Ga naar inhoud

Berekening BIV, VB & VAA


Phil

Aanbevolen berichten

Nog een goed grapje gezien. Een Volvo XC60 T8, (quasi) 100% fiscaal aftrekbaar en gunstige VAA. 

Nu is er ook de T8 'polestar engineered' versie met wel 13pk extra. Zelfde motor en batterij. Hopla, maar 50% aftrekbaar en VAA van +-2800€/j naar 8000+€/j. 

Daar gaan ze er niet veel van verkopen vrees ik 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
8 minuten geleden, OlivierV zei:

Zou je de BIV & verkeersbelasting voor 2021 al ergens kunnen berekenen? 

Op de site van de overheid lukt dat niet. 

Weten ze het zelf al? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar het salon geweest om vooral de GLE coupe te bekijken. (al even twijfel tussen GLE en GLE Coupe)

Conclusie, de GLE voelt ruimer en stijlvoller aan als daily waardoor zo goed als de keuze is gemaakt. 🙂
 

Enkel is het nog kiezen in de motorisatie. Zet ik die op de vennootschap dan moet ik zien naar de 350de hybrid. Koop ik prive en werk ik met km vergoeding dan zou ik naar de 400d gaan (waar ik meer vertrouwen in heb op lange termijn). 
 

Echter kreeg ik op de Porsche stand wel volgend document in men handen, waar zij beweren dat zelf niet hybride wagens ook fiscaal nog haalbaar zijn.

iemand gekend met onderstaande? Volgens Porsche zelf door veel boekhouders niet gekend...
 

IMG_4149.jpg

IMG_4150.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 2/20/2020 at 9:24 AM, Marvin said:

Klopt het wat ze zeggen over de Volvo XC60 T8? Laatst een verkoper gesproken en die sprak dit tegen. Aangezien dit een wagen is die mij wel interesseert is dat wel een belangrijk gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met verkeersbelasting en auto in winterslaap leggen?

  • Is het mogelijk verkeersbelasting gedeeltelijk te recupereren wanneer de auto niet gebruikt wordt?
  • Uitschrijven is de boodschap veronderstel ik? Platen ook op te sturen?
  • En hoelang mag hij uitgeschreven zijn om daarna geen BIV te moeten betalen bij herinschrijven?
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Wutputt zei:

Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met verkeersbelasting en auto in winterslaap leggen?

  • Is het mogelijk verkeersbelasting gedeeltelijk te recupereren wanneer de auto niet gebruikt wordt?
  • Uitschrijven is de boodschap veronderstel ik? Platen ook op te sturen?
  • En hoelang mag hij uitgeschreven zijn om daarna geen BIV te moeten betalen bij herinschrijven?

BIV betaal je maar één keer voor dezelfde auto. Je kan dus zo veel in- en weer uitschrijven als je wil: bij inschrijving betaalt (dezelfde!) persoon maar BIV die eerste keer.

Rijtax is pro rata. Je moet de auto uitschrijven, inderdaad. Dat gaat 't makkelijkste door 't insturen van de nummerplaat. Na enige tijd krijg je dan het pro rata te veel betaalde deel rijtax terugbetaald (kan wel eventjes over gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct. De kans is groot dat ze 't vergeten zijn en je aanslagbiljet zowel BIV als rijtaks vermeldt, maar één e-mail en ze zetten dat meteen recht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
3 minuten geleden, Thibaut De Winter zei:

Ja, nu is alles duidelijk :D 

 

Belangrijk is echter dat deze werkwijze slechts geldt zolang er geen nieuwe federale regering met volledige bevoegdheden is die een nieuwe federale wetgeving zou kunnen instellen op dit vlak. 

Of dat ook zal gelden voor BIV en verkeersbelasting blijft onduidelijk, omdat die laatste twee gewestelijke bevoegdheden zijn, net als de Waalse ecomalus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De GR Yaris heeft 184gr CO² NEDC 2.0. Dat gaat niet interessant zijn om die op de zaak te zetten zeker? Ga mij blauw betalen aan VAA?

Hopelijk wordt hij dit jaar nog geleverd want meestal wordt het er niet voordeliger op bij een nieuw jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, lancer-evo zei:

De GR Yaris heeft 184gr CO² NEDC 2.0. Dat gaat niet interessant zijn om die op de zaak te zetten zeker? Ga mij blauw betalen aan VAA?

Hopelijk wordt hij dit jaar nog geleverd want meestal wordt het er niet voordeliger op bij een nieuw jaar.

Valt nog mee

https://www.sd.be/carcostcalculator/Default.aspx?lang=nl

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoe zit dat eigenlijk met de verkeersbelasting/BIV van 2021?

Ik lees daar weinig concreets over als voor je auto enkel WLTP waardes gekend zijn.

Zijn daar al simulatietools voor? Ik vind er enkel voor t huidig jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid