ICM 22.292 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 5 minutes ago, RRD said: AM standaarden Toch waar, nee? Dat gaat effortless vlot, maar blijft toch een tank van een wagen. Echt knallen doet dat niet. Ervaring wordt ook afgevlakt door de bak en de afwezigheid van enige sound. Als ik ooit nog naar diesel terug ga, zal het een M550d motorisatie of dergelijks moeten worden. Vrees ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Ik rijd daily overwegend 30d en ik heb toch nooit het gevoel dat ik power te kort kom... Zoals je zegt, effortless en heel rap aan 170-180 km/u, wat voor mij voldoende is voor een daily. Ik droom hoe langer hoe meer van een 5 of 7 reeks met het nieuwe 50d blok met 400pk. Zou daar heel graag eens een langere tijd mee rijden, om dat blok echt te ervaren in de praktijk. Moet heerlijk zijn denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Ik vond de 535d GT waar ik een tijdje mee heb gereden echt niet slecht. Verre van een snedige auto, maar om iedere dag in te hangen en veel kilometers te doen was dat ideaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 8 minuten geleden, Tommie zei: Heeft voor mij toch wel M Pack nodig. Maar in Bluestone of Sophisto. I like. Voor mij blijft dat vanaf de '5 geen meerwaarde meer hebben. Bovendien wordt het beschikbaar kleurenpalet kleiner en kan je maar uit een zeer beperkt velgengamma kiezen (dat bovendien de laatste tijd echt op geen hol trekt qua design, de uitzonderingen bevestigen de regel). Niet dat ik het afbreuk vind doen, alleen staat dat ergens onderaan mijn lijstje omdat dat eigenlijk niks echt substantieels toevoegt. Al de rest (staat/km/prijs, kleurencombinatie, uitrusting, ...) is voor mij veel belangrijker. Heb nog op een 535d xDrive GT gestaan met M Pack, in carbonzwart, maar (gelukkig) wel de bleke raamomlijsting (dat accentueert de lijn van de auto bijzonder hard en is een dikke dikke meerwaarde), binnenin nappa oyster (of iig iets bleeks), op de 20" M-velgen die je ook op de '7 kan krijgen (diep achteraan, lekkerrrr) --> zou voor mij compléét OK geweest zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.292 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 6 minutes ago, RRD said: Ik rijd daily overwegend 30d en ik heb toch nooit het gevoel dat ik power te kort kom... Zoals je zegt, effortless en heel rap aan 170-180 km/u, wat voor mij voldoende is voor een daily. Ik droom hoe langer hoe meer van een 5 of 7 reeks met het nieuwe 50d blok met 400pk. Zou daar heel graag eens een langere tijd mee rijden, om dat blok echt te ervaren in de praktijk. Moet heerlijk zijn denk ik. Nodig, nodig, een M4 is ook sneller dan 'nodig'. Ik wil net die overtollige, nutteloze overschot. Het gevoel quasi nooit planché te kunnen rijden. Die 630d heeft veel planché gezien. 4 minutes ago, brjefs said: Verre van een snedige auto, maar om iedere dag in te hangen en veel kilometers te doen was dat ideaal. Deze omschrijving. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 Op 7/6/2016 om 16:12, DenDuvel zei: Ik was gisteren van plan om van de garage naar huis te lopen, maar zag toen ook dat ze een fiets ter beschikking konden stellen, dus die maar gevraagd. Bleek een aftandse MTB te zijn die zelf voor mij te klein was (en ik ben maar 1m75). Had beter bedankt. Wat een wrak. Vanavond terug ermee. Joepie. Ze waren wel zeer vriendelijk in de garage, ik had mijn sleutel nog niet afgegeven en het was al van "dat zal dan 372 euro zijn voor het onderhoud + de rest van kosten voor uw bijkomende opmerkingen". Tof. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 31 juli 2018 Delen Geplaatst: 31 juli 2018 ik vond dat toch wel een knappe wagen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 Op 31/07/2018 om 13:34, ICM zei: Nodig, nodig, een M4 is ook sneller dan 'nodig'. Ik wil net die overtollige, nutteloze overschot. Het gevoel quasi nooit planché te kunnen rijden. Die 630d heeft veel planché gezien. Deze omschrijving. Ben vandaag onderweg met een G30 in de uitvoering 520d met automaat. Toen ik instapte was ik content, toen ik hem gestart had kon ik er perfect mee leven. De baan opdraaiend ook. Gas gevend... miste ik de romigheid en het koppel van de 30d enorm. Wel een heel fijne wagen, een zeer goede wagen ook. Ideaal om in het verkeer mee te taffelen. Als het snel moet is dat ook mogelijk en in principe voldoende. Maar nooit zonder inspanning. Het comfortlevel van een fijne motor is toch echt een enorme meerwaarde. Denk dat het goed voor jou is dat ze je niet met een 20d (of 18d...) op pad gestuurd hebben Hij stuurt wel beter/fijner dan mijn toenmalige F11. Wat dat betreft zou ik back to back een G30 in 20d en 30d willen rijden, puur voor het gewichtseffect op de voorwielen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 11 uren geleden, msxx zei: Ben vandaag onderweg met een G30 in de uitvoering 520d met automaat. Toen ik instapte was ik content, toen ik hem gestart had kon ik er perfect mee leven. De baan opdraaiend ook. Gas gevend... miste ik de romigheid en het koppel van de 30d enorm. Wel een heel fijne wagen, een zeer goede wagen ook. Ideaal om in het verkeer mee te taffelen. Als het snel moet is dat ook mogelijk en in principe voldoende. Maar nooit zonder inspanning. Het comfortlevel van een fijne motor is toch echt een enorme meerwaarde. Denk dat het goed voor jou is dat ze je niet met een 20d (of 18d...) op pad gestuurd hebben Hij stuurt wel beter/fijner dan mijn toenmalige F11. Wat dat betreft zou ik back to back een G30 in 20d en 30d willen rijden, puur voor het gewichtseffect op de voorwielen. En toen kreeg ik mijn eigen wagen terug. Een verademing. Ik weet weer waarom ik voor een 3 reeks met dikke motor koos, en waarom ik een open dak wilde hebben. Hij stuurt overigens een pak zwaarder dan de G30, vond ik verrassend. Geen kwaad woord over de G30, maar waar ik vooraf bang was dat ik er hebberig van zou worden was dat zeker niet het geval. En ja, dat interieur is prachtig 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.215 Geplaatst: 1 oktober 2018 Delen Geplaatst: 1 oktober 2018 V40 D2 automaat. Veel lawaai en geen beweging Het valt me vooral op hoe slecht die stoffen stoelen zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.215 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Niet verkeerd. Het interieur is mooi maar zag al zo vuil als iets. bevestigd wel mijn keuze om niet voor een automaat te gaan. Wat een traag nukkig ding. Oude 6-traps D3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Binnenkort onderhoud. Ik hoop dat ik die aftandse Yaris meekrijg. 130 rijden is dan spannend en als ge flink remt blokkeren de achterwielen Leuker dan de oude Megane waar ik onlangs mee reed. Als ge remt wil elke hoek zijn eigen ding doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.292 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 On 11/14/2018 at 9:12 AM, kefkie said: Niet verkeerd. Het interieur is mooi maar zag al zo vuil als iets. bevestigd wel mijn keuze om niet voor een automaat te gaan. Wat een traag nukkig ding. Oude 6-traps D3. Werkte jij niet in een notariaat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.215 Geplaatst: 17 november 2018 Delen Geplaatst: 17 november 2018 21 minuten geleden, ICM zei: Werkte jij niet in een notariaat? Ja, het notariaat is wel nu wel enkel maar knippen en plakken dus kunnen schrijven is geen vereiste. https://www.google.be/amp/s/www.knack.be/nieuws/belgie/notariskantoren-zijn-de-duurste-copycenters-van-het-land/article-normal-973425.html.amp 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.007 Geplaatst: 17 december 2018 Delen Geplaatst: 17 december 2018 Het is een skoda kodiaq geworden. Eigenlijk niet slecht misschien dat het deze is, want heb er indertijd nog naar gaan kijken. Misschien best ook dat het met kijken gebleven is.... 't Is wel een basisversie vermoed ik, want er zitten geen LED's of xenon, (wist niet dat dat nog mogelijk was) of leder of dergelijks op. In kan eigenlijk kort zijn. mijn rug doet al zeer van de korte afstand, het interieur lijkt eerder op mijn ford van 12j geleden qua afwerking. Mijn oren doen zeer van het motorlawaai binnenin EN van de koffer. De optie van een sleutelloos bakje dat je wel nog nodig hebt om de wagen te openen is ook vreemd geworden als je comforttoegang gewoon bent. Nu moet je nog steeds dat bakje zoeken in je zakken om de wagen te openen en kan je het nadien weer wegsteken. nadeel van comforttoegang is dan wel weer, dat ik binnenkort 's morgens naar de garage moet om de Q7 op te halen. want ze hebben geen buitenkluis om mijn sleutel uit te halen, en ze kunnen de wagen natuurlijk niet sluiten met de sleutel er in. (anders ging ik de wagen 's avonds ophalen) De koffer? ja die moet je manueel openen (sta je daar als een zot op dat bakje te duwen op een parking, en nadien een knopje in de klep te zoeken) beetje zwaar, maar valt goed mee. maar het sluiten, het sluiten is wow. je doet die koffer dicht en je krijgt zo'n knal te horen dat je oren zeer doen en je terzelfdertijd denkt dat ofwel je voorruit er uit gevolgen is of je de koffer niet meer gaat open krijgen. kortom, de afwerking van skoda kan me niet echt bekoren, en ik ben zot content met mijn walvis. Het enige waar ik wel bij stilstond onderweg is dat het een heeeeeel moeilijke zoektocht gaat worden om mij nog te verbeteren (evenwaardig blijven zal al niet simpel zijn). 2x audi achter elkaar is geen goede zet geweest qua verwenning. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 806 Geplaatst: 17 december 2018 Delen Geplaatst: 17 december 2018 Ooh, jij gaat op onderhoud bij Buslot?Ik heb deze zomer met een Kodiaq van hun gereden, die had wel alle opties en vond dat goed rijden. Maar ik zou er ook geen Q7 voor laten staan. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.801 Geplaatst: 17 december 2018 Delen Geplaatst: 17 december 2018 sleutelloos bakje ? ... weet je zeker dat hij dan geen comforttoegang heeft. Werkt misschien wat anders dan bij de Audi. Tja .. en afwerking/geluidsniveau van een recente Q7 vergelijken met een Skoda Kodiaq Prijskaartje 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.007 Geplaatst: 17 december 2018 Delen Geplaatst: 17 december 2018 er zit idd een serieus prijsverschil tussen. maar mijn punt was vooral dat je dat dus heel snel gewoon bent, en het "moeilijk" is om nadien te minderen. geluidsisolatie, gevoel binnenin. zijn zaken waar je zo snel aan went. qua motor is de kodiaq zeker niet slecht. ik vermoed een manuele 2.0tdi. en ja ik moet @gTa bijtreden, de loopcultuur 2.0tdi tegenover 3.0V6 is heel anders. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.801 Geplaatst: 17 december 2018 Delen Geplaatst: 17 december 2018 Dat is inderdaad het probleem. Je raakt gewend aan zaken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 17 december 2018 Delen Geplaatst: 17 december 2018 3 uren geleden, tuscani zei: er zit idd een serieus prijsverschil tussen. maar mijn punt was vooral dat je dat dus heel snel gewoon bent, en het "moeilijk" is om nadien te minderen. geluidsisolatie, gevoel binnenin. zijn zaken waar je zo snel aan went. qua motor is de kodiaq zeker niet slecht. ik vermoed een manuele 2.0tdi. en ja ik moet @gTa bijtreden, de loopcultuur 2.0tdi tegenover 3.0V6 is heel anders. Dat is gewoon een compleet andere league. Onvergelijkbaar. Mijn schoonpa heeft net een E220d AT gekocht. Auto van dikke 80k nieuw, super uitgerust en steengoed... Alleen: die motor Net daarom ook vind ik die 4cilinder hybrid genre Volvo T8 en BMW 30e en vooral 40e (in X5 en '7) zo teleurstellend. Objectief niks mis mee, subjectief des te meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.215 Geplaatst: 19 april 2019 Delen Geplaatst: 19 april 2019 Een XC60 T8.Niet verkeerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 19 april 2019 Delen Geplaatst: 19 april 2019 On 7/31/2018 at 1:26 PM, RRD said: Ik rijd daily overwegend 30d en ik heb toch nooit het gevoel dat ik power te kort kom... Zoals je zegt, effortless en heel rap aan 170-180 km/u, wat voor mij voldoende is voor een daily. Ik droom hoe langer hoe meer van een 5 of 7 reeks met het nieuwe 50d blok met 400pk. Zou daar heel graag eens een langere tijd mee rijden, om dat blok echt te ervaren in de praktijk. Moet heerlijk zijn denk ik. Ik vind die 50d motor maar niks. Gaat rap, maar ZERODENUL sensatie of rijplezier. Je kan even goed electrisch rijden. On 11/14/2018 at 9:12 AM, kefkie said: Niet verkeerd. Het interieur is mooi maar zag al zo vuil als iets. bevestigd wel mijn keuze om niet voor een automaat te gaan. Wat een traag nukkig ding. Oude 6-traps D3. Wel ooi die S90. Ik blijf fan van het design. Moesten daar nu eens mooie motoren inliggen... On 11/14/2018 at 9:39 AM, Le Capri Mauve said: Binnenkort onderhoud. Ik hoop dat ik die aftandse Yaris meekrijg. 130 rijden is dan spannend en als ge flink remt blokkeren de achterwielen Leuker dan de oude Megane waar ik onlangs mee reed. Als ge remt wil elke hoek zijn eigen ding doen. FAK ! Ik heb hier echt luidop gelachen. Een mens vergeet hoe lollig een ouwe kist kan zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 21 april 2019 Delen Geplaatst: 21 april 2019 Op 19/4/2019 om 13:16, The Swede zei: Ik vind die 50d motor maar niks. Gaat rap, maar ZERODENUL sensatie of rijplezier. Je kan even goed electrisch rijden. Serieus? Ik vond dat een fantastisch blok. Voelt op ieder toerental potent aan, heb nog nooit iets gereden dat zo efficiënt zijn koppel weg krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 21 april 2019 Delen Geplaatst: 21 april 2019 1 hour ago, brjefs said: Serieus? Ik vond dat een fantastisch blok. Voelt op ieder toerental potent aan, heb nog nooit iets gereden dat zo efficiënt zijn koppel weg krijgt. Koppel, ok. Maar er is niet “ieder toerental”, er is enkel 2000-2500. Sensatie zit daar niet aan. Het gaat gewoon snel. Een soort rijplezier waar je niks aan hebt in een land waar je 70 mag. Ik blijf van de oude stijl: een motor moet “blijven sleuren in dezelfde versnelling”, geen 17 versnellingen erg snel doorlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 21 april 2019 Delen Geplaatst: 21 april 2019 Ben je zeker dat je het over dezelfde motor hebt? Ik heb er 15k km mee gereden en mijn gevoel zegt toch iets heel anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.