Ga naar inhoud

[GZ] Zuinige diesel break


Yaqub

Aanbevolen berichten

Naar gelang van mijn werksituatie ga ik eind dit jaar eventueel op zoek naar een zuinige daily. Hij moet vooral betrouwbaar, zuinig en praktisch zijn. En niet te veel kosten.

Ik had mezelf eerst een budget voorop gesteld van 7000 euro. Beetje gezocht en kwam bij de volgende uit:

- Skoda Octavia combi

- BMW E46 Touring

- Volvo V40/V50

- Toyota Avensis Wagon

- Mazda 6 Sportbreak

Op de een of andere manier wil ik er geen 7000 euro meer aan spenderen maar maximaal 4500. Liefst onder de 4000 euro.

Eisen zijn dus:

- betrouwbaar

- zuinig

- praktisch

- diesel, maximaal 1900cc

- minder dan 4500 euro

- liefst minder dan 200.000km

- 2001 of nieuwer

Auto moet ruim genoeg zijn om met 4 man op vakantie te kunnen gaan. (maar dan wel met dakkoffer en weinig bagage)

Wat schiet er voor mij nog over?

Een Skoda Octavia Combi van de eerste reeks, na de facelift:

http://www.2dehands.be/autos/autos/skoda/zeer-mooie-octavia-combi-131687131.html?qq=octavia&pcpl=&pc_id=&afd=

Een Volvo V40 facelift:

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/volvo-v40-break-face-lift-1-9d-gekeurd-67178005.htm

Opties zijn welkom maar ik geef er niet echt om.

Iemand ervaring/tips/advies? Andere modellen mogen eventueel ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n octavia's zijn superbetrouwbaar en hoe minder optie's er op zitten hoe beter, nog minder om kapot te gaan.

Ken toevallig twee personen, beiden een Octavia van die generatie (de ene een 110 de ander een 90PK TDI), allebei tussen de 250 en 350.000km, en nog nooit een probleem met die auto's gehad. De 110'er is redelijk specced (xenon, navi, leder enz.) en daar werkt de navi niet meer en zijn er problemen met het display van de boordcomputer (dat bedoelde ik met meer opties = meer kans op troubles :P), maar verder oerdegelijke ketels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda 6 break beantwoord perfect aan uw behoefen. Kan je vinden voor echt weinig geld, meestal nog met veel opties en zijn super betrouwbaar.

Zelf zou ik voor een E46 gaan (mits wat meer budget).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda 6 break beantwoord perfect aan uw behoefen. Kan je vinden voor echt weinig geld, meestal nog met veel opties en zijn super betrouwbaar.

Dit kan ik enkel maar beamen.

Met de V40 kan je ook niet veel mis doen , zeker niet als het een phase II is.

Daar kijg je gratis de zeer goede stoelen bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit uw lijstje: de skoda.

Waarom? 1.9 TDI diesel net zoals in cpt Turbo. Mits deftig onderhoud onverwoestbaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wss niet hetgene wat jij zoekt maar m'n broer verkoopt z'n Focus stationwagen 1.8tdci 100pk van 2004, 104 000km, nieuwe koppeling en enkele massa vliegwiel ipv dubbel.

Altijd bij Ford op onderhoud geweest.

Voldoet aan al jouw eisen :ninja:

Is makkelijk om te zetten naar 115pk en dan verder te chippen naar 150pk

Heb zo lang rondgereden vroeger met de mijne...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid