Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Wat hadden jullie gedaan?

Ik ging er iets van gezegd hebben...

Ik ging daar niet ten volle opgevlogen zijn en staan roepen, maar zo iets subtiel... waar ik nu meteen aan denk:

DDke: 'Dag meneer' (wrsch in het frans)

Racer: 'Huh'

DDke: 'Ik heb gisteren u racestijl kunnen aanschouwen, proficiat zeg...'

Racer: reageert verbaasd, boos,...

DDke: 'Maar ik begrijp dat, je was je verstand vergeten en moest het snel terug gaan halen. Vandaag zal het wel beter gaan héééé'

En dan op je gemak vertrekken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal hou ik me rustig in het verkeer, kan ook moeilijk anders met een 316d.

Maar als het mij te veel wordt, loopt de pot over.

Deze morgen een gast met een Peugeot, constant remmen. Ik reed er een eindje van. Maar continu remmen. Ik keek opzij, de auto ervoor, 500 meter ervoor. Nog remmen. We rijden op een viervaks, gaat hij helemaal links rijden. Ik haal hem niet in rechts.

Na kruispunt zit ik achter hem en het werd mij te veel. Ik wou er voorbij. Meneer blijft links rijden. Nochtans plaats rechts.

Ik duw.

Meneer knalt keihard zijn rem toe.

Pfffff.

Echt. Ik maak ook fouten op de weg, iedereen doet dat. Ik kan dat vergeven.

Maar wat gooien ze allemaal op de weg.

Het was dan nog een jonge kerel. Waarschijnlijk maar juust zijn rijbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen een gast met een Peugeot, constant remmen. Ik reed er een eindje van. Maar continu remmen. Ik keek opzij, de auto ervoor, 500 meter ervoor. Nog remmen. We rijden op een viervaks, gaat hij helemaal links rijden. Ik haal hem niet in rechts.

Ik ken het type, sommige mensen kunnen echt geen constante snelheid rijden: versnellen, tik op de rem, versnellen, tik op de rem ... da's om gek te worden als je daar dan achter hangt.

Ook ergerlijk zijn mensen die je altijd per se willen voorbij steken, en dan trager gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het type, sommige mensen kunnen echt geen constante snelheid rijden: versnellen, tik op de rem, versnellen, tik op de rem ... da's om gek te worden als je daar dan achter hangt.

Ik heb zo ooit eens een taxi van Charleroi naar Brussels Airport genomen. Was een busje en die man reed ongeveer 130, maar wel volle gas, gas los, volle gas, gas los.

Tegen dat we in Nijvel waren zag DDke er zo uit: :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo ooit eens een taxi van Charleroi naar Brussels Airport genomen. Was een busje en die man reed ongeveer 130, maar wel volle gas, gas los, volle gas, gas los.

Tegen dat we in Nijvel waren zag DDke er zo uit: :sick:

Idem meegemaakt met een taxi in Taipei. Reed in 'golven'. Niet alleen om misselijk te worden, maar ook gewoon vreselijk irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal hou ik me rustig in het verkeer, kan ook moeilijk anders met een 316d.

Maar als het mij te veel wordt, loopt de pot over.

Deze morgen een gast met een Peugeot, constant remmen. Ik reed er een eindje van. Maar continu remmen. Ik keek opzij, de auto ervoor, 500 meter ervoor. Nog remmen. We rijden op een viervaks, gaat hij helemaal links rijden. Ik haal hem niet in rechts.

Na kruispunt zit ik achter hem en het werd mij te veel. Ik wou er voorbij. Meneer blijft links rijden. Nochtans plaats rechts.

Ik duw.

Meneer knalt keihard zijn rem toe.

Pfffff.

Echt. Ik maak ook fouten op de weg, iedereen doet dat. Ik kan dat vergeven.

Maar wat gooien ze allemaal op de weg.

Het was dan nog een jonge kerel. Waarschijnlijk maar juust zijn rijbewijs.

Ik heb echt schrik van zo'n mensen, de hele tijd rij je daarachter met de schrik van "nu gaat hij alles toekloppen en ik ga er nog voor mogen opdraaien ook".:no:

Om dan nog te zwijgen van de frustratie door het gebrek aan vlotheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste trend lijkt te zijn om je te bemoeien met andermans rijstijl terwijl diegene je niet hindert of wat dan ook.

Ik heb een vlotte rijstijl, en ja, ik rijd quasi altijd harder dan de toegelaten snelheid. Omdat ik dagelijks een 70km/u weg doe (2x enkelbaans) resulteert dat in veel inhalen. Ik haal echter nooit in wanneer het niet kan, altijd op een manier dat ik degene die ik inhaal niet hinder en geen enkel gevaar veroorzaak. En toch heb ik wekelijks een aantal mensen die het nodig vinden om met hun pharen te flashen wanneer ik ze inhaal. Man man man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had zoiets bij mezelf, nu moet ik daar voorbij want er gaan hier accidenten gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste trend lijkt te zijn om je te bemoeien met andermans rijstijl terwijl diegene je niet hindert of wat dan ook.

Ik heb een vlotte rijstijl, en ja, ik rijd quasi altijd harder dan de toegelaten snelheid. Omdat ik dagelijks een 70km/u weg doe (2x enkelbaans) resulteert dat in veel inhalen. Ik haal echter nooit in wanneer het niet kan, altijd op een manier dat ik degene die ik inhaal niet hinder en geen enkel gevaar veroorzaak. En toch heb ik wekelijks een aantal mensen die het nodig vinden om met hun pharen te flashen wanneer ik ze inhaal. Man man man.

Ik zwaai eens terug of doe mijn 4 pinkers gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste trend lijkt te zijn om je te bemoeien met andermans rijstijl terwijl diegene je niet hindert of wat dan ook.

Ik heb een vlotte rijstijl, en ja, ik rijd quasi altijd harder dan de toegelaten snelheid. Omdat ik dagelijks een 70km/u weg doe (2x enkelbaans) resulteert dat in veel inhalen. Ik haal echter nooit in wanneer het niet kan, altijd op een manier dat ik degene die ik inhaal niet hinder en geen enkel gevaar veroorzaak. En toch heb ik wekelijks een aantal mensen die het nodig vinden om met hun pharen te flashen wanneer ik ze inhaal. Man man man.

Ach da's niet nieuw ... dat deden ze 10 jaar geleden ook al bij mij.

Ik heb er zo wel eens eentje terug gekloot. Hij reed zelf 10km/h onder de limiet, en flashte toen ik voorbij stak. Ik ben toen zelf 10km/h trager dan hem gaan rijden, en hij heeft zo 10 kilometer achter mij zijn stuur mogen opfretten, en dan aan elk verkeerslicht nog een paar seconden wachten om te vertrekken als het groen werd en supertraag optrekken. Ah ja, hij vond toch dat ik te snel reed, dan zijn we meneer ter wille he en doen we het een beetje trager :D

Ik had toen wel tijd genoeg, en het was 's avonds laat dus er was geen ander verkeer dat ik ermee hinderde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lost Highway ... ik begrijp er geen fluit van, maar zalige film :inlove:

Ik ook niet, maar kvind hem fantastisch :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had zoiets bij mezelf, nu moet ik daar voorbij want er gaan hier accidenten gebeuren.
idd

zoiets ook al meermaals meegemaakt. zotten die opeens echt alles toeslaan met rokende banden tot gevolg en een afremming van 120 naar 60 op een autostrade. meestal een jong gastje dat geen besef heeft wat er dan achter hem gebeurd. nu moet ik wel zeggen dat hij waarschijnlijk zelf verschoten was van zijn rokende banden en het feit dat zijn vriendin zelf bijna door de ruit zat.:D

dan denk ik ook van nu ga ik er hier voorbij want anders plak ik in den decor. maar dan kan je nog zo'n nozems tegenkomen die je letterlijk achtervolgen en beginnen van de baan te rammen. dan heb je spijt dat je met je kinderen op de achterbank zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had zoiets bij mezelf, nu moet ik daar voorbij want er gaan hier accidenten gebeuren.
Ik zwaai eens terug of doe mijn 4 pinkers gaan

Als ze dat doen bij mij op een gewone weg waar je niet harder kan dan 70 of 50, stop ik, stap ik uit en ga ernaartoe om ubervriendelijk te vragen wat het probleem is. Op een goeie dag kan ik me inhouden, op een slechte dag hebben ze het aan hun rekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal hou ik me rustig in het verkeer, kan ook moeilijk anders met een 316d.

Maar als het mij te veel wordt, loopt de pot over.

Deze morgen een gast met een Peugeot, constant remmen. Ik reed er een eindje van. Maar continu remmen. Ik keek opzij, de auto ervoor, 500 meter ervoor. Nog remmen. We rijden op een viervaks, gaat hij helemaal links rijden. Ik haal hem niet in rechts.

Na kruispunt zit ik achter hem en het werd mij te veel. Ik wou er voorbij. Meneer blijft links rijden. Nochtans plaats rechts.

Ik duw.

Meneer knalt keihard zijn rem toe.

Pfffff.

Echt. Ik maak ook fouten op de weg, iedereen doet dat. Ik kan dat vergeven.

Maar wat gooien ze allemaal op de weg.

Het was dan nog een jonge kerel. Waarschijnlijk maar juust zijn rijbewijs.

Op die momenten haal ik rechts in hoor. Veel geduld maar er is een limiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht zelf niet meer (of mss enkele seconden). Gaan ze niet weg dan ga ik er langs rechts voorbij.
Idem, rechts, links, midden, ik trek me d'r niks meer van aan.

Idem hier. Ik kijk wel altijd of er uitwijkmogelijkheid is voor als die nozem ineens wakker wordt (een pechstrook ofzo).

Is trouwens altijd makkelijker bij vrouwen, die worden nooit wakker op zo een moment :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet toegeven dat ik het ook niet meer doe volgens de regels.... 'k heb het opgegeven.

Ik heb het even een jaartje geprobeerd, maar 't is nog gevaarlijker om van rijstrook 1 naar 3 te gaan en terug. Niet naast een brugpijler, wel idd steeds een uitwijkmogelijkheid voorzien.

Nieuwe mode is trouwens nu op het derde vak blijven hangen. Wekelijks kom ik een paar keer tegen dat ik heel 't boeltje voorbijkan op 't eerste, met een leeg tweede vak. Ongelooflijk.

En dat IK dan aan 110 op dat derde blijf terwijl je op 't eerste gemakkelijk 120 en meer kan? Vergeet het. Want vervoeg je het rijtje, is er wel altijd eentje die je voorbijsteekt op 't tweede en ik HAAT rechts voorbijgestoken worden, da's een aanslag op m'n eergevoel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat ook een aanslag op mijn eergevoel :grin:

Het wordt er inderdaad niet beter op. De vakantieperiode was nu echt slecht. Ik reed elke dag op de E40 en ik reed altijd sneller op de meest rechtse rijstrook.

Vooral de Engelsen blijven graag in het midden bollen.

Een paar keer mensen gehad die het vingertje tegen de slaap tikten, maar dan zwaaide ik eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's dus nog het ergste van al he.

Onlangs was er zo een dame aan 't sukkelen voor m'n neus: 100 op 't derde alsjeblieft. Blijf er dan van weg he. Dus ik probeerde niet te remmen en te vertragen door alleen uit te bollen om achter mij geen paniek te veroorzaken, en kwam dus dichter bij haar. Op 't moment ze rechts ging gaf ik redelijk gas en versnelde redelijk. Op dat moment doet ze haar platte hand op en neer ("kalmaan"). Wél, ik heb het dan kalmaan gedaan. Voor haar neus vertraagd tot 85. Ze wou voorbij, maar met een D5 spot men niet: gas erop en ze moest terug achter mij. Weer vertragen tot 85. En zo een 4-tal keer tot ze besefte dat ze eigenlijk wel gevangen zat in m'n greep :D (dat zijn de momenten dat pk's enorm handig zijn).

En ze bleef achter mij. Heb ook nog eens teken gedaan dat ZIJ best wel kalmaan zou doen, en heb dan weer m'n normale snelheid aangehouden.

Merkwaardig was wel dat de trucker achter ons - sorry kerel, jou wou ik dat niet aandoen - het allemaal doorhad en mooi achterbleef en afstand hield.

Een jaartje geleden ofzo had ik ook al iets dergelijks meegemaakt, op de E313, dat was nog erger toen. Ook een vrouw in een monovolume. Bad combo :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ist echt, van dag tot dag. Soms denk ik, ach, blijf gewoon rustig, houd afstand.

Maar als ze pertinent fouten maken of ambetant doen, dan krijg ik het lastig en loopt de emmer echt wel over.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid