Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

Neh, mijn vervangwagens zijn altijd niemendallekes en voor mij is dat allang goed. Ik heb net de tijd om eens te zien hoe dat rijdt, betaal 10c de km dus er is niks dat ze op een andere manier moeten recupereren, en de garage weet dat wanneer ze de auto terugkrijgen de bandenspanning juist staat en wat er allemaal aan kapot/versleten is.

 

Ik klaag niet over de vervangwagen! Verre van! Zeer content van, alhoewel ik er wel degelijk voor betaal. In die zin is het eerder een huurauto..

 

Zou hem zelf niet in deze uitvoering kopen en kan het wel waarderen dat ik op deze manier eens een andere wagen kan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8a0923134e34c76701eb87d10e0beeb9.jpg

Sprinter, ze geloofden eerst niet dat ik een camionette als vervangwagen wilde

Het finale einde makker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

was vorige week al ;), bij Dekock moesten ze ook lachen:

"wat heeft u bij"

"rommel van de ex"

"dat is dan zekerst gemengd afval"

:D

 

huis bijna in orde, zondag nog wat doorwerken, dan wachten op bestelde meubelen en 't gazon is ook pas opnieuw ingezaaid; komt goed, hopelijk in juli ne keer een bbq'tje houden

gisteren hare mailbox verhuist naar haar telenet abonnement: easy!!! die hebben dat goed geregeld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A23E1D3A-8952-4759-BDFB-C5A19F4A6116_zps

 

 

Karretje is beenhard, harder dan onze mini.

 

Automaat past er niet echt bij en de motor is ook geen succes :fp:

 

One D dat met moeite vooruit geraakt en nog eens veel verbruikt ook. +- 160km met een halve tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A23E1D3A-8952-4759-BDFB-C5A19F4A6116_zps

 

 

Karretje is beenhard, harder dan onze mini.

 

Automaat past er niet echt bij en de motor is ook geen succes :fp:

 

One D dat met moeite vooruit geraakt en nog eens veel verbruikt ook. +- 160km met een halve tank.

 

Het is schoon van ver maar ver van schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

True.

 

 

Ik vind onze mini wel plezant rijden daar niet van. Maar het is geen praktisch ding, was relatief duur in aankoop, vreet banden en remmen,...

 

 

Maar de vriendin staat er al jaren zot en wilde er persee 1 dus waarom niet :)

 

 

Deze mini is trouwens een vervanger voor de 335d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar de vriendin staat er al jaren zot en wilde er persee 1 dus waarom niet :)

 

Onbegrijpelijk meestal. Vraag aan vrouwen wat ze willen in een auto, puur in 't algemeen, en je krijgt als antwoord alles wat een Mini niet is ...

en toch moeten ze een hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onbegrijpelijk meestal. Vraag aan vrouwen wat ze willen in een auto, puur in 't algemeen, en je krijgt als antwoord alles wat een Mini niet is ...

en toch moeten ze een hebben.

 

True :lol:

 

 

Ze rijdt liever met dat en wringt wat meer om alles in de koffer te krijgen dan bv een partner oid te kopen, dat is ook al een pluspunt :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Speciaal karretje, het maakt een geluid alsof er een golf R afkomt, terwijl het voor geen meter accelereert. Het is een 1.2TSI 90pk, maar die zitten toch ver weg.

En je zit precies op de auto dan in de auto. 

33D40EAA-3BA1-46FB-B9FF-ABA270DC5DB8_zps

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een maand geleden in pan gevallen met mijn Volvo V60 D2. 
De eerste paar dagen heb ik met een Opel Corsa 1.2 benzine 70pk rondgereden, erna een 3 tal weken met een Renault Clio Diesel 90pk versie. 

De afwerkingsgraad zijn beide modellen gelijkaardig. De corsa oogde sjieker door wat mooiere zetels en "pianolak", maar uiteindelijk is het vooral plastic. Met de babystoel op de achterbank had mijn passagier vooraan wel iets meer plaats aan de benen bij de Corsa door de vorm van het dashboard. In de koffer van de Clio paste zonder problemen onze buggy, dit heb ik niet getest in de Corsa. 

De corsa was te traag. Ok voor in de stad, maar erbuiten was dat serieus underpowered. Ik reed er vaak maar 110km/u mee op autostrade. De Clio was een andere zaak. Voldoende kracht om vlot overal mee te rijden en om snel genoeg op de autostrade te rijden. 
Daarnaast reed de corsa slecht. In vergelijking tot de Clio reed dit als een dweil. De Clio is echt wel van een hoger niveau en rijdt zeer leuk. Door wegenwerken op mijn traject, nam ik vaak alternatieve boerenbaantjes en de combinatie van klein, genoeg pk en een zeer stabiel onderstel gaf me elk ritje veel plezier. Zo een Clio RS moet echt wel bangelijk leuk rijden. Een gemiddeld verbruik van 5,3l was wel verassend aangezien ik hem dus niet echt spaarde.

Technologisch was de Clio beter uitgerust met cruise control en gps, maar de radio en de airco trok op niets. De radio was veel te onzuiver desondanks de 4 boxen en de airco kon de auto niet voldoende afkoelen tijdens de afgelopen warme dagen. Dat was wel ok in de Corsa. 

Toen ik mijn Volvo opnieuw ophaalde voelde die zwaar en log aan, maar ondertussen is dat weer "gewoon". Ik appreciëer nu weer de binnenruimte, de geluidsdemping, het zachtere rijden, dat je deftig naar de radio kan luisteren en niet met je ramen moet open rijden voor wat afkoeling. 

 

 

IMG-0552.JPG

IMG-0553.JPG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar dagen een Hyundai I30sw omdat ik voor mijn werk naar Frankrijk moet.
Onderstel na 550km autosnelweg en route national is echt goed. Alleen zijn ze er een motor vergeten in te leggen. [emoji52]
Ik ben juist vergeten in de papieren te kijken welke motor t is, maar veel zit er niet in.
En zetels zijn ook slecht. Na 400km begon ik pijn in mijn onderrug te krijgen. Nog nooit meegemaakt in t verleden. [emoji846]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

In een donkere kleur, met lichte raamomlijsting, lichtgekleurd interieur, zonder M Pack ... vind ik dat best een knappe auto. :oops:

Zoals-ie daar staat om te spugen zo lelijk, yep. Maar ligt m.i. vooral aan combo kleur+velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een comfy cruiser. Net snel genoeg om je nergens belachelijk te maken. Goeie 8-bak. Op z'n best in comfort modus. Weer een generatie verder in gadgets, surround view etc. Leuk, maar eigenlijk zie je er geen hol op. Dat 'coasten' bij het gas lossen is wat vreemd in het begin. Remmen zijn het zwakste aan de auto. Elektrische kofferklep, een droom die waarheid wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gTa zei:

In een donkere kleur, met lichte raamomlijsting, lichtgekleurd interieur, zonder M Pack ... vind ik dat best een knappe auto. :oops:

Zoals-ie daar staat om te spugen zo lelijk, yep. Maar ligt m.i. vooral aan combo kleur+velgen.

Heeft voor mij toch wel M Pack nodig. Maar in Bluestone of Sophisto. I like.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid