwagen die ik 5 jaar geleden reed was dat zo niet, zelf na een halve minuut stilstaan vertrok die mee met zijn voorganger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een retourtje zuid Frankrijk gedaan met de auto, en alle clichés zijn gepasseerd.

- op lege autostrades met 3 vakken mooi elke 150 meter een auto op het middenvak. Nationaliteit vrij te kiezen tussen de Franse en de Nederlandse.

- zwarte rook uitbrakers met Franse nummerplaat

- 1 kapotte koplamp en de andere die de hemel verlicht, met (uiteraard) Franse nummerplaat

- de Nederlander die de breedte van zijn kerreven niet kent en in de werken panikeert naast een vrachtwagen

- bergop inhalen, bergaf ingehaald worden. Herhaal 10 keer met dezelfde auto.

etc. etc.

Ben overdag op gereden, en moeten 's nachts terugrijden. 's Nachts is effectief een zaligheid (los van die middenvakkers), maar de vermoeidheid is er voor mij te veel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, glennvc zei:

Bij mij zit de adaptive cc op een Passat, niet uitschakelbaar, ik kan me er soms toch aan ergeren. Uiteindelijk moet je toch nog tussenkomen want die anticipeert niet. Hij remt voor wagens waarvan dat je weet dat ze uit je weg gaan zijn tegen dat je er zelf bent, en hij remt niet voor wagens waarvan je weet dat je ervoor zal moeten vertragen.

Geef mij maar een doodgewone cc, daar kan ik veruit het meest correct mee rijden.

Ik ben ook een fervent CC rijder, maar op de Passat is de adaptieve CC inderdaad een bron van ergernis en helaas niet uitschakelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2022 om 09:17, Roger zei:

Op onze Volvo duurt dat maar x aantal seconden, daarna moet ik wel zelf terug wat gas geven om hem in gang te trekken. Op de testwagen die ik 5 jaar geleden reed was dat zo niet, zelf na een halve minuut stilstaan vertrok die mee met zijn voorganger.

Of Resume indrukken, gaat smoother dan gas geven 😉

Is bij mij ook max 30 seconden stilstaan en dan wordt het icoontje wit ipv groen en vertrekt hij niet meer vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig weekend even op en af naar Denemarken gereden. Viel me toch op dat er ook in Duitsland meer middenvakplakkers zijn met een paar jaar geleden. Helft waren toeristen, maar toch ook een hoop Duitsers

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 20/8/2022 om 13:42, Wutputt zei:

Vorig weekend even op en af naar Denemarken gereden. Viel me toch op dat er ook in Duitsland meer middenvakplakkers zijn met een paar jaar geleden. Helft waren toeristen, maar toch ook een hoop Duitsers

Hadden die buitenlanders een gele nummerplaat? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Waarom moeten er zoveel altijd “hun mening geven” wanneer je snelheidslimiet overtreedt?

Gisteren rij ik in Duitsland achter een gast aan ong 160 waar je 120 mag. D’r zit een redelijk grote afstand tussen ons beiden.

Wanneer die voor mij een auto voorbijsteekt, begint die in het rechter vak met zijn lichten te flikkeren. Toeval? Iets verkeerd?
Wanneer ik hem voorbijrij, idem… :fp:

Mijnheer wou duidelijk zijn ongenoegen laten zien dat we te snel reden. 

Nut?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, The Swede zei:

Waarom moeten er zoveel altijd “hun mening geven” wanneer je snelheidslimiet overtreedt?

Gisteren rij ik in Duitsland achter een gast aan ong 160 waar je 120 mag. D’r zit een redelijk grote afstand tussen ons beiden.

Wanneer die voor mij een auto voorbijsteekt, begint die in het rechter vak met zijn lichten te flikkeren. Toeval? Iets verkeerd?
Wanneer ik hem voorbijrij, idem… :fp:

Mijnheer wou duidelijk zijn ongenoegen laten zien dat we te snel reden. 

Nut?

Ik reed hier in Vlaanderen vorige week een madam voorbij aan 75 km/u op de teller in een trajectcontrole van 70. Omdat ze al heel de tijd 60 - 70 - 55 - 60 - 68 - 65 ... reed, en ik op CC dus heel de tijd CC moest afzetten.

Ik had ruimte zat, dus duurde dat een klein beetje langer dat ik voorbij was, ik wou nu ook niet nodeloos te snel rijden.

Die heeft me daar een claxonconcert gegeven ....

Ik snap het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben positief verrast van de mate waarin het 'vaste' (bedoelend: geroutineerde) forensverkeer van/naar Brussel rekening houdt met motards. ❤️ 

Ik maak me goed kenbaar bij 't filefilteren, maar dan nog: velen gaan echt goed opzij.

't Is maar af en toe een camionette die halsstarrig de weg gaat versperren (af en toe met een middelvinger erbij, één keer zelfs de passagier die z'n ruit had afgedraaid en toen ik passeerde een prop papier naar buiten gooide, gelukkig net voor me langszij).

En uiteraard de vele vele smartphonende bestuurders, die afwijken van hun rijlijn en/of stilstaand gewoon niet meer op 't verkeer letten. Als ik vanop de moto "fratsen" zie in het verkeer (legio kleine ongevalletjes gezien in Bxl), afwijken van rijlijn op autostrade en gewone wegen, niet zien dat voorliggers vertragen enz. ... ie-de-re keer weer met smartphone in 't spel. Wat mij betreft dus een meer dan terecht aandachtspunt van overheden en politie ... en i.f.v. verkeersveiligheid juich ik dan ook een verschuiving van aandacht aan controle op dat smartphonegebruik, toe. (De statistieken bewijzen trouwens dat smartphonegebruik bij het leeuwendeel van de zware ongevallen meespeelt.)

Maar ook als er géén file is, maar 3 rijstroken verzadigd verkeer (links tussen de 100 en 130 km/u) is men verrassend tolerant voor filterende moto's. Dan mag het eigenlijk niet meer en ik ga dan ook niet in een rechte lijn op de rijstrookmarkering rijden, maar je kan wel relatief veilig veelvuldig van vak veranderen om zo links/rechts/links/... de auto's voorbij te gaan. Ondanks niet legaal en ondanks rechts inhalen ... is de tolerantiegraad hoog, vind ik. Veel typische forenzersbakken gaan ook echt spontaan met hun linkerwielen bijna op de volle witte lijn links rijden om zo extra plaats te maken, zelfs al rijden ze in colonne 130.

Heerlijk. Merci iedereen. 🙂  Maar blijven opletten voor motards & ruimte laten, toch. Merci!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Ik ben positief verrast van de mate waarin het 'vaste' (bedoelend: geroutineerde) forensverkeer van/naar Brussel rekening houdt met motards. ❤️ 

Ik maak me goed kenbaar bij 't filefilteren, maar dan nog: velen gaan echt goed opzij.

't Is maar af en toe een camionette die halsstarrig de weg gaat versperren (af en toe met een middelvinger erbij, één keer zelfs de passagier die z'n ruit had afgedraaid en toen ik passeerde een prop papier naar buiten gooide, gelukkig net voor me langszij).

En uiteraard de vele vele smartphonende bestuurders, die afwijken van hun rijlijn en/of stilstaand gewoon niet meer op 't verkeer letten. Als ik vanop de moto "fratsen" zie in het verkeer (legio kleine ongevalletjes gezien in Bxl), afwijken van rijlijn op autostrade en gewone wegen, niet zien dat voorliggers vertragen enz. ... ie-de-re keer weer met smartphone in 't spel. Wat mij betreft dus een meer dan terecht aandachtspunt van overheden en politie ... en i.f.v. verkeersveiligheid juich ik dan ook een verschuiving van aandacht aan controle op dat smartphonegebruik, toe. (De statistieken bewijzen trouwens dat smartphonegebruik bij het leeuwendeel van de zware ongevallen meespeelt.)

Maar ook als er géén file is, maar 3 rijstroken verzadigd verkeer (links tussen de 100 en 130 km/u) is men verrassend tolerant voor filterende moto's. Dan mag het eigenlijk niet meer en ik ga dan ook niet in een rechte lijn op de rijstrookmarkering rijden, maar je kan wel relatief veilig veelvuldig van vak veranderen om zo links/rechts/links/... de auto's voorbij te gaan. Ondanks niet legaal en ondanks rechts inhalen ... is de tolerantiegraad hoog, vind ik. Veel typische forenzersbakken gaan ook echt spontaan met hun linkerwielen bijna op de volle witte lijn links rijden om zo extra plaats te maken, zelfs al rijden ze in colonne 130.

Heerlijk. Merci iedereen. 🙂  Maar blijven opletten voor motards & ruimte laten, toch. Merci!

Ik doe dat al 20j zo, en inderdaad nu beginnen echt wel veel mensen dat ook te doen. Het plaats maken voor de "reddingsstrook", dat is echter nog steeds amper een gewoonte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, gTa zei:

Ik ben positief verrast van de mate waarin het 'vaste' (bedoelend: geroutineerde) forensverkeer van/naar Brussel rekening houdt met motards. ❤️ 

Ik maak me goed kenbaar bij 't filefilteren, maar dan nog: velen gaan echt goed opzij.

't Is maar af en toe een camionette die halsstarrig de weg gaat versperren (af en toe met een middelvinger erbij, één keer zelfs de passagier die z'n ruit had afgedraaid en toen ik passeerde een prop papier naar buiten gooide, gelukkig net voor me langszij).

En uiteraard de vele vele smartphonende bestuurders, die afwijken van hun rijlijn en/of stilstaand gewoon niet meer op 't verkeer letten. Als ik vanop de moto "fratsen" zie in het verkeer (legio kleine ongevalletjes gezien in Bxl), afwijken van rijlijn op autostrade en gewone wegen, niet zien dat voorliggers vertragen enz. ... ie-de-re keer weer met smartphone in 't spel. Wat mij betreft dus een meer dan terecht aandachtspunt van overheden en politie ... en i.f.v. verkeersveiligheid juich ik dan ook een verschuiving van aandacht aan controle op dat smartphonegebruik, toe. (De statistieken bewijzen trouwens dat smartphonegebruik bij het leeuwendeel van de zware ongevallen meespeelt.)

Maar ook als er géén file is, maar 3 rijstroken verzadigd verkeer (links tussen de 100 en 130 km/u) is men verrassend tolerant voor filterende moto's. Dan mag het eigenlijk niet meer en ik ga dan ook niet in een rechte lijn op de rijstrookmarkering rijden, maar je kan wel relatief veilig veelvuldig van vak veranderen om zo links/rechts/links/... de auto's voorbij te gaan. Ondanks niet legaal en ondanks rechts inhalen ... is de tolerantiegraad hoog, vind ik. Veel typische forenzersbakken gaan ook echt spontaan met hun linkerwielen bijna op de volle witte lijn links rijden om zo extra plaats te maken, zelfs al rijden ze in colonne 130.

Heerlijk. Merci iedereen. 🙂  Maar blijven opletten voor motards & ruimte laten, toch. Merci!

Als je mij zou voor je hebben zou ik nog eens een pinker aanzetten opzij ook, zodat je het zeker zou merken :D 

Gegroet mede motard!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Als je mij zou voor je hebben zou ik nog eens een pinker aanzetten opzij ook, zodat je het zeker zou merken :D 

Gegroet mede motard!

Doe ik ook.

Maar verder dan een brommer ben ik officieel nooit geraakt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Monterey Jack zei:

Als je mij zou voor je hebben zou ik nog eens een pinker aanzetten opzij ook, zodat je het zeker zou merken :D 

Gegroet mede motard!

Machtig leuk, dat. Helpt zo hard. ❤️  Ik zie het idd vaak genoeg, dus velen doen het. Ikzelf ook, al altijd bijna.
Zo'n mensen krijgen van mij altijd een duimpje (of een voetje als dat veiliger is), ook als ze duidelijk opzij gaan en plaats maken zonder te pinken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Deze ochtend snel nog even een winkel binnen. Parkeer mij in het midden van een lege rij. Links en rechts zeker 6-7 plaatsen. Kom je terug na 5 minuten:

16312E86-23C2-42B5-9278-89EBE7EE5116.thumb.jpeg.d723b8c3053f78b03c974449eb571118.jpeg

Volgens mij zelfs de breedste parkeerplaatsen die je kan hebben :fp:

Nadien nog even snel tanken: mijn vast station heeft 1 pomp met 95 die stuk is, de andere:

00C8B8C9-D427-4C04-BBC4-57EBC3A2698B.thumb.jpeg.67ae26527861e022c523c0ecec2e44a1.jpeg

Gezellig zeg. Lekker koffie staan slurpen of sigaretten kopen in de shop :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid