Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

Onze S60 is binnen voor groot onderhoud en nazicht ABS-storing. Opnieuw geen straf :D

XC70 D5 2.4 163pk

 

2015-01-13%2017.02.04.jpg

 

blijf ik mooie karren vinden. Wel niet in dat schijtbruin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgens mij de meest basic Peugeot Partner ooit meegekregen. 2 dingen zitten erop (volgens het kaartje wat erin ligt): metaalkleur & pack kids. Ik zou een foto kunnen gaan nemen en die posten, maar laat ons eerlijk zijn daar zit niemand op te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW is weg, netjes gewassen en gestofzuigd, mocht wel eens na bijna 1800 km op 9 dagen, en de Volvo is terug.

Die mannen moeten wel dringend leren netjes polieren: ferme veeg polishresten op de trim aan de motorkap. We weten weer wat gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Afgelopen vrijdag mijn wagen binnengebracht voor een nieuwe voorbumper, normaal verwacht ik niet veel van de vervangwagens, maar deze keer werd ik verrast door niets minder dan een Opel Insignia met 13k op de klok.  Op zich geen lelijke auto, maar ik krijg er ook geen warm van.

 

Exterieur

Niets om over te klagen, er zit iets van een velg onder en er hangt wat chrome aan.

Er zitten dan wel geen 4 uitlaten op, uitgeklopte wielkasten of dikke bumpers, but who cares, het is een Opel.. :ninja:

 

WP_20151019_004_zpsfwypca8k.jpg

 

Interieur/ergonomie

Wat is me dat.. wat een triestige bedoening, echt om bij te bleiten en toen had ik nog niets aangeraakt.

 

WP_20151019_002_zpswg3fe8ss.jpg

 

Het ziet er allemaal uit alsof het goed bedacht is, maar de uitvoering en zeker de kwaliteit laat de wensen over, belachelijk interieurlijsten die in de overgang van deur naar dashboard een halve centimeter uit den haak staan. De gebruikte materialen zijn in het algemeen niet wat je verwacht van een Duitse wagen, ook al is het subpremium.

 

De zetels, tja, na 2km heb ik al rugpijn terwijl ik daar helemaal niet gevoelig voor ben, de elektrische zetels bevatten regelbare lendensteun en nog iets dat volgens mij niet marcheert. Eender welke combinatie ik probeer, het zit gewoon niet goed.

 

Wat dan wel weer goed is, is de zitruimte en de koffer! Niet hoog (er zat een volwaardige reservewiel onder), maar wel breed en diep, ideaal om naar de Ikea te gaan. Ik heb geen idee wat de concurrentie doet, maar ik was toch even onder de indruk.

 

Rijgedrag/motor

Na de eerste 20km viel het wel op hoeveel stiller het in de cabine is dan in mijn A3, er komt veel minder rolgeluid en windruis binnen. Ook qua rijcomfort merk ik een verbetering, wellicht te wijten aan de langere en vermoed ook bredere wielbasis. Helaas, eenmaal je aan hogere snelheden bochten combineert dan faalt de ophanging in zijn geheel, enorm body roll (L/R combinatie), een stuiterbal bij oneffenheden en onderstuur, véél onderstuur.

 

De motor en versnellingsbak zijn niet de meest inspirerende combinatie, de motor doet zijn werk, lineair en zonder drama. De versnellingsbak daarentegen is brol, schakelen is zodanig soepel dat je niet voelt wat je aan het doen bent, zeker van 2->3 en 4->5, het is gewoon geen vlotte beweging en dat stoort.

 

Pluspunt, er zit geen start/stop systeem op en draait maar 2k toeren aan 130 op de GPS.  B)

 

Infotainment/opties

Mogelijks wel het meest irritante aan heel die wagen, het begon al met de parkeersensoren (voor+achter), je staat aan te schuiven in de file, begint dat spel plots van zijn kloten te maken omdat ik te dicht sta bij een andere wagen terwijl er met gemak nog een persoon tussen kan. Geen probleem dacht ik, ik zet hem in neutraal en dat stopt vanzelf wel.. niet dus. Bijgevolg moet ik dat constant in en uit schakelen wanneer nodig -> lastig

 

Voor de rest heb ik een lijstje van zaken die me elke rit storen:

- Radio ontvangst is van erbarmelijke kwaliteit en het duurt tot 3 sec om gewoon van post te veranderen.. wtf?

- CC kan je inschakelen aan je stuur, snelheid aanpassen en resetten (volledig af), wat je niet kan is de CC onderbreken met bewaring van ingestelde snelheid zonder op je rem te gaan staan -> handig voor uitbollen, maar bij Opel vinden ze dat blijkbaar niet nodig.

- Boordcomputer/infotainment zijn niet echt logisch te bedienen, ze bevatten dan wel weer instellingen waarvan je u afvraagt of het er in zit als opvulling.

- BT is ook niet echt schitterend, geen weergave van titels, duurt een eeuwigheid om verbinding te maken en de kwaliteit van een gesprek is vaak dermate slecht dat ik liever aan de kant ga staan om normaal te bellen.

 

Conclusie

Ben ik door mijn A3 verwend op vlak van interieur kwaliteit en afwerking of ligt het niveau van Opel te laag? Ik durf het niet zeggen, maar wat ik wel weet uit ervaring is dat een Hyundai i40 beter in elkaar zit en meer te bieden heeft voor hetzelfde geld.

 

 

Het is zeker geen slechte wagen, ik had er gewoon meer van verwacht.  :unsure:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag mijn wagen binnengebracht voor een nieuwe voorbumper, normaal verwacht ik niet veel van de vervangwagens, maar deze keer werd ik verrast door niets minder dan een Opel Insignia met 13k op de klok.  Op zich geen lelijke auto, maar ik krijg er ook geen warm van.

 

Exterieur

Niets om over te klagen, er zit iets van een velg onder en er hangt wat chrome aan.

Er zitten dan wel geen 4 uitlaten op, uitgeklopte wielkasten of dikke bumpers, but who cares, het is een Opel.. :ninja:

 

WP_20151019_004_zpsfwypca8k.jpg

 

Interieur/ergonomie

Wat is me dat.. wat een triestige bedoening, echt om bij te bleiten en toen had ik nog niets aangeraakt.

 

WP_20151019_002_zpswg3fe8ss.jpg

 

Het ziet er allemaal uit alsof het goed bedacht is, maar de uitvoering en zeker de kwaliteit laat de wensen over, belachelijk interieurlijsten die in de overgang van deur naar dashboard een halve centimeter uit den haak staan. De gebruikte materialen zijn in het algemeen niet wat je verwacht van een Duitse wagen, ook al is het subpremium.

 

De zetels, tja, na 2km heb ik al rugpijn terwijl ik daar helemaal niet gevoelig voor ben, de elektrische zetels bevatten regelbare lendensteun en nog iets dat volgens mij niet marcheert. Eender welke combinatie ik probeer, het zit gewoon niet goed.

 

Wat dan wel weer goed is, is de zitruimte en de koffer! Niet hoog (er zat een volwaardige reservewiel onder), maar wel breed en diep, ideaal om naar de Ikea te gaan. Ik heb geen idee wat de concurrentie doet, maar ik was toch even onder de indruk.

 

Rijgedrag/motor

Na de eerste 20km viel het wel op hoeveel stiller het in de cabine is dan in mijn A3, er komt veel minder rolgeluid en windruis binnen. Ook qua rijcomfort merk ik een verbetering, wellicht te wijten aan de langere en vermoed ook bredere wielbasis. Helaas, eenmaal je aan hogere snelheden bochten combineert dan faalt de ophanging in zijn geheel, enorm body roll (L/R combinatie), een stuiterbal bij oneffenheden en onderstuur, véél onderstuur.

 

De motor en versnellingsbak zijn niet de meest inspirerende combinatie, de motor doet zijn werk, lineair en zonder drama. De versnellingsbak daarentegen is brol, schakelen is zodanig soepel dat je niet voelt wat je aan het doen bent, zeker van 2->3 en 4->5, het is gewoon geen vlotte beweging en dat stoort.

 

Pluspunt, er zit geen start/stop systeem op en draait maar 2k toeren aan 130 op de GPS.  B)

 

Infotainment/opties

Mogelijks wel het meest irritante aan heel die wagen, het begon al met de parkeersensoren (voor+achter), je staat aan te schuiven in de file, begint dat spel plots van zijn kloten te maken omdat ik te dicht sta bij een andere wagen terwijl er met gemak nog een persoon tussen kan. Geen probleem dacht ik, ik zet hem in neutraal en dat stopt vanzelf wel.. niet dus. Bijgevolg moet ik dat constant in en uit schakelen wanneer nodig -> lastig

 

Voor de rest heb ik een lijstje van zaken die me elke rit storen:

- Radio ontvangst is van erbarmelijke kwaliteit en het duurt tot 3 sec om gewoon van post te veranderen.. wtf?

- CC kan je inschakelen aan je stuur, snelheid aanpassen en resetten (volledig af), wat je niet kan is de CC onderbreken met bewaring van ingestelde snelheid zonder op je rem te gaan staan -> handig voor uitbollen, maar bij Opel vinden ze dat blijkbaar niet nodig.

- Boordcomputer/infotainment zijn niet echt logisch te bedienen, ze bevatten dan wel weer instellingen waarvan je u afvraagt of het er in zit als opvulling.

- BT is ook niet echt schitterend, geen weergave van titels, duurt een eeuwigheid om verbinding te maken en de kwaliteit van een gesprek is vaak dermate slecht dat ik liever aan de kant ga staan om normaal te bellen.

 

Conclusie

Ben ik door mijn A3 verwend op vlak van interieur kwaliteit en afwerking of ligt het niveau van Opel te laag? Ik durf het niet zeggen, maar wat ik wel weet uit ervaring is dat een Hyundai i40 beter in elkaar zit en meer te bieden heeft voor hetzelfde geld.

 

 

Het is zeker geen slechte wagen, ik had er gewoon meer van verwacht.  :unsure:

 

 

We onthouden: mensen die een Insigna gekozen hebben in de file gaan ambeteren door dicht tegen hun achterbumper te gaan staan.

 

En idd, die bt is niks waard. Ik heb een projectleidster van een aannemer die met zo een Insigna rijdt en elke keer als zij me belt vanuit de auto moet ik haar vragen om aan de kant te gaan staan :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keer gehaperd in lift, kat omver gereden waardoor er paar barsten in zaten en er is een madam met trekhaak achteruit gebold in file.

Kortom, het was nodig om dat eens te fixen.

 

Ohja, je mag zelf raden welke van de 3 ik aangegeven heb  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We onthouden: mensen die een Insigna gekozen hebben in de file gaan ambeteren door dicht tegen hun achterbumper te gaan staan.

 

En idd, die bt is niks waard. Ik heb een projectleidster van een aannemer die met zo een Insigna rijdt en elke keer als zij me belt vanuit de auto moet ik haar vragen om aan de kant te gaan staan :lol:

 

Het is vooraan dat de miserie zit, achteraan wordt enkel geactiveerd icm achteruit rijden.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

01db317c65e9ebf21fb193d7f5f13573.jpg

a59b2b1188a8a3467b5ad11ba797661e.jpg

Hopelijk maar voor één, max. twee dagen [emoji19]. Geen enkel paneel zonder blutsen en/of krassen, stuurbekleding is volledig vergaan. Ik was vergeten hoe een VW-diesel kan klinken bij een koudstart[emoji33].

Lakfouten op de motorkap van de V60 zouden opgelost worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

audi is binnen voor reparatie en kreeg een vervangwagen mee.

geen A3 zoals ze eerder geschreven hadden, maar een passat sedan, van de laatste generatie.

2.0tdi bluemotion staat er op de achterkant te lezen. (110kw ofte 150pk volgens het boekje)

 

eerste indrukken zijn wat gemengd.

waarom, qua looks van buiten is hij er zeker op vooruit gegaan. mooie snuit en iets scherper afgelijnde achterlichten. plaats binnenin is nog steeds ruim tot heel ruim. ook de kofferruimte doet me telkens toch weer positief verschieten.

afwerking is zeker ook goed, maar eigenlijk deed hij me weinig. ik stapte precies in het model ervoor gua interieur. oké je hebt die mooie lamellen die doorlopen, maar voor de rest, gps instrumentenbord. .......het lijkt allemaal wat steriel, en zo tijdsloos. dat is ook best goed, maar als je zijn voorganger ook gereden hebt, verwacht je toch eens iets anders.

qua rijden, ben ik best tevreden met deze motor. hernemen in hogere versnelling is wat loom, maar qua optrekken gaat deze best vlotjes. telkens weer wil ik dan mijn A4 eens op de rollen plaatsen, of ik wel degelijk al mijn pony's liggen heb. of moet de quattro aandrijving zo een "vals" gevoel geven. met de passat krijg je precies meer de bekende "duw in de rug", en voel je de wagen omhoog gaan. stille motor, maar eens op toeren hoor je hem wel. al is hij precies wel stiller (beter geissoleerd) dan mijn A4.

Wat me ook direct opviel was het kleine afgeplatte sportstuur. ik verwachtte er mij niet aan, als je de mastodont ziet staan, maar het ligt heel goed in de hand. (al mocht het misschien iets dikker geweest zijn)

Voor de rest zit er een duidelijke en praktische achteruitrijcamera op (bij de sedan is het toch moeilijk inschatten waar je poep stopt) en een stop assist (of hoe noemt dat)

iets wat ik eigenlijk wel mis bij de A4. je staat bv voor een overweg of lichten en zet de wagen in neutraal, motor schakelt zich uit, maar je moet wel op de rem blijven duwen om niet weg te bollen. nu blijf je dus gewoon staan. optie die ik zeker volgende keer aanvink. (net zoals de de camera)

 

besluit,

goede wagen in deze motorisatie en uitvoering voor mij. (wel leder bij), maar hij blijft toch saai binnenin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, hij is niet slecht, maar hij mist toch iets.

leuk was wel toen ik het camerabeeld liet zien aan mijn vader. "amaai in kleur en zuiver" was zijn reactie. toen hij buiten de lens ging zoeken vond hij ze niet. "ik denk aan de nummerplaat ofzo" was mijn reactie toen ik uitstapte en dan zag ik dat embleem/kofferhendel schuin staan.

blijkbaar zit daar dus ook de lens in verwerkt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logo kantelt als je in achteruit schakelt, was ook zo bij mijn GTI. Een veel beter systeem dan bij mijn bus, waarbij de camera gewoon aan de koffer hangt. Bij het minste vuil zie je daarmee nauwelijks nog iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu tijdelijk een Cactus, dat is eigenlijk wel een leuke wagen. Het enige dat tegenvalt voor mij is het zitcomfort, ik mis mijn Volvo salon [emoji3]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu tijdelijk een Cactus, dat is eigenlijk wel een leuke wagen. Het enige dat tegenvalt voor mij is het zitcomfort, ik mis mijn Volvo salon [emoji3]

Zoals mijn review destijds. Tof concept maar die bank (hoe moet je het anders noemen) vooraan is echt om te huilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals mijn review destijds. Tof concept maar die bank (hoe moet je het anders noemen) vooraan is echt om te huilen.

Ik zie m'n vader dat nog wel kopen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

post-54-0-58742200-1464854771_thumb.jpg

Vandaag voor het eerst het genoegen gehad om met een BMW 116DA te rijden.

 

Instappen: Het stuur vastpakken en overtuigd zijn dat het een plastiek stuur is, maar het blijkt toch een soort van leder te zijn :D  Goed begin! Motor starten, 'ratel-ratel'.
Zitpositie valt goed mee en is snel ingeregeld. De standaardstoelen (Lederen exemplaren) vallen ook beter mee dan verwacht. De bediening van alles is zo ongeveer als verwacht/in andere BMW's.

 

Voor het verkeerslicht valt ineens die motor uit. Oké dan, het start/stop systeem dus. Dan wat gasgeven, weinig tractie maar ook weinig power. Doesn't compute? Eerste drempel is daar, ik neem deze met de 5 al een stuk rustiger dan met de S80 maar dat blijkt niet rustig genoeg. Ik vlieg zowat door de auto. Korte wielbasis en korte slag dempers?

 

Beste auto, prima in orde. Rammelt niet, remt fijn, stuurt vrij direct. Maar mijn eerste indruk is niet van dien aard dat ik zeg, de volgende mag ook gerust een 1 zijn :)

Het beeld kan drastisch veranderen wanneer het een 120D geweest zou zijn, met sportstoelen en dergelijke.

 

Volgende keer hopelijk een 3 als vervangwagen, daar verwacht ik toch al iets meer van :)

 

Ga blij zijn als ik mijn eigen wagen straks weer af mag halen! (en dat is beter dan dat je met spijt in het hart de vervangwagen terug afgeeft natuurlijk :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neh, mijn vervangwagens zijn altijd niemendallekes en voor mij is dat allang goed. Ik heb net de tijd om eens te zien hoe dat rijdt, betaal 10c de km dus er is niks dat ze op een andere manier moeten recupereren, en de garage weet dat wanneer ze de auto terugkrijgen de bandenspanning juist staat en wat er allemaal aan kapot/versleten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid