Ga naar inhoud

Berekening BIV, VB & VAA


Phil

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, B3noît zei:

En die was initieel toch voorzien op 50gr? Maar dus via Belgische wetgeving of optionele samenstelling erover geraakt?

Belgische wetgeving heeft daar niets mee te maken he, een land bepaalt de uitstoot van een wagen niet. :)

Volvo heeft gewoon de wagen niet kunnen homologeren op maximaal 50gr, zo simpel is het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tommie zei:

Belgische wetgeving heeft daar niets mee te maken he, een land bepaalt de uitstoot van een wagen niet. :)

Volvo heeft gewoon de wagen niet kunnen homologeren op maximaal 50gr, zo simpel is het.

Misschien verkeerd verwoord, maar voor zover ik gehoord heb is het bij de X5 45e nog niet 100% duidelijk of een niet-18" velg, trekhaak,... nog onder de 50 gr zal zitten en zal dit pas midden/eind april gekend zijn.

Althans, de mailing gezien van de 745Le daaromtrent met de oplossing die je ongetwijfeld ook wel zult ontvangen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, B3noît said:

Althans, de mailing gezien van de 745Le daaromtrent met de oplossing die je ongetwijfeld ook wel zult ontvangen hebben.

Kopen op 16"? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tommie zei:

Belgische wetgeving heeft daar niets mee te maken he, een land bepaalt de uitstoot van een wagen niet. :)

Volvo heeft gewoon de wagen niet kunnen homologeren op maximaal 50gr, zo simpel is het.

Genau!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand zei me vorige week dat de BIV berekening voor tweedehandswagens veranderd vanaf juni. 
Is nu nog volgens de oude CO²-waarde, maar dat zou veranderen? 
Vind daar ergens niks van terug? Klopt dat? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus mijn vraag. Momenteel wordt dat berekend op basis van CO² (de waarde die toen meegegeven werd bij de nieuw aankoop van de wagen), maar een klant zei me dat dat zal veranderen. Hij is er echt van overtuigd dat het vanaf juni een stuk duurder zal worden, maar ik vind daar niks van terug.

Ook op de online tool van de Vlaamse overheid voor de berekening van BIV en rijtaks, zie ik daar niks van staan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/4/2019 om 12:17, The Swede zei:

Dus je belastingsafrek hangt af van je velg?

*hangt af van de velg die op de verkoopsfactuur staat :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Polygoon said:

*hangt af van de velg die op de verkoopsfactuur staat :D 

Allez, dan zoals in Holland maar een auto op velowielen kopen en dan bij de dealer de opties eropzwieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Maxime S said:

Iemand zei me vorige week dat de BIV berekening voor tweedehandswagens veranderd vanaf juni. 
Is nu nog volgens de oude CO²-waarde, maar dat zou veranderen? 
Vind daar ergens niks van terug? Klopt dat? 

 

@Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Maxime S zei:

Dat is dus mijn vraag. Momenteel wordt dat berekend op basis van CO² (de waarde die toen meegegeven werd bij de nieuw aankoop van de wagen), maar een klant zei me dat dat zal veranderen. Hij is er echt van overtuigd dat het vanaf juni een stuk duurder zal worden, maar ik vind daar niks van terug.

Ook op de online tool van de Vlaamse overheid voor de berekening van BIV en rijtaks, zie ik daar niks van staan? 

Nope.

Er is trouwens geen 'nieuwe' CO2 voor een tweedehandswagen he, die worden niet opnieuw gehomologeerd ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tommie zei:

Moet ik nu reageren op de foute info of de DT-fout? :cry: 

Excuses! Had ze zelfs nog niet gezien :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tommie zei:

Nope.

Er is trouwens geen 'nieuwe' CO2 voor een tweedehandswagen he, die worden niet opnieuw gehomologeerd ofzo.

Welja, ondertussen een oud collega gebeld bij Monserez en die wist ook van niets. Hij kreeg wel dit van Febiac:

Comme chaque année au 1er juillet :

 

  • Indexation des montants de base des taxes de circulation (dans les trois régions)
  • En région flamande : adaptation des montants du paramètre « c » dans la formule de la TMC : BIV= (((CO2  * f  + x) /246)6 * 4500 + c) * LC

Paramètre qui tient compte des carburants et de la norme Euro (voir ici : https://belastingen.vlaanderen.be/BIV_tarief-niet-leasing-personenwagens%2C-auto-voor-dubbel-gebruik-en-minibussen)

 

 

 

--> nu vraag ik mij af wat die 'adaptation' van parameter 'c' inhoudt? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, als je op die website van de Vlaamse overheid gaat, zie je toch een tabel van parameter 'c', die blijkbaar vorig jaar ook al eens geïndexeerd werd met pakweg 1,8%. Dus ik zou denken dat ze dit jaar op 1 juli hetzelfde gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Goesting zei:

Wel, als je op die website van de Vlaamse overheid gaat, zie je toch een tabel van parameter 'c', die blijkbaar vorig jaar ook al eens geïndexeerd werd met pakweg 1,8%. Dus ik zou denken dat ze dit jaar op 1 juli hetzelfde gaan doen.

Klopt inderdaad. Maar ze zouden moeten kunnen zeggen met hoeveel % de indexering dit jaar zal zijn vind ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de brief voor de Z4 gekregen en die stelt precies wat ik verwachtte op basis van de simulator. Daarmee is de zuurste brok toch gepasseerd :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid