Ga naar inhoud

bandenkeuze


tuscani

Aanbevolen berichten

men zomerbanden zijn tot op de draad versleten dus ben ik op zoek naar nieuwe.

Tijdens men zoektocht kom ik volgende tegen

 

dunlop sport maxx rt

 

dewelke precies goed scoren met alle grafieken.

iemand ervaring met deze?

men huidige zijn goodyear eagle F1 assymetric, waar ik ook best content van was. maar volgens de tabellen komt de dunlop er precies nog iets beter uit.

 

iemand nog voorstellen?

235 40 18 is de maat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 'iets beter' is toch relatief hoor. Hang af van de testwagen, bandenmaat, het weer, ...

 

Ik ga meestal voor het goedkoopste A-merk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf Dunlop Sportmaxx RT's liggen in 225/45/17. Zéér content van. Zou wel niet zo slijtvast zijn, kan daar ook niks over zeggen want ze liggen er pas een dikke maand op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste zomerbanden die ik tot nu gehad heb waren de michelin pilot sports 3. beetje duurder, maar ongekende grip in droog en nat, en gaan doorgaans langer mee.

sportcontact 5 zou ook fantastisch zijn.

 

de sp sportmaxx was bij mij na 7000km op, en niet enorm fantastisch qua rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Dunlop Sportmaxx RT liggen, en ben hier zeer tevreden over. Wat ik wel hoop ten opzichte van de vorige Sportmaxx die ik op de Audi had liggen, is dat de band slijtvaster is. Op de Audi had ik op 40 000 km 4 banden tot op de draad versleten. Dat was dan ook wel het enige waar ik te klagen over had. Maar je kan niet grippen tot en met en totaal niet slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin Pilot Supersport is altijd de beste straatband als hij in je maat bestaat. Daarachter komt de PS2 en PS3. Betaal iets meer, geniet meer, rij langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Michelin ben je nooit gekloot.

Na het drinken van een glaasje vin kan Alexanderr nog steeds vertrouwen op zijn Michelin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien ik jaarlijks een 10K km rij, en ik toch zinnens ben de wagen niet te lang meer te houden, zal ik eens zien hoe de prijs ligt bij de dunlop en de michelin.

had al een prijs van de ps3, maar die is  "slechter" dan een ps2 of de supersport als ik het goed begrijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS3 is eigenlijk iets meer gezinswagen gericht... PSS en PS2 voor "sport"wagens.

 

PS3 softer geworden, of in welke zin? En wordt de PS2 dan nu nog geproduceerd?

 

momenteel bol ik ook op PS2's, wel vrij content van. Als de slijtage de reputatie van Michelin waardig is, is het top :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de ps2 heb ik geen ervaring omdat ze die niet in mijn maat gemaakt hebben, maar de 3 was alleszins stukken beter dan de 1. En nog beter dan de sportcontact 3 die op zijn beurt al beter was dan de sportmaxx, potenza,.... allen op voorwieltrekkers met +160pk.

pzero nero zou ik nooit nemen wegens te veel slijten en minder grip nat en droog. wat zijn lagere prijs niet kan verantwoorden.

Enige pirelli die mij aangenaam verrast heeft was de pzero rosso assymetrico. fantastische grip in het droge, maar slijten voor dood

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin Supersport moet je nemen

sportcontact 5 degradeert te snel

222

Ik heb sportcontact5 gehad op een leon. Na 15.000km begint het ijzerdraad al bijna door te komen.

Morgen komen er PS2 onder op aanraden van frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin Pilot Supersport is altijd de beste straatband als hij in je maat bestaat. Daarachter komt de PS2 en PS3. Betaal iets meer, geniet meer, rij langer.

Voila 200% mee eens. Beste keuzes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd op dunlop sportmaxx RT, zeer tevreden van.

Komend van continentel sp2, deze band vond ik behoorlijk "waardeloos" als ik het vergelijk met de rt's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou Pirelli P Zero Trofeo aanraden.

 

Niet voor een auto met dieselmotor. Dan is de Wanli in123CurveOut MAX sp8 XL een beter alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor een auto met dieselmotor. Dan is de Wanli in123CurveOut MAX sp8 XL een beter alternatief.

ga eens in het die dat topic snuiteren. en spoel je mond met salpeterzuur. wanli aanraden aan mij :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor een auto met dieselmotor. Dan is de Wanli in123CurveOut MAX sp8 XL een beter alternatief.

 

Tis dezelfde fabriek dus waarom niet!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid