Ga naar inhoud

Berekening BIV, VB & VAA


Phil

Aanbevolen berichten

8 hours ago, erq said:

Mss is het beter om de VAA uit te drukkken in maandbedrag én jaarbedrag?

Dan moet je 12 maandbedragen tonen, want dat wordt tegenwoordig per dag berekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-2-2019 om 09:42, ir_fuel zei:

Dan moet je 12 maandbedragen tonen, want dat wordt tegenwoordig per dag berekend.

Loonstrookje vermeldt toch elke maand hetzelfde bedrag hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/2/2019 om 08:54, dragonfly zei:

Ik denk dat hij goed bedoelt maar die QR Codes zijn nooit doorgebroken. De gemiddelde mens verstaat er niets van en veel mensen hebben ook niet de juiste app op hun gsm.

Plus dat elke garage nog eens alle gegevens afzonderlijk moet gaan ingeven. Dan werkt hij beter samen met 2dehands / autoscout om daar de info te tonen.

En waar vind je die QR-codes? Op een nieuwe wagen? Ben niet mee hoor. Ik zie dat overal als het ware, maar is me nog niet opgevallen op een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Bompa zei:

En waar vind je die QR-codes? Op een nieuwe wagen? Ben niet mee hoor. Ik zie dat overal als het ware, maar is me nog niet opgevallen op een auto.

Garages moeten die codes aanmaken en dan op de wagen kleven. Good luck with that 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/17/2019 at 8:18 PM, erq said:

Loonstrookje vermeldt toch elke maand hetzelfde bedrag hier?

Het mijne toch niet. VAA is per dag berekend. Zo betaal je in februari minder VAA dan in januari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2019 om 23:13, ir_fuel zei:

Het mijne toch niet. VAA is per dag berekend. Zo betaal je in februari minder VAA dan in januari.

Blijkbaar met snel te zijn 2 maanden gepakt met even veel dagen 🙈

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Daggie zei:

Weet iemand exact hoe de "fake" hybride berekening tegenwoordig gebeurd? Vb. Voor hybride Panamera. 

Er zijn twee manieren;

1) er bestaat een equivalent in benzine

In dit geval wordt de CO2 uitstoot van dit model overgenomen en volgens de klassieke berekening (120%-(CO2*.95/2)) >= 50% indien CO2<200g wordt de aftrekbaarheid bepaald

2) er bestaat geen equivalent in benzine

In dit geval wordt de CO2 uitstoot * 2.5 gedaan en ook in de formule gestoken zoals in (1)

 

Om te antwoorden op uw vraag, Panamera 4EH gaat naar 50% aftrekbaarheid

 

  • Vind ik leuk 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/3/2019 om 16:32, Gixxer zei:

Ook de hoogste versie?

Ze zijn toch allemaal even hoog, behalve de versies met luchtvering die je in “sport” zet - maar heeft dat invloed op de CO2?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 3/5/2019 at 6:47 AM, Gixxer said:

Zal het anders formuleren.

Ook de full option T8 of andere full options?

En dat begrijpt de niet volvo kenner nu niet.

 

de XC90 T8 krijgt in de facelift een grotere batterij, en zal dus in welke uitvoering dan ook onder die 50gr regeling zitten en ook boven de 0.5Kw/100kg regel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 3/3/2019 at 8:24 AM, Avantus said:

Voor al uw echte hybrides welkom bij Volvo :D Zelfs onze facelift XC90 gaat terug fiscaal inorde zijn. 

Mijn volgende kan wel eens een Volvo zijn. Van welke garage ben jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Avantus zei:

Sterk afhankelijk van het model voor de hybrides. XC90 t8 is intussen helaas niet gepasseerd geraakt op 50gr, maar 52...

 

Auch, pijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Avantus zei:

Sterk afhankelijk van het model voor de hybrides. XC90 t8 is intussen helaas niet gepasseerd geraakt op 50gr, maar 52...

En die was initieel toch voorzien op 50gr? Maar dus via Belgische wetgeving of optionele samenstelling erover geraakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid