Ga naar inhoud

Ford Lovers


Riskitalltowin

Aanbevolen berichten

Mijlpalen van Ford (thx wiki)

16 juni 1903: Oprichting van Ford Motor Company.

20 juli 1903: Verkoop van de eerste auto, een Ford Model A, in Detroit.

17 augustus 1904: Opening van de eerste buitenlandse fabriek in Canada.

22 oktober 1906: Henry Ford wordt directeur en meerderheidsaandeelhouder.

1906: Ford wordt de grootste autobouwer van de Verenigde Staten.

1 oktober 1908: Introductie van de legendarische Ford Model T.

1911: Opening van de eerste overzeese fabriek in Manchester (Verenigd Koninkrijk).

7 oktober 1913: Ford voert de lopende band in.

10 december 1915: Bouw van de 1 miljoenste Ford.

27 juli 1917: Introductie van Fords eerste vrachtwagen, de Ford Model TT.

1 januari 1919: Henry Fords zoon, Edsel Ford, wordt directeur.

1921: Bouw van de 5 miljoenste Ford.

1922: Overname van Lincoln Motor Company.

1923: In Port Elizabeth (Zuid-Afrika) wordt de eerste autoassemblagelijn van Afrika opgestart voor de bouw van Model T's.

1923: Bouw van de 10 miljoenste Ford.

6 maart 1924: Oprichting Ford Motor Company of Holland.

1925: Oprichting van Ford Duitsland.

26 mei 1927: Henry en Edsel Ford rijden de laatste Model T van de assemblagelijn in Highland Park.

31 december 1927: De allerlaatste Model T komt van de band in het Verenigd Koninkrijk.

1933: Ford zakt naar de derde plaats in de VS, na General Motors en Chrysler.

1937: Bouw van de 25 miljoenste Ford.

1939: Ford richt het merk Mercury op.

1 maart 1941-28 juni 1945: Oorlogsproductie voor het Amerikaanse leger.

7 april 1947: Oprichter Henry Ford sterft.

1950: Ford verslaat Chrysler als de tweede autobouwer van de VS.

17 januari 1956: Ford-aandelen komen op de beurs.

1958-1960: Begin en einde van het nieuwe merk Edsel.

1959: Bouw van de 50 miljoenste auto.

1964: Introductie van de legendarische Ford Mustang.

1967: De Europese Ford-divisies gaan samen in Ford Europa.

1978: Bouw van de 150 miljoenste auto.

1979: Ford neemt een belang van 25% in Mazda.

1985-1989: Begin en einde van het nieuwe merk Merkur.

7 september 1987: Ford neemt 75% van Aston Martin over.

30 december 1987: Overname van The Hertz Corporation, een autoverhuurbedrijf.

1988: Ford maakt $ 5,3 miljard (€ 4,15 miljard) winst; tot 1999 een record in de auto-industrie.

1 december 1989: Ford neemt Jaguar Cars over.

16 mei 1996: Fords belang in Mazda stijgt tot 33,4%.

1 januari 1996 Ford verkoopt de landbouw aandelen aan Fiatagri, die onder de naam New Holland verder gaat.

1996: Bouw van de 250 miljoenste auto.

1997: Verkoop van de afdeling zware vrachtwagens aan Freightliner.

1 maart 1999: Overname van Volvo.

19 maart 1999: Oprichting van de Premier Auto Group die de Britse merken en Lincoln omvat. Volvo komt er later bij en Lincoln gaat er in 2002 weer uit.

1999: Ford noteert een winst van $ 7,2 miljard (€ 5,64 miljard) en breekt daarmee zijn eigen record uit 1988.

30 juni 2000: Overname van Land Rover van BMW.

2003: Ford viert zijn 100e verjaardag.

2005: Fords marktaandeel daalt voor het tiende jaar op rij tot 17,4% en de positie van best verkochte merk in de VS wordt verloren aan Chevrolet.

23 januari 2006: Ford kondigt het herstructureringsplan The Way Forward aan. 14 Amerikaanse fabrieken en 30.000 banen staan op de tocht.

2006: Ford koopt de merknaam Rover van BMW.

12 maart 2007: Ford maakt op een persconferentie bekend dat Aston Martin verkocht wordt aan een consortium van investeerders onder leiding van de Britse manager Dave Richards.

20 december 2007: Ford maakt bekend dat Jaguar en Land Rover aan Tata verkocht worden voor £ 1 miljard, zo'n € 1,5 miljard (18/04/2008).

2 Augustus 2010: Verkoop van Volvo aan Geely wordt geëffectueerd. Geely betaald 1,8 miljard dollar voor Volvo Cars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hertz, had ook de specifieke sticker op het dashboard dat de huurders erop wees voorzichtig te zijn.:inlove:

IMG_9918.jpg

Belgisch team dat zeer tevreden was met hun resultaat

P1440003_border.jpg

Ford Lotus Cortina, voor een keertje niet in het wit met groene streep. 't Is eens iets anders en even knap:inlove:

P1440029_border.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

GTX1;)

En z'n voorganger

P9250574.jpg

Ah, dat beest dat na een waanzinnig bedrag toch nog ingehouden werd op de RM veiling van villa d'este...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ford, de gewone modellen zeggen me niet veel. al zijn ze heel goed bezig in elk marktsegment. maar hun RS modellen zijn steeds :inlove: de uber GT op kop. man die zou ik graag in men garage staan hebben. veel liever dan een porsche of M . Wat gaan die tegenwoordig van prijs? zakken die of stijgen ze daareentegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje

ik heb al enige tijd een sissend/blazend geluid als ik rij. als ik stil sta hoor ik het niet

ik dacht steeds dat het gewoon lucht was, vanuit men blazers, aangezien men roosters altijd open staan, ook al werkt de airco niet.

opeens merk ik echter dat dat geluid stopt als ik men rempedaal helemaal induw. :lol::s ergens een lek in het drukcircuit ofzo?

nu begin ik natuurlijk overal spoken te zien en i kkan bv. men rempedaal helemaal instampen tot vanonder zonder eigenlijk al te veel kracht te moeten zetten en je hoort dan ook nogal duidelijk een psssst geluid van lucht dat weggaat. is dit normaal of toch best eens de garage bellen, voor men remmen helemaal weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Tuscani het over de GT had? En volgens mij zijn die nu duurder dan nieuw. Ik zou het niet weten want die dingen zijn toch "redelijk ver" boven budget :lol:
Sorry, effe fout gelezen :P
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid