Ga naar inhoud

bandenkeuze


tuscani

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Carlito:

Als ik dat hier soms lees lijkt het dat het onmogelijk is om minder grip te hebben dan een M in de regen

@ir_fuel aan de kassa gevraagd :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Cup op ijskoude slicks op een plas water had idd nog minder grip. Het kan dus wel.


Een 991 met warme slicks op een warme piste met minder grip bestaat ook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Voor het eerst een auto gekocht waar bandenkeuze er iets toe gaat doen. Heb hem gekocht op goede/nieuwe winterbanden maar die gaan met dt weer smelten als ijs onder de zon. 

Momenteel staat er dus 245/40 R17 op (Bridgestone Blizzak). Op het COC staat bandenmaat 225/40 R18 voor en 255/35 R18 achter. Ik ben dus op zoek naar een setje R17 banden die binnen de marge vallen.

Waar te bestellen?
Wat te bestellen?

Liefst voor een leuke prijs natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ben hier weer :D

 

net ontdekt dat mijn voorste banden best vervangen worden (best nog voor mijn verlof). aangezien er waarschijnlijk volgend jaar toch een opvolger zou komen, ben ik wat aan het bekijken prijs/kwaliteit.

iemand ervaring met

bridgestone potenza

goodyear f1 ass 2  (heb ik al gehad tijd geleden)

uniroyal rainsport 3

 

liggen wat in dezelfde prijsklasse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bridgestone: relatief harde flanken, waardoor het comfort er onder lijdt.  Zowel op de Mini als op mijn 1 was ik content dat ik ze versleten waren.

Uniroyal: sleten heel mottig op mijn Volvo: alle vier de banden waren gecupt, en dit relatief snel.  Gommista zei dat dit een gekend probleem was.

Goodyear: geen ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds heel tevreden van mijn Fulda SportControl 2 :)

Uniroyal idd meiden, Hankook Ventus Prime 3 K125 doet het goed in testen, verder zijn de A-merken altijd goed he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Uniroyal op grote wagens is mijn ervaring. Veel last van cupping zoals @ex-Mooseman al zei. 

Potenza heb ik zelf, kunt ge weinig mee misdoen. Hankook doet het ook goed prijs/kwaliteit zoals @Jochen al zei. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn E39 vredestein ultrac sessanta banden gehad. Voor dat geld heeel tevreden van geweest.

 

Op mijn leon, na enkele sets sportcontact 5 banden, heb ik nu michelin PS4 banden liggen. Goeie banden zoals verwacht, maar slijten precies wel snel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fulda deed het idd ook niet slecht op mijn V60. Stiller dan de Continentals, slijtvaster dan de Uniroyals.
Ik heb zowel zomer- als winterbanden van Fulda gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te laat ,kheb al uniroyal gekocht. :mellow::lol:

volgens de garage prijs kwaliteit een goede band. 

Nuja hij zal zijn tijd wel voldoen, vermoed ik. 

 

Zou ik nu de banden nog verwisselen naar achter? 

De achterste zijn nog goed, maar die nu vooraan leggen en de nieuwe achteraan leggen? Of gewoon de nieuwe vooraan 

 

 

 

wat is cupping eigenlijk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn een paar uur nadien besteld. Had al veel positieve commentaar ergens gelezen ook. Pirelli sleet mij te snel vond ik vroeger en de brigstone werd ook afgeraden. 

Hij zal het wel een jaartje of zo volhouden vermoed ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cupping wordt ook wel eens zaagtandslijtage genoemd.

Zijgedeeltes van de band die onregelmatig gaan slijten, waardoor de banden oa heel veel rolgeluid gaan maken.

Kan ook aan slechte uitlijning (overdreven toespoor), te lage bandendruk,... liggen.

 

Nieuwe banden laat ik steeds achteraan liggen. Dit komt de stabiliteit van je auto ten goede

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, tuscani said:

Te laat ,kheb al uniroyal gekocht. :mellow::lol:

volgens de garage prijs kwaliteit een goede band. 

Nuja hij zal zijn tijd wel voldoen, vermoed ik. 

 

Zou ik nu de banden nog verwisselen naar achter? 

De achterste zijn nog goed, maar die nu vooraan leggen en de nieuwe achteraan leggen? Of gewoon de nieuwe vooraan 

 

 

 

wat is cupping eigenlijk? 

Ik heb die uniroyals ook (rainsport 2) en ben daar toch wel content van op mijn 5008.

Daar hoorde ik ook zeggen dat ik moest oppassen met die banden maar met deze lijkt mij niets mis, misschien dat dat met andere UR anders is?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid