Jump to content
walter

Volvo lovers

Recommended Posts

quadrifoglio    2,983
quadrifoglio

Of als het geen 850 moet zijn

36224365555_2d39848571_h.jpg_DSC5492 by G C, on Flickr

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,302
The Swede

Ik heb altijd ne zwarte gewild.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ceke    1,541
Ceke
4 hours ago, Bompa said:

Als je dat vergelijkt met de pegasus 18" die ik en ugeken hadden,P1290281.thumb.JPG.212869f2ba1696eaf2c48216a709c15c.JPG ziet dat er wel heel anders uit:

 

Pfffoeh das dik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,413
Bompa
31 minuten geleden, Ceke zei:

Pfffoeh das dik

Da's de auto die ik nooit beu geraakte. Hiermee vele duizenden km's met de glimlach afgemaald. Was beetje kostelijk in de banden, maar ik had het er voor over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stradge    297
stradge

Interessant filmpje over de ontwikkeling en levensloop van de 850 (nerdy kerel met papiemopjes die kan het goed uitleggen, check ook z'n andere filmpjes).

 

Naast de eerste S60 mijn favoriete Volvo, allebei in het geel aub :inlove:

Enkele jaren terug een bordeaux (allez hier en daar toch) 850 GLT  voor een paar honderd Euro gekocht en met enkele vrienden die ook allemaal onhandig zijn met techniek een Oostblokroadtrip gedaan. Dat ding is zwaar afgejakkerd en heeft geen kick gegeven. Na de roadtrip nog enkele wilde rondjes Nürburgring gedaan (+Grand Prix circuit) en terug verkocht voor een paar honderd Euro, respect voor die bak!

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Touristenfahrten, Nürburgring, Fotos

Mijn ex-V70 is ondertussen nog in trots bezit van m'n vader, een echt familiestuk!

Edited by stradge
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,413
Bompa
1 uur terug, stradge zei:

Interessant filmpje over de ontwikkeling en levensloop van de 850 (nerdy kerel met papiemopjes die kan het goed uitleggen, check ook z'n andere filmpjes).

 

Naast de eerste S60 mijn favoriete Volvo, allebei in het geel aub :inlove:

Enkele jaren terug een bordeaux (allez hier en daar toch) 850 GLT  voor een paar honderd Euro gekocht en met enkele vrienden die ook allemaal onhandig zijn met techniek een Oostblokroadtrip gedaan. Dat ding is zwaar afgejakkerd en heeft geen kick gegeven. Na de roadtrip nog enkele wilde rondjes Nürburgring gedaan (+Grand Prix circuit) en terug verkocht voor een paar honderd Euro, respect voor die bak!

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Touristenfahrten, Nürburgring, Fotos

Mijn ex-V70 is ondertussen nog in trots bezit van m'n vader, een echt familiestuk!

Zalig stradge!

En nog zaliger dat jouw V70 nog rondknort. De mijne is al lang in Litouwen ergens vermassakreerd. Maar de S60 hebben we nog.

En die 850's met 170pk rijden heel soepel met mooie sound. Net voor ik mijn 940 kocht drie jaar geleden was het bijna zo eentje geworden, maar in blauw. Was net voor mijn neus verkocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greg    2,031
Greg

850 :inlove:

Wij hadden zo eentje thuis, estate met 170pk in olive green. Mijn pa mist die kist nog altijd!

Toen ik werd opgehaald door hem van sport of dergelijke naschoolse activiteiten, wist ik al van heel ver dat hij eraan kwam, unieke 5cil roffel :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
stradge    297
stradge

Dat geluid is inderdaad zalig, zo'n donkerbruin dreigend gegrom en toch vriendelijk op een of andere manier, zelfs bij rustig rijden. Het ding liep op z'n teller nog 220 op LPG :inlove:

Wel de lompste auto waar ik ooit mee reed tot hiertoe (met de V70 op tweede plaats), maar dat had zijn charme en ideaal voor zo'n boattrip 🙊

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    503
Ian

Anderhalf jaar geleden eens naar een 850R break (of de opvolger/facelift, die na die gele kwam, V70?) gaan kijken die reeds LV ombouw + LPI installatie had. Stond echter al 4 jaar stil en de prijs was een stevige €7000. Zo mee te nemen zonder keuring, dus vertrouwde het niet echt (aangezien die ook niveauregeling had achteraan dacht ik, dus er konden wel wat lijken uit de kast vallen). Op aanraden van maat die mee was laten staan en kort erop een S124 gekocht (ik moest en zou een auto kopen ook al had ik die niet nodig). Echter is deze voor snelweggebruik ook niet helemaal m'n ding (automatische 4-bak dus constant het gevoel dat je een versnelling mist (draait nog iets hoger in toeren dan een manuele 4-bak) en ik had reeds een W124 staan, dus soms denk ik wel eens 'had mss beter toch die R gekocht'.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greg    2,031
Greg
1 uur terug, Ian zei:

Anderhalf jaar geleden eens naar een 850R break (of de opvolger/facelift, die na die gele kwam, V70?) gaan kijken die reeds LV ombouw + LPI installatie had. Stond echter al 4 jaar stil en de prijs was een stevige €7000. Zo mee te nemen zonder keuring, dus vertrouwde het niet echt (aangezien die ook niveauregeling had achteraan dacht ik, dus er konden wel wat lijken uit de kast vallen). Op aanraden van maat die mee was laten staan en kort erop een S124 gekocht (ik moest en zou een auto kopen ook al had ik die niet nodig). Echter is deze voor snelweggebruik ook niet helemaal m'n ding (automatische 4-bak dus constant het gevoel dat je een versnelling mist (draait nog iets hoger in toeren dan een manuele 4-bak) en ik had reeds een W124 staan, dus soms denk ik wel eens 'had mss beter toch die R gekocht'. emoji87.png

 

 

Die ketels gaan in ieder geval niet meer zakken in prijs denk ik, integendeel. V70R net na de 850 is ook nog vet. In dat blauw of roestkleur 😍 wel best de AWD versie vermijden, of weten waar je mee bezig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,413
Bompa

Klopt. En er is veel rommel op de markt, zeker in de R-versies. Maar als die rommel herstelbaar is, en je kan die aankopen voor een aanvaardbare prijs, waarom niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    172
Jules_W

7k voor een V70R is toch een koopje?! Die vind je zelden sub10K

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ritsuke    3,699
Ritsuke

Die velgen... 😐

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ugeken    5,472
Ugeken

Gisteren een grijze zien staan met deze wielen, ze zijn op het randje van te groot maar toch knap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenkins    1,224
Jenkins

Vind ik ook. Er zitten véél lelijkere in de Duitse optielijsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    16,651
gTa

Damn right. Ik vind ze simpelweg stunning. :inlove:  Wel op 't randje van te groot, da's een feit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jochen    2,744
Jochen

Ik vind die ook prachtig. En doe grootte van velg heb je toch nodig om alles in verhouding te krijgen imho. Zeker de achterkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    16,651
gTa

Zou ze er niet voor laten liggen, maar heb toch 't gevoel dat een 20" eigenlijk net iets beter past qua formaat, die 21" zijn m.i. echt niet nodig om alles in verhouding te krijgen. Nadeel is dat je nu bij Volvo bijna niks anders meer kan krijgen dan van die verschrikkelijke bicolor velgen (zwart + gepolierd frontje), vréselijk! Die 21" zijn nog de enige knappe velgen die overblijven...

Bandprofiel heeft zelfde % bij 20" en 21", de 20" zijn wel een cm breder dan de 21" dus bij de 20" ook een zuchtje meer band. (En meer rolomvang bij de 21", wat de auto trager doet accelereren. :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuxhound    737
fuxhound

De kleur heeft mij voornamelijk positief verrast. 😍

Klassieke "bompa-kleuren" doen het imo goed op de nieuwe generatie Volvo's. 

Mussel Blue op een S90 Inscription met dezelfde velgen als hierboven heeft mij eerder ook zo verrast.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Nathan264
      By Nathan264
      Goeiedag
       
      Ik heb een volvo 264gl die ik graag terug op de weg wil krijgen. Er zit een lpg instalatie in maar heeft ooit een backfire gehad en rijdt daardoor nu alleen op benzine.
      Weet iemand of het mogelijk is om hem terug op lpg te laten rijden na een backfire? De motor is nog steeds goed.
       
      Mvg Nathan
    • tuscani
      By tuscani
      https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/534EDPI1E00072800RF8000_00000001150__1150#summary
      Aangezien er een configurator bestaat en je kan bestellen (levering 2020) mag er een topic bij nieuwe wagens vermoed ik?
      2 elektromotoren (achter- en vooras), Vermogen 300 kW / 408 pk, Koppel 660 Nm
      Bereik doel: 500 km (WLTP)
      Batterijen: 78 kWh in 27 modules
      0 tot 100 Kilometer per uur : 4,7 sec
      prijs begint vanaf 59000€

       

       

    • Rikske
      By Rikske
      Heeft het zin om de optie Four-C actieve vering te nemen in combinatie met het sportchassis van de R-design uitvoering?
      Ben al naar een paar garages geweest om te testen maar ze konden mij daar niet helpen, die optie is 850€ dus ook niet het einde van de wereld.
      En ik neem aan als daar iets aan stuk gaat dat dit vrij prijzig zal worden om te repareren?
       
    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Audi S8
      By Audi S8
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions