Ga naar inhoud

Dashcam


GTX

Aanbevolen berichten

  • 7 maanden later...

hippo_bump.jpg&size=400x1000

 

Gezocht:
Dashcam die volgende zaken kan:
- Goed zien 's nachts (straatnamen leesbaar zou epic zijn)
- Batterij en interne opslag goed voor een uur of acht
- Extreem draagbaar, dus bij voorkeur met zuignapjes aan het raam en verder niet te veel draden
- Goeie software suite waarbij ik een GPX kan zien op de kaart, en vervolgens naar de juiste plek in de video kan klikken
- Microfoon die het interieur opneemt

Dit om verkenningen voor Openroads te gaan opnemen, zodat ik wegsituaties en signalisatie makkelijk terug kan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, PJH zei:

- Batterij en interne opslag goed voor een uur of acht

Dit bestaat zelfs niet in een gewone camera 😄 

Met al die eisen kijk je best bij Blackvue en haal je geld maar boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, PJH zei:

- Goed zien 's nachts (straatnamen leesbaar zou epic zijn)

Quasi onbestaande. Zelfs de duurste Blackvues doen dat niet, die hebben het zelfs nog altijd moeilijk met nummerplaten (van sneller passerende en zeker kruisende auto's), straatnamen lijkt me quasi onmogelijk tenzij je zo'n bordje aan 3 km/u voorbij rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin eigenlijk te denken in de richting van een gopro met car charger... de nieuwere hebben immers ook GPS aan boord, dus dan zal er ook wel software zijn om te tonen waar iets opgenomen is.

Nextbase software ziet er wel goed uit, dat is al een mooie tip :) en zou ook werken met inputs die niet uit een nextbase dashcam gekomen zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdag is het al moeilijk om bewegende dingen af te lezen, 's nachts volledig onhaalbaar. Je mag al blij zijn om 's nachts een nummerplaat te kunnen aflezen, van een voertuig dat passeert.
Misschien dat het kan overdag met een DSLR of camcorder, aan hoge framerate. Zelfs 4k en 60fps zijn niet genoeg. 

 

dashcam-fps.jpg

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/23/2020 at 8:46 AM, PJH said:

Ik begin eigenlijk te denken in de richting van een gopro met car charger... de nieuwere hebben immers ook GPS aan boord, dus dan zal er ook wel software zijn om te tonen waar iets opgenomen is.

Nextbase software ziet er wel goed uit, dat is al een mooie tip :) en zou ook werken met inputs die niet uit een nextbase dashcam gekomen zijn.

nieuwe hero 8 doet 240fps in 1080p, en 120fps  in iets dat ze "2.7k" noemen. lijkt me wel een goede start. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Iemand nog recente aanraders / ervaringen met dashcams?

ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing, liefst niet te opzichtig/ niet te groot.

bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid