Jump to content
Riskitalltowin

Ford Lovers

Recommended Posts

Riskitalltowin    2,648
Riskitalltowin

Mijlpalen van Ford (thx wiki)

16 juni 1903: Oprichting van Ford Motor Company.

20 juli 1903: Verkoop van de eerste auto, een Ford Model A, in Detroit.

17 augustus 1904: Opening van de eerste buitenlandse fabriek in Canada.

22 oktober 1906: Henry Ford wordt directeur en meerderheidsaandeelhouder.

1906: Ford wordt de grootste autobouwer van de Verenigde Staten.

1 oktober 1908: Introductie van de legendarische Ford Model T.

1911: Opening van de eerste overzeese fabriek in Manchester (Verenigd Koninkrijk).

7 oktober 1913: Ford voert de lopende band in.

10 december 1915: Bouw van de 1 miljoenste Ford.

27 juli 1917: Introductie van Fords eerste vrachtwagen, de Ford Model TT.

1 januari 1919: Henry Fords zoon, Edsel Ford, wordt directeur.

1921: Bouw van de 5 miljoenste Ford.

1922: Overname van Lincoln Motor Company.

1923: In Port Elizabeth (Zuid-Afrika) wordt de eerste autoassemblagelijn van Afrika opgestart voor de bouw van Model T's.

1923: Bouw van de 10 miljoenste Ford.

6 maart 1924: Oprichting Ford Motor Company of Holland.

1925: Oprichting van Ford Duitsland.

26 mei 1927: Henry en Edsel Ford rijden de laatste Model T van de assemblagelijn in Highland Park.

31 december 1927: De allerlaatste Model T komt van de band in het Verenigd Koninkrijk.

1933: Ford zakt naar de derde plaats in de VS, na General Motors en Chrysler.

1937: Bouw van de 25 miljoenste Ford.

1939: Ford richt het merk Mercury op.

1 maart 1941-28 juni 1945: Oorlogsproductie voor het Amerikaanse leger.

7 april 1947: Oprichter Henry Ford sterft.

1950: Ford verslaat Chrysler als de tweede autobouwer van de VS.

17 januari 1956: Ford-aandelen komen op de beurs.

1958-1960: Begin en einde van het nieuwe merk Edsel.

1959: Bouw van de 50 miljoenste auto.

1964: Introductie van de legendarische Ford Mustang.

1967: De Europese Ford-divisies gaan samen in Ford Europa.

1978: Bouw van de 150 miljoenste auto.

1979: Ford neemt een belang van 25% in Mazda.

1985-1989: Begin en einde van het nieuwe merk Merkur.

7 september 1987: Ford neemt 75% van Aston Martin over.

30 december 1987: Overname van The Hertz Corporation, een autoverhuurbedrijf.

1988: Ford maakt $ 5,3 miljard (€ 4,15 miljard) winst; tot 1999 een record in de auto-industrie.

1 december 1989: Ford neemt Jaguar Cars over.

16 mei 1996: Fords belang in Mazda stijgt tot 33,4%.

1 januari 1996 Ford verkoopt de landbouw aandelen aan Fiatagri, die onder de naam New Holland verder gaat.

1996: Bouw van de 250 miljoenste auto.

1997: Verkoop van de afdeling zware vrachtwagens aan Freightliner.

1 maart 1999: Overname van Volvo.

19 maart 1999: Oprichting van de Premier Auto Group die de Britse merken en Lincoln omvat. Volvo komt er later bij en Lincoln gaat er in 2002 weer uit.

1999: Ford noteert een winst van $ 7,2 miljard (€ 5,64 miljard) en breekt daarmee zijn eigen record uit 1988.

30 juni 2000: Overname van Land Rover van BMW.

2003: Ford viert zijn 100e verjaardag.

2005: Fords marktaandeel daalt voor het tiende jaar op rij tot 17,4% en de positie van best verkochte merk in de VS wordt verloren aan Chevrolet.

23 januari 2006: Ford kondigt het herstructureringsplan The Way Forward aan. 14 Amerikaanse fabrieken en 30.000 banen staan op de tocht.

2006: Ford koopt de merknaam Rover van BMW.

12 maart 2007: Ford maakt op een persconferentie bekend dat Aston Martin verkocht wordt aan een consortium van investeerders onder leiding van de Britse manager Dave Richards.

20 december 2007: Ford maakt bekend dat Jaguar en Land Rover aan Tata verkocht worden voor £ 1 miljard, zo'n € 1,5 miljard (18/04/2008).

2 Augustus 2010: Verkoop van Volvo aan Geely wordt geëffectueerd. Geely betaald 1,8 miljard dollar voor Volvo Cars.

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    3,028
quadrifoglio

Hertz, had ook de specifieke sticker op het dashboard dat de huurders erop wees voorzichtig te zijn.:inlove:

IMG_9918.jpg

Belgisch team dat zeer tevreden was met hun resultaat

P1440003_border.jpg

Ford Lotus Cortina, voor een keertje niet in het wit met groene streep. 't Is eens iets anders en even knap:inlove:

P1440029_border.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    3,028
quadrifoglio

Galaxie 500, wat een boot:O

P1310256_border.jpg

P1310100_border.jpg

P1300883_border.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    3,028
quadrifoglio

P1300879.jpg

Battered and bruised

P1300893_border.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,913
TCT

De GT40 van Ickx indertijd, leeft die nog, vraag ik me al een tijdje af...

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    3,028
quadrifoglio

Gisteren nog een first gen Focus RS gezien, lekker:inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,913
TCT

Verdomme, ben de naam ff kwijt van die oranke Ford GT Cabrio... Hulp !!! GT1 ofzoiets??

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    3,028
quadrifoglio

GTX1;)

En z'n voorganger

P9250574.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,913
TCT
GTX1;)

En z'n voorganger

P9250574.jpg

Ah, dat beest dat na een waanzinnig bedrag toch nog ingehouden werd op de RM veiling van villa d'este...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef
2999220903_ff4300bd7a_z.jpg

Zoveel malen liever dit dan de nieuwe RS :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,252
tuscani

Ford, de gewone modellen zeggen me niet veel. al zijn ze heel goed bezig in elk marktsegment. maar hun RS modellen zijn steeds :inlove: de uber GT op kop. man die zou ik graag in men garage staan hebben. veel liever dan een porsche of M . Wat gaan die tegenwoordig van prijs? zakken die of stijgen ze daareentegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,252
tuscani

vraagje

ik heb al enige tijd een sissend/blazend geluid als ik rij. als ik stil sta hoor ik het niet

ik dacht steeds dat het gewoon lucht was, vanuit men blazers, aangezien men roosters altijd open staan, ook al werkt de airco niet.

opeens merk ik echter dat dat geluid stopt als ik men rempedaal helemaal induw. :lol::s ergens een lek in het drukcircuit ofzo?

nu begin ik natuurlijk overal spoken te zien en i kkan bv. men rempedaal helemaal instampen tot vanonder zonder eigenlijk al te veel kracht te moeten zetten en je hoort dan ook nogal duidelijk een psssst geluid van lucht dat weggaat. is dit normaal of toch best eens de garage bellen, voor men remmen helemaal weg zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ST TDCi    1,790
ST TDCi

Voor ongeveer 30.000 euro koop je een tweedehands FRS. Iets meer dan wat je er in principe nieuw aan moest geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shauni    22
Shauni

Ik denk dat Tuscani het over de GT had? En volgens mij zijn die nu duurder dan nieuw. Ik zou het niet weten want die dingen zijn toch "redelijk ver" boven budget :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ST TDCi    1,790
ST TDCi
Ik denk dat Tuscani het over de GT had? En volgens mij zijn die nu duurder dan nieuw. Ik zou het niet weten want die dingen zijn toch "redelijk ver" boven budget :lol:
Sorry, effe fout gelezen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • gTa
      By gTa
      "The legend returns"  

      Nog enkele dagen until reveal maar bon, 't ding staat al op de interwebzen:


       
      Hoe vet  
       
       
    • Guest
      By Guest
      http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/ford/22110587/__Plaatjes_nieuwe_Ford_Mustang_uitgelekt__.html
    • Fille
      By Fille
      Hierbij zet ik mijn 2019 Ford Fiesta ST te koop
      1ste inschrijving : 03/2019
      Kmstand: +- 15000 km
      C0² emissie: 136gram
      Vraagprijs:  € 20250 (Autominded forumprijs is onderhaalbaar)
      Wagen is zeer goed onderhouden, altijd deftig warmgereden.
      Preventieve oliewissel laten doen op 2500 km na inrijperiode.
      Korte opsomming van de extra opties:
      Kleur: Magnetic Grey
      FULL LED koplampen + LED dagrijlichten
      Elektrisch openend panoramisch dak
      DAB+ (Apple Carplay/Android Auto)
      Quickclear elektrische vooruitontdooiing
      Verwarmbare zetels vooraan
      Verwarmd stuurwiel
      Komt met extra winterwielenset in 15" met momenteel +- 2000km (ligt erop sinds eind november 2019) 
      Link voor meer foto's en advertentie: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ford-fiesta-1-5-ecoboost-st-benzine-grijs-daf4f79c-5a5f-0e48-e053-e250040ab44a?cldtidx=1
    • tuscani
      By tuscani
      https://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-ford-mustang-mach-e-elektrische-cavalerie-22507
      https://www.nl.ford.be/alle-modellen/mustang-mach-e?fbclid=IwAR2Z3ep3XnqI6jNhTwou8neCN-pA3QJNAOwRzxdl-qMTx5wi3vPUgIPvFdk
       
       
      veelbelovende cijfers, en levering geland tegen eind 2020
      600 KM RIJBEREIK NA VOLLEDIG OPLADEN
      <5 SEC 0-100 KM/U
      93 KM  RIJBEREIK NA 10 MIN OPLADEN






       
    • Denniske
      By Denniske
      This is the new Ford Focus ST – the fastest version of the world’s most fun-to-drive family car. It gets a 280hp 2.3-litre petrol engine based on the one fitted to the old Focus RS and comes with a grippy electronically controlled limited-slip differential.
      Ford Focus price and release date
      Ford hasn’t revealed the price of the new Ford Focus ST but you can expect it to start from around £26,000 for a basic model with a petrol or diesel engine. Top-of-the-range ST3s will cost closer to £30,000, although that’s still cheaper than a Honda Civic Type R or a Volkswagen Golf R.
      Ford Focus ST styling
      The Focus ST gets a number of styling revisions that make it look sportier than a regular Focus. Up front, you get a new grille and a ground-scraping front bumper, while at the back there’s a roof-mounted spoiler and exhausts on the left and right-hand side of the car mean you can now use your Focus ST for towing. You can choose from standard 18-inch or optional 19-inch alloy wheels and colours include Ford Performance Blue (as seen here), Orange Fury, Frozen White, Magnetic grey, Race Red, Ruby Red and Shadow Black.
      Ford Focus ST interior
      Inside, the Focus gets a sports steering wheel, Recaro sports seats, aluminium gear shifter, alloy pedals, ‘metallic hexagonal and satin silver decorative elements’ – whatever they are – and metal grey stitching for the seats, door inserts and centre console.
      2019 Ford Focus ST engines
      You can have your Focus ST with either a diesel or petrol power.
      For performance worthy of the name you’ll want to go for the petrol model that produces 280hp from the engine that was fitted to the old Focus RS. Ford says that’s enough to get the Focus ST from 0-62mph in under six seconds.
      It’ll comes equipped with a sports exhaust that crackles and pops and also, for the first time, anti-lag. Borrowed from the Ford GT, it cancels out turbo-lag by keeping the turbo spinning even when you don’t have your foot on the accelerator.
      The diesel Focus does without the anti-lag but still produces 190hp and 400NM of torque – the last figure being the one that’ll make the most noticeable impact – giving the diesel a punchy mid-range that’ll make it feel quick on the motorway.
      Both the diesel and the petrol get a six-speed manual gearbox as standard with a seven-speed automatic on the options list.
      2019 Ford Focus ST driving
      As well as being faster than a normal Focus, the 2019 Ford Focus ST also handles better in corners.
      It gets 18-inch alloy wheels, grippy Michelin Sport Pilot tyres, steering that’s quicker even than the slightly flighty Fiesta ST’s – with just two turns lock-to-lock – and suspension that’s lowered by 10mm compared to the regular model’s and is available with adjustable dampers.
      Of most interest is the inclusion of the electronically controlled limited-slip differential that’ll help the front of the car bite into the tarmac when you accelerate out of corners instead of spinning all it’s power away in a cloud of tyre smoke.
      More cool kit comes in the form of the Focus ST’s six-speed manual gearbox that has an auto-blip function that matches the car’s engine speed to the new gear for smoother gear changes as you slow down.
      And the ST has more powerful brakes than the regular car with larger discs and callipers. Ford claims they resist fade almost four times better than the brakes on the old Focus ST.
      The brakes – along with the steering, throttle pedal, LSD and stability control – can be adjusted using the car’s drive selector. The most aggressive setting is Track mode, which optimises the car for a race circuit – lowering the assistance of the power steering, making the throttle more aggressive and optimizing the limited-slip differential to provide as much traction as possible.
      Bron: https://www.carwow.co.uk/ford/focus-st/news/3573/ford-focus-st-price-specs-release-date?fbclid=IwAR0XojNhH8mSzwbYIOQqVhgOPDXvYd3C7Wbhm-uGkt-tRj9jDoGzYsWnVag 
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions