Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Bij mij ist echt, van dag tot dag. Soms denk ik, ach, blijf gewoon rustig, houd afstand.

Maar als ze pertinent fouten maken of ambetant doen, dan krijg ik het lastig en loopt de emmer echt wel over.

+1 er zijn dagen dat ik denk: laat maar en ik zonder me op te jagen rustig langs ene of andere kant voorbijsteek of zelfs achterblijf. Andere dagen word ik, zacht uitgedrukt, licht nerveus.

Bij het rustig blijven valt het toch op dat er bepaalde mensen dit echt bewust doen in een poging je op te jagen of omdat ze wensen dat hun idee van veilig (lees traag) rijden wordt toegepast. Die laten u dan na een minuut of twee door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

+1 er zijn dagen dat ik denk: laat maar en ik zonder me op te jagen rustig langs ene of andere kant voorbijsteek of zelfs achterblijf. Andere dagen word ik, zacht uitgedrukt, licht nerveus.

Bij het rustig blijven valt het toch op dat er bepaalde mensen dit echt bewust doen in een poging je op te jagen of omdat ze wensen dat hun idee van veilig (lees traag) rijden wordt toegepast. Die laten u dan na een minuut of twee door.

QFT!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net het contrast weer meegemaakt, onze "rijkunde" is gewoon compleet omzeep geholpen door slechte rijscholen en de fixatie op veiligheidsregels die dan ook nog eens de echte problematiek uit de weg gaan, zoals pakweg afstand houden.

Op 4 dagen tijd toch redelijk wat kms afgemaald in oost-europa, er heeft in al die tijd geen hond naar me geknipperd of getoeterd, of het moest zijn om te waarschuwen dat er smurfen stonden te flitsen. Ik kom Zaventem uit, wil op de brug richting Leuven/Luik draaien en de eerste zit al wild gesticulerend teken te doen dat ik maar liefst 20 km/h boven de snelheidslimiet rij :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wereldverbeteraars, maar zelf beseffen ze niet hoeveel fouten ze maken....

Ik geef het toe, ik maak er zelf. Maar hoop dat ik van al m'n fouten bewust ben.

Wat ik sinds de vakantie gedaan is weer meer zie is mensen die de oprit nemen, en zonder reden al van direct naar 't tweede gaan. Dwangmatig noem ik dat, en zulke mensen zouden eigenlijk gedwongen moeten worden om op de secundaire wegen te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wereldverbeteraars, maar zelf beseffen ze niet hoeveel fouten ze maken....

Ik geef het toe, ik maak er zelf. Maar hoop dat ik van al m'n fouten bewust ben.

Wat ik sinds de vakantie gedaan is weer meer zie is mensen die de oprit nemen, en zonder reden al van direct naar 't tweede gaan. Dwangmatig noem ik dat, en zulke mensen zouden eigenlijk gedwongen moeten worden om op de secundaire wegen te blijven.

Je vergeet er aan toe te voegen "zonder deftig te kijken of er op het tweede al niemand sneller rijdt"

Moest ik nen euro krijgen telkens ik naar vak 3 moet omdat er zo ne debiel van de invoegstrook recht naar vak 2 gaat ik had hier al ne Veyron staan peis ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik sinds de vakantie gedaan is weer meer zie is mensen die de oprit nemen, en zonder reden al van direct naar 't tweede gaan. Dwangmatig noem ik dat, en zulke mensen zouden eigenlijk gedwongen moeten worden om op de secundaire wegen te blijven.

In Duitsland is dat bij wet verboden. In België is dat verboden als je dat aan 130 km/h doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet er aan toe te voegen "zonder deftig te kijken of er op het tweede al niemand sneller rijdt"

Moest ik nen euro krijgen telkens ik naar vak 3 moet omdat er zo ne debiel van de invoegstrook recht naar vak 2 gaat ik had hier al ne Veyron staan peis ik.

In principe moet je zelfs geen plaats maken en kan je op vak 1 blijven rijden, de invoegende persoon dient zich immers aan te passen aan jouw snelheid. Daarvoor dient de "oprit".

Tenminste...gesteld dat jouw snelheid niet ergens boven de 120 ligt uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten niet nee, maar ik ben dan wel zo vriendelijk van plaats te maken als ik niemand hinder. Alleen jammer dat je dan op zo een manier het deksel op de neus krijgt erna....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der rijdt wat rond op de weg, de voorbije week hebben de 3 keer bijna in mijn flank gezeten en ene keer bijna een ongeluk gehad omdat enkele auto's voor mij ene alles moest dicht gooien omdat er ene bijna in zijn flank zat. Kijken mensen nu echt niet meer in hun spiegels? Ik kan begrijpen dat het met een camionette niet altijd simpel is om de dode hoek te zien maar met nen gewone auto?:unknown:

En dat van die slechte rijscholen klopt wel, het ligt niet aan de instructeurs maar aan hetgeen we leren. Ik heb tijdens de rijles nooit op de autostrade gereden maar heb dat wel vaak met mijn L gedaan. Maar ik kan me goed voorstellen dat jonge mensen dat nooit met hun L doen maar als zij dan met hun net behaalde rijbewijs de autostrade op rijden kunnen ze het niet en zo krijgt ge accidenten.

Ze moeten vooral in rijscholen aanleren wat de gevaren zijn van bepaalde acties, het meeste leerde wel door ervaring maar toch. Ik heb over enkele dagen exact 1 jaar een rijbewijs (vast heb ik sinds half juli) en heb sindsdien 30k km gedaan. Ik besef maar al te goed dat ik nog heel wat te leren heb. Maar sommige jonge gasten, hoe die in godsnaam door hun examen zijn geraakt? Schokkend schakelen, bruusk bijremmen in een bocht, zich parkeren waardoor den boel zou vast staan, inhalen in blinde bochten en noem maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin heeft een auto gekregen en gaat binnenkort voor haar rijbewijs, 6uur les zou volstaan volgens haar.

Geen idee wat ze je allemaal leren of hoe, maar dat lijkt me toch niet genoeg om deftig te kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin heeft een auto gekregen en gaat binnenkort voor haar rijbewijs, 6uur les zou volstaan volgens haar.

Geen idee wat ze je allemaal leren of hoe, maar dat lijkt me toch niet genoeg om deftig te kunnen rijden.

Ik heb 6u gevolgd toen ik al kon rijden maar dat was meer voor het volgens de regeltjes te kunnen. Maar als ze nog niet heeft gereden zal 6u niet genoeg zijn. Ik ken meiskes met 20u rijles en ze zeggen zelf dat het hun nog altijd niet goed lukt. Het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin heeft een auto gekregen en gaat binnenkort voor haar rijbewijs, 6uur les zou volstaan volgens haar.

Geen idee wat ze je allemaal leren of hoe, maar dat lijkt me toch niet genoeg om deftig te kunnen rijden.

Ik vrees ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo eens een instructrice van de rijschool langs rechts voorbijgereden op de snelweg, omdat die maar op het derde rijvak bleef rijden terwijl er verder geen verkeer was. Even later kwam ze me terug voorbijgereden, terwijl ik nog steeds dezelfde snelheid aanhield.

Op weg naar mijn examen met de rijschool destijds moest mijn instructrice ook rijden. Die reed overal 20 km/u te snel, behalve op de snelweg, daar ging die ineens 110 km/u rijden. En dat moet dan zien dat het gros van de bevolking de juiste rijstijl aanleert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin heeft een auto gekregen en gaat binnenkort voor haar rijbewijs, 6uur les zou volstaan volgens haar.

Geen idee wat ze je allemaal leren of hoe, maar dat lijkt me toch niet genoeg om deftig te kunnen rijden.

Ik heb geen enkele rijles gekregen.

Ja, ze hebben mij op mijn 16 uitgelegd hoe het zat met koppeling en gas, en dan gewoon de piste ingestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet een fietser die in omgekeerde richting op een rondpunt reed. Ik had hem bijna omver gekegeld want ik verwacht niet meteen verkeer van rechts op een rotonde :?

Stel dat je die meepakt, ben je dan nog in je recht of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond 23u rijd ik naar huis en zie een Audi nogal aggressief rijden. Ik beslis om te "volgen" begint die gast zich opzichtig aan de snelheden te gaan houden op plaatsen waar ik niet voorbij kon, komen we bij mij in het dorp begint die daar gelijk ne zot te rijden. De adrenaline bouwt zich op, en ik beslis mijn gezond verstand uit te schakelen....... en te volgen. Op een moment zie ik een plaats om er over te gaan, gaat die dwars over de baan en smijt alles toe om uit te stappen.

Ben maar heel snel omgekeerd. Waarom doet iemand zo? Het houdt me bezig hou de logica van zulke mensen in mekaar zit?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

"en ik beslis mijn gezond verstand.... "

Ik dacht en las eigelijk al dat er "te gebruiken" ging komen :lolz:

Was wss de gemiddelde lease rijder die denkt dat hij de snelste kar op de baan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond 23u rijd ik naar huis en zie een Audi nogal aggressief rijden. Ik beslis om te "volgen" begint die gast zich opzichtig aan de snelheden te gaan houden op plaatsen waar ik niet voorbij kon, komen we bij mij in het dorp begint die daar gelijk ne zot te rijden. De adrenaline bouwt zich op, en ik beslis mijn gezond verstand uit te schakelen....... en te volgen. Op een moment zie ik een plaats om er over te gaan, gaat die dwars over de baan en smijt alles toe om uit te stappen.

Ben maar heel snel omgekeerd. Waarom doet iemand zo? Het houdt me bezig hou de logica van zulke mensen in mekaar zit?

Volgende keer gewoon maken dat Werner mee is , of hem gewoon opbellen en de GPS coördinaten doorgeven.

Nadat meneer "afgekoeld' is hem eens laten uitleggen waarom hij zo doet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de vrijdag 1u en 10min niet kunnen koerier'en door een lichte aanrijding.. was gelukkig niet met men eigen auto.

Er reed dus voor mij een oude vrouw in een veel te grote pug 607 en mevrouw wou plots ergens op een parking rijde maar totaal niet langs de ingang maar ergens tussen en boom en rij paaltjes.

Natuurlijk haar bocht veel te groot genomen en ze moest terug achteruit en ja inderdaad, boem vanvoor tegen de auto van mijn baas. ik was al het claxoneren maar mevrouw besluit om gewoon door te rijden terwijl ik juist was uitgestapt. :unknown:

Ik rij dus direct achter haar maar ze parkeerde 10m verder en ik ga achter haar staan, was ondertussen al naar mijn baas aan het bellen en mevrouw gaat gewoon droog richting de apotheker.

Ik spreek haar aan ze zegt mij dat het niet kan en dat ik aan het liegen ben... maar ik sta ondertussen wel in het midden van de winkelstraat en tussen alle terrasjes van de cafés. Ik heb toen naar de flikken gebeld en die gingen een ploeg sturen. Mevrouw bleef ondertussen zeggen dat ik loog en dat de schade op haar wagen van haar garage thuis is enz.. (Ge moet weten dat het op dat moment echt moeilijk is om u in te houden :x) Na een 20min wachten op de blauw ploeg zegt mevrouw tegen mij dat ze naar huis gaat want haar man is ziek. Ik zeg tegen haar dat het voor mij niet uitmaakt maar dat ze dan wel mag voorkomen wegens vluchtmisdrijf maar dat maakte blijkbaar weinig indruk op haar want ze stapte gewoon in reed door. Toen opnieuw naar de politie gebeld om te melden dat de vrouw was doorgereden, er nog steeds geen ploeg was en ik wist totaal niet meer wat doen. De ploeg was er dan uiteindelijk geraakt, mevrouw was blijkbaar naar bureau gereden en terug naar de plaats gekomen. Ze bleef zeggen dat ik loog en schade wou laten herstellen op haar kosten.

Na dat de flik de schade had opgemeten zei mevrouw plots dat het kan gebeuren hé :stupid:

Moet wel zeggen, toffe flikken maar liever geen 2de keer meer:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid