Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

  • 5 weken later...
  • 2 weken later...
44 minuten geleden, Ceke zei:

Mn volvo v40 is net afgekeurd op de achterste dempers na 4 jaar en 162000 km. Is dat normaal? gekend probleem? @Avantus

Niet abnormaal toch met die kilometerstand. Die van mijn 9-3 waren gaar na 100000km. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat abnormaal bij die kmstand. Wat er normaal gebeurt is dat er een een klop gekregen heeft en beschadigd is. Als ze zachtjes aan verslijten denk ik dat het lang duurt eer ze afgekeurd worden. Vraag mij zelfs af of het niet te lang duurt en ge ze best eerder vervangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

Na 150dkm is een ophanging meestal al An vervanging toe. Velen rijden er langer mee. 

En hoe wordt dat ontdekt tenzij door een eenzijdig defect of door de keuring(die een grote marge gebruikt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik vind dat abnormaal bij die kmstand. Wat er normaal gebeurt is dat er een een klop gekregen heeft en beschadigd is. Als ze zachtjes aan verslijten denk ik dat het lang duurt eer ze afgekeurd worden. Vraag mij zelfs af of het niet te lang duurt en ge ze best eerder vervangt.

Tuurlijk vervangt ge ze best eerder. Maar dat is zo'n typisch onderdeel dat zo traag slijt dat ge dat enkel voelt wanneer het eigenlijk al te laat is. Een wiel dat ligt te klapperen tijdens het rijden bijvoorbeeld. En volgens mij valt dat op de keuring enkel op als er een te groot verschil ontstaat tussen L/R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, walter zei:

Tuurlijk vervangt ge ze best eerder. Maar dat is zo'n typisch onderdeel dat zo traag slijt dat ge dat enkel voelt wanneer het eigenlijk al te laat is. Een wiel dat ligt te klapperen tijdens het rijden bijvoorbeeld. En volgens mij valt dat op de keuring enkel op als er een te groot verschil ontstaat tussen L/R.

Ge wilt ook wel eens wat harde feiten. Iedereen neemt aan dat dempers traag slijten maar dat doen motoren ook. Alleen slijt een motor die mishandeld wordt grootteordes sneller dan een andere en is de ene motor een stuk robuuster dan de andere. Er zijn massas dempers die vervangen worden omdat er bv een het duidelijk slecht doet of omdat dat d'office voor gekozen is na x km.  Er zijn dempers van andere autos die afgeschreven zijn. Die dempers daar kan een steekproef op gebeuren zodanig dat we het eindelijk eens weten. Misschien gaat het ene merk demper 100k mee en de andere merken in de regel langer dan de auto zonder significant verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Uniek in de markt: levenslange garantie op originele Volvo-onderdelen

 

Als eerste en vooralsnog enige automerk ter wereld geeft Volvo sinds 4 januari 2021 een klantgebonden levenslange garantie op originele Volvo-onderdelen. Deze garantie geldt vanaf de montage van het vervangende onderdeel in de Volvo-werkplaats en dekt materiaal- en montagefouten zolang de eigenaar de Volvo in bezit heeft, ongeacht kilometerstand en bouwjaar van de wagen. Binnen het Volvo-netwerk betaalt men nooit twee keer voor dezelfde herstelling.


Met deze garantie gaat Volvo ervan uit dat een Volvo-rijder nooit een tweede keer hoeft te betalen voor het vervangen van hetzelfde onderdeel wanneer de herstelling in de werkplaats van een officiële Volvo-verdeler wordt uitgevoerd. Deze garantie is uniek in de autobranche.

De levenslange onderdelengarantie is van toepassing op vervangingen van originele Volvo-onderdelen die vanaf 1 januari 2021 in een erkende Volvo-werkplaats worden uitgevoerd. De garantie geldt niet voor accessoires, merchandising, slijtageonderdelen en onderdelen die volgens de fabrieksinstructies periodiek vervangen moeten worden.

De levenslange onderdelengarantie kent geen kilometerbeperking en is geldig zolang de Volvo onafgebroken in bezit van de klant is. Voor Volvo-rijders opnieuw een uitstekende reden om hun Volvo in het officiële Volvo-netwerk te laten onderhouden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/1/2021 om 21:52, Bompa zei:

Uniek in de markt: levenslange garantie op originele Volvo-onderdelen

 

Als eerste en vooralsnog enige automerk ter wereld geeft Volvo sinds 4 januari 2021 een klantgebonden levenslange garantie op originele Volvo-onderdelen. Deze garantie geldt vanaf de montage van het vervangende onderdeel in de Volvo-werkplaats en dekt materiaal- en montagefouten zolang de eigenaar de Volvo in bezit heeft, ongeacht kilometerstand en bouwjaar van de wagen. Binnen het Volvo-netwerk betaalt men nooit twee keer voor dezelfde herstelling.


Met deze garantie gaat Volvo ervan uit dat een Volvo-rijder nooit een tweede keer hoeft te betalen voor het vervangen van hetzelfde onderdeel wanneer de herstelling in de werkplaats van een officiële Volvo-verdeler wordt uitgevoerd. Deze garantie is uniek in de autobranche.

De levenslange onderdelengarantie is van toepassing op vervangingen van originele Volvo-onderdelen die vanaf 1 januari 2021 in een erkende Volvo-werkplaats worden uitgevoerd. De garantie geldt niet voor accessoires, merchandising, slijtageonderdelen en onderdelen die volgens de fabrieksinstructies periodiek vervangen moeten worden.

De levenslange onderdelengarantie kent geen kilometerbeperking en is geldig zolang de Volvo onafgebroken in bezit van de klant is. Voor Volvo-rijders opnieuw een uitstekende reden om hun Volvo in het officiële Volvo-netwerk te laten onderhouden.

@kefkie wrijft al in z'n handjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De nieuwe Volvo Cars Innovation Portal helpt externe ontwikkelaars betere wagens te ontwikkelen

 

Een groot aanbod aan high-quality apps, eenvoudiger en handiger autogebruik en nog veiligere wagens: dat zijn slechts enkele van de ambities die Volvo Cars wil waarmaken met zijn recent gelanceerde Innovation Portal.

 

De portal stelt een breed scala aan middelen en tools gratis ter beschikking en helpt externe ontwikkelaars om nieuwe innovatieve diensten en apps voor in de wagen te creëren.

 

Met een bredere ontwikkeling van software en diensten voor zijn producten, wil Volvo Cars zijn klanten meer mogelijkheden bieden om hun Volvo persoonlijker te maken.

 

De middelen van de portal zijn niet alleen nuttig voor ontwikkelaars, maar ook voor onderzoekers, smarthome doe-het-zelvers en kunstenaars die goed met computers overweg kunnen. Door die middelen beschikbaar te stellen, zet Volvo Cars zijn lange traditie voort om kennis en onderzoek te delen om bij te dragen aan veiligere wegen voor iedereen.

 

“Onze wagens worden steeds slimmer en zijn steeds beter verbonden met het internet en dat doet de vraag naar apps en diensten bij onze klanten toenemen,” zegt Henrik Green, Chief Technology Officer bij Volvo Cars. “Door die middelen openbaar te maken, helpen we ontwikkelaars binnen en buiten ons bedrijf en werken we samen met de allerbesten in hun vakgebied.”

 

Een van de middelen die op de Innovation Portal beschikbaar is, is een zogenaamde emulator die het Android Automotive-besturingssysteem en Google-apps in nieuwe Volvo's nabootst, waardoor ontwikkelaars op hun computer het systeem in de wagen preciezer kunnen ervaren. Die emulator is een nuttige tool om app-ontwikkelaars te ondersteunen bij het rechtstreeks ontwerpen, ontwikkelen, testen en publiceren van apps op Google Play in de wagen.

 

Het platform zal ook de Extended Vehicle API* omvatten, waarmee Volvo Cars voor het eerst een API aan het publiek aanbiedt.

 

Met toestemming van de klant geeft de API ontwikkelaars en andere derden toegang tot de dashboardgegevens van de wagen, zoals het laad-/brandstofniveau en de afgelegde afstand. Die gegevens kunnen ze gebruiken om nieuwe diensten te ontwikkelen en aan te bieden. Na verloop van tijd zullen nog meer gegevens en gegevensbronnen beschikbaar worden gesteld.

 

Andere middelen zijn onder meer een LiDAR-dataset en een downloadbaar 3D-productiemodel van de volledig elektrische Volvo XC40 Recharge.

 

De LiDAR-dataset wordt gereleaset in samenwerking met Luminar, de wereldleider op het gebied van LiDAR-hardware en softwaretechnologie voor auto's, en Duke University. De dataset is gemaakt met behulp van de hoogwaardige LiDAR-sensoren van Luminar, die objecten rondom de wagen tot op 250 meter afstand detecteren door de omgeving te scannen met laserlichtimpulsen.

 

De dataset kan onderzoekers helpen bij het verbeteren van algoritmen met betrekking tot LiDAR-detectie over lange afstanden, een cruciaal element om zelfrijdende wagens te maken die veilig zijn bij hoge snelheden en in complexe verkeersomgevingen.

 

Het hifi 3D-automodel is ontwikkeld in samenwerking met Unity, het bedrijf achter 's werelds meest toonaangevende platform voor het ontwikkelen en gebruiken van realtime 3D-content. Unity wordt gebruikt door ontwerpers, van game-ontwikkelaars tot kunstenaars, architecten, cineasten en auto-ontwerpers.

 

Het automodel en de bijbehorende 3D-omgeving kunnen worden gebruikt in visualisatietoepassingen, virtual reality, bioscoopervaringen en autoconfigurators. Die middelen zijn ook beschikbaar als basistools op de ontwikkelaarshub van Unity, waar miljoenen Unity-gebruikers toegang hebben tot handleidingen over het gebruik van het sjabloon.

 

De Innovation Portal zal continu groeien en mettertijd zullen steeds meer middelen worden toegevoegd. Binnen enkele maanden zal een volledig functioneel 3D-automodel worden uitgebracht. Het zal digitale replicaties van de fysieke sensoren van de wagen bevatten, zodat gebruikers sensorgegevens kunnen testen voor onderzoeks- en opleidingsdoeleinden. Ontwikkelaars zullen het model ook kunnen gebruiken om nieuwe functies en diensten te ontwikkelen.

 

Bezoek de site nu door deze link te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 25/11/2020 om 21:25, fuxhound zei:

 

Dat ziet er heel goed uit. Ik heb iets met restomods geloof ik. En caferacers. Verdoken hipster ja.  Zal mij eens een retro fixie moeten kopen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid