Ga naar inhoud

bandenkeuze


tuscani

Aanbevolen berichten

Bij mij komen er morgen Pirelli PZero Nero op

pirelli pzero rosso heb ik vroeger al gehad. was wel tevreden van de wegligging maar ze sleten nogal rap.

de periode dat ik de mondeo nog ga hebben zullen ze echter wel doorstaan, dus net de pirelli pzero nero gt besteld, deze kwamen op 146€/stuk. (14euro goedkoper dan de sportmaxx)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de Michelin Pilot Sport 3 besteld, zaterdag worden ze gemonteerd. Ben benieuwd!

goeie keuze, laat weten hoe ze voldoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik moet vooraan 2 nieuwe bandjes in dezelfde maat als tuscani. Als ik het goed begrijp, is de ps3 één van de betere keuzes? Zijn deze slijtvast? De falken banden die er nu op liggen, zijn er na 25000km bijna door (waarvan 70% autostrade). Toch net iets te snel naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me eens aan een experimentje gewaagd.

1000 km/week, 5000 km/maand, 55000 km/j. Heb al Bridgestone Potenza gehad, Michelin Pilot Sport, Continental ContiPremiumContact. Ben op zoek gegaan naar een betaalbare, zuinige en stille band.

Kwam uit op een GT Radial, een niet zo onbekend merk als sommigen zouden denken. In de maat 235/40 18 slechts 125 eur betaald. Bijna 100 eur minder dan een premium band.

Ben eens razend benieuwd naar het verbruik, geluid kan ik pas zeggen na vervangen van roulement. Ik houd jullie op de hoogte. Wegligging is eerder ondergeschikt in deze test.

(wel voorlopig alleen de voorste vervangen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet vooraan 2 nieuwe bandjes in dezelfde maat als tuscani. Als ik het goed begrijp, is de ps3 één van de betere keuzes? Zijn deze slijtvast? De falken banden die er nu op liggen, zijn er na 25000km bijna door (waarvan 70% autostrade). Toch net iets te snel naar mijn mening.

als slijtvastheid de belangrijkste vereiste is moet je Roadstone eens proberen, mijn pa heeft er destijds 150.000km mee gedaan en ze waren nog niet versleten maar de wagen werd wel ingeruild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lijken er niet in mijn maat te zijn. En slijtvastheid is zeker niet mijn enige vereiste. Verre van zelfs maar 25000km met een band waarvan 70% snelweg is imo te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me eens aan een experimentje gewaagd.

1000 km/week, 5000 km/maand, 55000 km/j. Heb al Bridgestone Potenza gehad, Michelin Pilot Sport, Continental ContiPremiumContact. Ben op zoek gegaan naar een betaalbare, zuinige en stille band.

Kwam uit op een GT Radial, een niet zo onbekend merk als sommigen zouden denken. In de maat 235/40 18 slechts 125 eur betaald. Bijna 100 eur minder dan een premium band.

Ben eens razend benieuwd naar het verbruik, geluid kan ik pas zeggen na vervangen van roulement. Ik houd jullie op de hoogte. Wegligging is eerder ondergeschikt in deze test.

(wel voorlopig alleen de voorste vervangen)

 

Voor 183 euro had ik de Michelins, gemonteerd/gebalanceerd en al.

 

Die lijken er niet in mijn maat te zijn. En slijtvastheid is zeker niet mijn enige vereiste. Verre van zelfs maar 25000km met een band waarvan 70% snelweg is imo te weinig.

 

Zal van de wagen afhangen waar ze onder komen. Maar minder dan 25.000km? Dan veronderstel ik dat je er veel vermogen op los mag laten of enkel gaat raggen in de Ardennen. Bij normaal gemengd gebruik afgewisseld met wat enthousiast stuurwerk zou ik toch verwachten dat ze ergens tussen de 40 en 60 mee moeten gaan. (ik praat niet over een wagen die zijn banden oprookt tijdens acceleratie maar over een 'enthousiaste' gezinswagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog nooit meer dan 25k km gedaan met banden. (meestal tussen de 15 en de 20)

ik verwissel om de 5j van auto en er staan tegen dan 70.000km op. en dan heb ik zowel voor als achter nieuwe banden gestoken, en in de winter met winterbanden gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lijken er niet in mijn maat te zijn. En slijtvastheid is zeker niet mijn enige vereiste. Verre van zelfs maar 25000km met een band waarvan 70% snelweg is imo te weinig.

Jawel hoor, maar tis een ander model: http://www.autobandjes.nl/roadstone-banden/roadstone-n1000/235-40-r18-y-rs81311/

en voor die prijs kan je niet sukkelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog nooit meer dan 25k km gedaan met banden. (meestal tussen de 15 en de 20)

ik verwissel om de 5j van auto en er staan tegen dan 70.000km op. en dan heb ik zowel voor als achter nieuwe banden gestoken, en in de winter met winterbanden gereden.

 

Ook met de Mondeo?

 

Jij komt natuurlijk nooit op de autostrade (waar banden eigenlijk niet slijten). Mijn ervaring zal niet representatief zijn, die van jou ook niet vrees ik :-)

 

Ooit eens 110.000km gedaan met een set winterbanden (voor/achter gewisseld op gegeven moment). Maar dat was in een jaar dat ik alleen maar autostrade gereden heb, weinig vermogen had en nooit door kon rijden. Tegenwoordig zit ik rond de 50.000km met een set banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou mijn auto nooit lang genoeg om een nieuwe set banden te monteren en op te rijden :D. En door het wisselen met winterbanden hou ik het ook niet bij eerlijk gezegd...

Enkel met mijn 9-3 weet ik dat mijn voorbanden na 22kkm versleten waren maar ik reed ook niet veel autostrada en die ketel had een zware neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 70000km op 5 jaar is niet echt vergelijkbaar met mijn gebruik. Dat doe ik op iets minder dan 2 jaar. Tegen het tempo dat ik de vorige versleten heb, kom ik nog geen jaar met een set banden toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met de Mondeo?

 

Jij komt natuurlijk nooit op de autostrade (waar banden eigenlijk niet slijten). Mijn ervaring zal niet representatief zijn, die van jou ook niet vrees ik :-)

 

Ooit eens 110.000km gedaan met een set winterbanden (voor/achter gewisseld op gegeven moment). Maar dat was in een jaar dat ik alleen maar autostrade gereden heb, weinig vermogen had en nooit door kon rijden. Tegenwoordig zit ik rond de 50.000km met een set banden

met de mondeo zit ik aan (effe tellen)

4 winterbanden (nog in goede staat)

3paar zomerbanden gekocht, dus met de geleverde erbij 10 banden.

en idd veel gewone wegen, en ik merk sinds dat we hier wonen, mijn rechtervoorband veel sneller slijt. puur omdat sally altijd redelijk vlot uit onze poort knalt, wegens een nogal drukke straat. :D

 

bij men coupe stak ik bijna elk jaar een nieuw paar. :lol:

men vader zijn gezicht was altijd lachen als hij weer een factuur van banden zag zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er natuurlijk vanaf van wat je van je band verwacht. Op de A5 steken er P-Zero's in 255/35/19. Heel zachte band die op droog heel baanvast is. Maar alleen al van naar te kijken verslijt hij al... Op 15000 km zal de set vooraan waarschijnlijk mogen vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er natuurlijk vanaf van wat je van je band verwacht. Op de A5 steken er P-Zero's in 255/35/19. Heel zachte band die op droog heel baanvast is. Maar alleen al van naar te kijken verslijt hij al... Op 15000 km zal de set vooraan waarschijnlijk mogen vervangen worden.

 

Mjah, ik rijd hoegenaamd nooit in de stad (veel optrekken/remmen) en 70% van mijn kilometers zijn op de autostrade. Daar slijt een band nu eenmaal niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is mijn gebruik vergelijkbaar met da van msxx. Enkel het totaal aantal scheelt nog wel een pak. Deed jij niet iets van een 60 of 80k km per jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is mijn gebruik vergelijkbaar met da van msxx. Enkel het totaal aantal scheelt nog wel een pak. Deed jij niet iets van een 60 of 80k km per jaar?

 

Klopt, normaal gezien wel. De laatste 2 maanden is dat echter wat stilgevallen. Dus dit jaar gaan de banden vermoedelijk wat langer mee :-) (werk momenteel 3 dagen per week thuis, andersoortige projecten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb momenteel Continental SportContact 3. Dat zijn serieuze kakbanden! (Pardon my language)

 

Je moet de EcoContact eens proberen, je zal je banden wel goed vinden dan. Achterlijk luide banden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Iemand hier ervaring met Kumho KU36? Heb op bimmerboard al positieve commentaar over gelezen en lijken belachelijk goedkoop. (106€ voor 245/40/17)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid