Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

deze morgen:

ik heb niets tegen motards die voorkruipen in een file voor de lichten. maar enig inzicht van hun is wel nodig.

ik sta men tweede in de file en er komt een pan naast gereden. ipv helemaal vooraan te gaan staan zet hij zich ter hoogte van men linkerhoek, dus scheef naast mij en enkel zijn voorwiel voor mij. sowieso al een vreemde situatie, maar als hij rechtdoor moet of naar links geen probleem voor mij. ik moet echter rechtdoor (logisch ik pink niet)

het is groen en we geven allemaal gas en wat doet mijnheer die slaat opeens rechts af. :?

die kruist dus volledig mijn wagen terwijl we in beweging komen. (veel spelling heb je dan niet als je al op 10 cm van een bumper staat.) een geluk dat ik te druk bezig was met terug te remmen en ik men toeter niet vond (ik klopte op men stuur maar 't was er neffest :D)

debiel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze morgen:

ik heb niets tegen motards die voorkruipen in een file voor de lichten. maar enig inzicht van hun is wel nodig.

ik sta men tweede in de file en er komt een pan naast gereden. ipv helemaal vooraan te gaan staan zet hij zich ter hoogte van men linkerhoek, dus scheef naast mij en enkel zijn voorwiel voor mij. sowieso al een vreemde situatie, maar als hij rechtdoor moet of naar links geen probleem voor mij. ik moet echter rechtdoor (logisch ik pink niet)

het is groen en we geven allemaal gas en wat doet mijnheer die slaat opeens rechts af. :?

die kruist dus volledig mijn wagen terwijl we in beweging komen. (veel spelling heb je dan niet als je al op 10 cm van een bumper staat.) een geluk dat ik te druk bezig was met terug te remmen en ik men toeter niet vond (ik klopte op men stuur maar 't was er neffest :D)

debiel!

Volgens mij zijn de verkeersregels deze week veranderd en weet ik van niks. Gisteren de volgende 3 zaken tegengekomen op mijn weg naar huis:

Geval 1: komend van de Brusselse ring rij ik rechts op de voorsorteerstrook om de afrit van de A201 in Zaventem te nemen. Links van me op de A201 rijdt er een BMW 3 en daarachter een camionet aan het bumperkleven bij de BMW. De BMW zet zijn pinker aan om rechts uit te voegen. Hoffelijk als ik ben hou ik in, en laat ik hem invoegen. Ineens begint echter die camionet, die dus volledig naast mij reed, ook naar rechts te komen, zonder te pinken. Ik claxonneer, om aan te geven dat ik daar al wel rij. Meneer duwt mij gewoon de pechtstrook op. Daarna heeft de chauffeur nog het lef om "sarcastisch" zijn duim uit het raam te steken, alsof ik de asociale ben die in de fout ging. Daar word ik dus echt woest van, je kan al eens een foute inschatting maken maar doe dan niet of de andere de fout gemaakt heeft :x

Geval 2: op de E19 ter hoogte van Kontich hang ik achter een madammeke aan een redelijk sukkeltempo (100-110) op de derde rijstrook, haar voorganger rijdt duidelijk van haar weg. Even verderop gaat het van 3 naar 4 rijstroken, en ik plan om in te halen. Wanneer ik me op de 4de rijstrook zet en gas geef om er voorbij te gaan komt zij ook ineens naar links terwijl er niemand meer voor haar reed. Claxonneren helpt ook weer niet, ze gaat gewoon naar links terwijl ze me ziet en hoort komen. Dan maar langs rechts er voorbij gegaan.

Geval 3: kruispunt met voorrang van rechts, ik krijg een toeterconcert van een vrachtwagen omdat ik mijn voorrang niet afsta aan hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een prettig gevalletje verkeersagressie deze morgen.

Voor de mensen uit de buurt: Kruispunt ring / steenweg op oosthoven, voor het politiekantoor.

Je moet daar van twee rijbanen naar één rijbaan, en aangezien Belgen nog nooit van ritsen gehoord hebben staat er dagelijks een file van een paar honderd meter op het rechterbaanvak (het vak waar iedereen op moet) en is het linker deel volledig leeg tot daar waar je pas in moet voegen.

Ook al rijd ik geen Audi permitteer ik het mij toch om helemaal tot het einde door te rijden en pas daar in te voegen. Officieel is dat namelijk hoe het moet, en -eerlijk is eerlijk- dat scheelt makkelijk 5 minuten.

Met meer dan voldoende plaats om in te voegen zet ik mij voor een Toyota RAV4. Direct krijg ik een lichtconcert achter me, hetgeen ik compleet negeer. Madame vindt het nodig om rechts over de pechstrook te komen om mij terug in te halen. Ik zie dat in mijn spiegel en zet mijn auto ook een heel klein beetje naar rechts, met mijn pinker naar rechts, omdat ik daar ook effectief rechts af moet slaan. Over de berm gaat ze toch nog voorbij. Ik maak even oogcontact, glimlach een keer en laat ze verder doen.

Aangezien zij rechtdoor moest en ik rechts af, en het licht voor rechts af iets eerder op groen gaat, haal ik ze weer in. Ik ben even gestopt en heb eens in mijn handen geklapt toen ik naast haar stond. Takke wijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wussy, ge moest ze nooit laten passeren :D

Heb dat overwogen, maar ik heb geen zin om 's morgens al langs de kant te staan met schade.

Moest ik een leasekrel hebben zou het anders zijn geweest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet daar van twee rijbanen naar één rijbaan

Ik snap ook niet waarom ze dat daar zo aangelegd hebben. Ze hadden perfekt twee rijbanen voor rechtdoor kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Vandaag bijna een aanrijding, ik wil vrolijk een eenrichtingsstraat inrijden (in de juiste richting!), komt er daar een oude blaas vrolijk uitgeknald. Toen ik hem even de levieten las, vond ie dat "mijn muil moest houden" en dat ik beter moest opletten. Ok dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een prettig gevalletje verkeersagressie deze morgen.

Voor de mensen uit de buurt: Kruispunt ring / steenweg op oosthoven, voor het politiekantoor.

Je moet daar van twee rijbanen naar één rijbaan, en aangezien Belgen nog nooit van ritsen gehoord hebben staat er dagelijks een file van een paar honderd meter op het rechterbaanvak (het vak waar iedereen op moet) en is het linker deel volledig leeg tot daar waar je pas in moet voegen.

Ook al rijd ik geen Audi permitteer ik het mij toch om helemaal tot het einde door te rijden en pas daar in te voegen. Officieel is dat namelijk hoe het moet, en -eerlijk is eerlijk- dat scheelt makkelijk 5 minuten.

Met meer dan voldoende plaats om in te voegen zet ik mij voor een Toyota RAV4. Direct krijg ik een lichtconcert achter me, hetgeen ik compleet negeer. Madame vindt het nodig om rechts over de pechstrook te komen om mij terug in te halen. Ik zie dat in mijn spiegel en zet mijn auto ook een heel klein beetje naar rechts, met mijn pinker naar rechts, omdat ik daar ook effectief rechts af moet slaan. Over de berm gaat ze toch nog voorbij. Ik maak even oogcontact, glimlach een keer en laat ze verder doen.

Aangezien zij rechtdoor moest en ik rechts af, en het licht voor rechts af iets eerder op groen gaat, haal ik ze weer in. Ik ben even gestopt en heb eens in mijn handen geklapt toen ik naast haar stond. Takke wijf.

Ritsen en België. Het blijft een van grootste grappen ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smalle straatjes met tweerichtingsverkeer :fp:

Voeg daar nog moedertjes en vadertjes die denken met een camion te rijden ipv een yaris (of iets vergelijkbaars):stupid:

Daarstraks dus op de borduur moeten utwijken in een straat waar eigenlijk nog met gemak twee camions kunnen kruisen... :x Alle chance wasset nen borduur met aflopende randen en reed ik niet aan de geparkeerde autokant... Strafste van al was dan nog dat ik Moe Kloek haar ogen zag toedoen en mij al billenknijpend paseerde, ze had nog, en ik overdijf niet, bijna 1.5m ruimte tussen haar en de auto's...

aangepast door TCT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Belgen rijden graag in 't midden van zodra er geen lijntje staat. Als er zo eentje voor mij rijdt, rijd ik altijd op enkele cm van de borduur. Dan zie je meteen of opoe of omoe in de spiegel kijken. En als ze kijken, hoe egoïstisch ze zijn. Om dan als er een tegenligger komt ferme paniekmaneuvers te moeten uitvoeren.

Steeds zo voorspelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Route de Wallonie vrijdagavond genomen in het terugkeren van Leuven ipv Vilvoorde-Gent-Kortrijk.

Kom je op een bepaald moment aan mooi tempo aan 2 vrachtwagens in een lijn. Steekt die laatste van de 2 zijn pinker uit en besluit om met 1 km/u verschil z'n voorganger in te halen op een 2-vaksbaan. Zonder overdrijven toch zeker 5 minuten erachter blijven hangen vooraleer hij er effectief voorbij was...

Is inhalen met een vrachtwagen nu eigenlijk nog toegestaan (op een 2vaksbaan)? Of geldt dat alleen bij regenweer?

1h7b75.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

die foto is nog niets.

deze middag reed ik op de E40, op het derde vak met op het tweede voor mij een dubbelassercereven met mercedes sprinter ervoor, daarvoor een lichte bestelwagen. en wat doet mijnheer de cereven?......

die zet zich doodleuk op het derde vak:roll:

een geluk deed hij het achter mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smalle straatjes met tweerichtingsverkeer :fp:

Voeg daar nog moedertjes en vadertjes die denken met een camion te rijden ipv een yaris (of iets vergelijkbaars):stupid:

Daarstraks dus op de borduur moeten utwijken in een straat waar eigenlijk nog met gemak twee camions kunnen kruisen... :x Alle chance wasset nen borduur met aflopende randen en reed ik niet aan de geparkeerde autokant... Strafste van al was dan nog dat ik Moe Kloek haar ogen zag toedoen en mij al billenknijpend paseerde, ze had nog, en ik overdijf niet, bijna 1.5m ruimte tussen haar en de auto's...

Als ik er zo ééntje zie aankomen ga ik gewoon helemaal in het midden van de baan rijden. Meestal maken ze snel wat meer plaats dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die foto is nog niets.

deze middag reed ik op de E40, op het derde vak met op het tweede voor mij een dubbelassercereven met mercedes sprinter ervoor, daarvoor een lichte bestelwagen. en wat doet mijnheer de cereven?......

die zet zich doodleuk op het derde vak:roll:

een geluk deed hij het achter mij.

Ik weet dat het niet mag, maar ik zit soms ook met mijn caravan op de derde strook hoor... Hell, ik haal er soms rechts in met caravan.

Als ik aan het karren ben meestal dan nog in lange weekends de vrijdagavond of zo, en kwibus zit op de baan en besluit om 110 te rijden op de middenste strook van brugge tot weet ik veel waar, dan ga ik daarover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger mij meer en meer aan die 125cc dingen die geen meter vooruit gaan maar wel persé vanvoor willen staan aan de lichten. Sommige durven zich dan zelfs nog op te stellen op het linkse vak!

Ik weet dat het mag, begrijp dat het enigzins veiliger is als ze niet achteraan de file staan en ik zal ook altijd motorijders voldoende plaats geven in het verkeer, maar een echte moto gaat er toch tenminste vlot vandoor als het groen is. Als ik met een 1.9tdi al gas moet terugnemen ... sorry dan kan je even goed blijven wachten in de file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de E19 in de file bijna uitgestapt om een tjoek op z'n bakkes te tikken.

Ik kom van een parking, in de file en sta stil op het rechtse zijvak. Die kerel komt na mij van de parking met een oude E-klasse, gaat rechts voorbij en begint gewoon naar links te gaan, op 10 cm van mijn (nieuwe) kar.

Ik toeter en krijg direct een middelvinger.

Tsjoek gaat naar middenvak, ik kom rechts aan zijn zijraam, en draai mijn raampke open om te vragen wat er scheelt.

Krijg opnieuw een middelvinger.

Heb dan maar gevraagd of em efkes wilde uitstappen, en als reactie weer een middelvinger.

Op zo'n moment kook ik dus he.

Kerel heeft nog tot in Nijvel-noord achter me gehangen en mensen zitten pesten.

Voor zo ene: Ga aub terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de E19 in de file bijna uitgestapt om een tjoek op z'n bakkes te tikken.

Ik kom van een parking, in de file en sta stil op het rechtse zijvak. Die kerel komt na mij van de parking met een oude E-klasse, gaat rechts voorbij en begint gewoon naar links te gaan, op 10 cm van mijn (nieuwe) kar.

Ik toeter en krijg direct een middelvinger.

Tsjoek gaat naar middenvak, ik kom rechts aan zijn zijraam, en draai mijn raampke open om te vragen wat er scheelt.

Krijg opnieuw een middelvinger.

Heb dan maar gevraagd of em efkes wilde uitstappen, en als reactie weer een middelvinger.

Op zo'n moment kook ik dus he.

Kerel heeft nog tot in Nijvel-noord achter me gehangen en mensen zitten pesten.

Voor zo ene: Stuur ik terug in 6 planken.

Niet liegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid