Ga naar inhoud

bandenkeuze


tuscani

Aanbevolen berichten

Ja die liggen op mijn M3, op aanraden van Frits. Ik ben er wel content van na 4 rondjes ring en een paar duizend kilometer: veel meer grip en sturen "scherper" dan de Goodyear Eagle F1 Asymmetrics die er voordien oplagen. Ook in de regen heb ik er geen problemen mee, maar 't is geen echte regenband natuurlijk. Over slijtage kan ik nog niks zeggen. Wel is het rolgeluid merkbaar luider dan voordien.

@@Jerain had negatievere ervaringen met deze band geloof ik, iets met stukken die eraf vliegen. Misschien kan hij dat eens toelichten.

 

Dan ga ik deze zeker eens proberen, merci voor de uitleg. Ook al is slijtage waarschijnlijk niet optimaal, voor die prijs heb ik er dat zeker voor over.

 

Haha, stukken die eraf vliegen? :ninja:   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft het verder niet toegelicht, maar met zijn rijstijl kan ik me er wel iets bij voorstellen. Da's net iets steviger dan gemiddeld :lol:

Dat was de topper, V70A. :rolleyes:

 

spa194.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei :lol:

Waren splinternieuw banden "speciaal" voor circuit. 5 rondjes spa en toen gebeurde dat. Wel af en toe een driftje gezet maar veel minder dan met Michelins die er anders opliggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle 4 de banden, of eentje?

Eentje zo'n hele lap eraf. De rest was ook voor weg te smijten, de voorste waren aan de kanten helemaal afgebrokkeld en de loopvlakken helemaal scheefgewrongen. Hebben die teruggestuurd naar verkoper, nooit vergoeding voor gehad. 1k euro in de vuilbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik ze toch één kans ga geven, gezien de algemeen postitieve commentaren op andere sites en van janvkn.. We zien wel hoe het uitdraait. De power die Jerain op ene band kan zetten is tenslotte ook wel van een heel ander kaliber als mijne ketel dat kan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

De banden op mijn zomervelgen zijn aan vervanging toe. Het is te zeggen gem. nog 2,6mm profiel maar tussen de buitenste blokken zijn de groeven zo goed als weg. Bovendien de laatste tijd al een paar keer voelen schuiven daar ik er vroeger geen last van had. En één band verliest lucht, dus die moet sowieso hersteld worden. Banden zijn bovendien al van eind 2009.

Momenteel liggen daar Goodyear eagle  f1 ass op in maat 225/45/17. Heb bij de bandenboer hier in de buurt volgende prijs gekregen voor Goodyear eagle f1 ass 2 97W, €111/per band all in. Een redelijke prijs lijkt me. Als iemand een alternatief kan aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin Pilot Sport 3? prijs online is 98€ t'stuk in jouw maat..

Is niet goedkoper hé, want die 111 euro is incl. montage en balanceren.

Los daarvan zou ik ook Michelin kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik heb nu Fulda SportControl 2 liggen en ben daar eigenlijk ferm door verrast. Eerst had ik Dunlop SportMaxxxxxxxx en ik kan niet zeggen dat die beter waren :).
Ik wil maar zeggen, de B-merken zijn niet meer de B-merken van vroeger. Maar dat is vloeken in de kerk zeker? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enig twijfelen heb ik op m'n F30 Michelin pilot super Sports laten steken.

Via de officiële stealer was dat een offerte van 1.600 pleuro, want "sterbanden".

Online gekocht voor 850 euro. Met een ster erop. Nja.

Gezien de stealer die dan niet wou monteren, heb ik het bij een bandencentrale laten doen. RFT's eraf (Eagle F1's) en de pss erop.

Mijn eerste indrukken waren dat de auto vreemd instuurde naar links. Het stuurgevoel was wat vreemd en ik dacht van "tiens, zouden ze toch gelijk hebben over non RFT op een bmw?

Na enkele dagen waste ik m'n auto en bij het wassen van de velgen viel me op dat die Pipo's van de bandencentrale een 255 achterwiel links voor hadden gezet en een 225 voorwiel rechts achter..... ik reed dus links 255 en rechts 225 voor en achter ...

Die zelfstandigen toch. Altijd goed werk leveren hè.

Heb de wielen op de juiste plaats gezet en warempel: de auto rijdt zoals het hoort.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Dave530 said:

Iemand ervaring met de pilot sport 4 S ?

woensdag komen ze op de M4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik was aan het twijfelen voor maxtrek maximus banden aangezien ik er toch leuke reviews van zag, totdat ik vandaag een engelse website vond waar ze sterk afgeraden werden.

het worden dus toyo's voor op de golf. alleen de vraag welke maat ik ga steken. ik twijfel tussen de toyo nanoenergy 3 bandjes van 175/55R15. of toch maar weer toyo proxes steken (heel tevreden over mijn T1R's van vroeger) en deze keer de CF2's in de maat 165/60R15.

die proxes zijn iets smaller, maar aangezien het een sportieve band is, zal die hetzelfde of zelf beter presteren dan die bredere nano energy's. ik heb alleen wat schrik dat 165 op 7J net iets te smal zal worden

 

175/55R15 op 7J ziet er echt niet slecht uit. de banden moeten iets naar binnen aangezien mijn velgen iets teveel naar buiten komen.

7.0-175-55-R15-Bridgestone.jpg

 

van 165/60R15 vind ik jammer genoeg geen fotos op 7J

 

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/3/2017 om 08:26 zei Intexor:

Na enig twijfelen heb ik op m'n F30 Michelin pilot super Sports laten steken.

Welke motor zit erin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/3/2017 om 08:53 zei wabe:

woensdag komen ze op de M4

Ondertussen wat bijgelezen, zou een stuk beter zijn dan de PSS (regen/koude) dus ben benieuwd :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met de pilot sport 4 S ?

Ik heb ze liggen op de 991. Daarvoor de PSS. Voelt niet echt beter aan imo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jokke_vlo:


Ik heb ze liggen op de 991. Daarvoor de PSS. Voelt niet echt beter aan imo.

De P zal misschien meer grip hebben in de regen dan een M :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei dragonfly:

De P zal misschien meer grip hebben in de regen dan een M :) 

Als ik dat hier soms lees lijkt het dat het onmogelijk is om minder grip te hebben dan een M

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat hier soms lees lijkt het dat het onmogelijk is om minder grip te hebben dan een M


Turbo powaah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid