Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W201 190


stradge

Aanbevolen berichten

Proper is hij wel, paar kleine krasjes van winkelkarren en klein gaatje in de zetel van sigaret, maar dat heb ik hersteld. Hij is dan ook volledig ori. Ben op zoek naar een set 8-lochers. Had één gevonden, maar nu wil de verkoper ze plots niet meer verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende werken zou ik graag uitvoeren voor oktober:

Koppeling vervangen (heb nog een nieuwe set liggen)

Draagarmen vooraan

Koppakking ( wacht op offerte om te laten vlakken) Is niet echt noodzakelijk, maar ik heb het graag droog onder de kap dus vervangen die handel

Remmen achteraan + remslangen

Wiellager links achter ( als ik in neutraal een bocht neem nr rechts hoor ik links achter een doek-doek geluid) wagen heeft dit al sinds begin, nooit geweten wat het was) Ik wil het eens proberen met een wiellager.

Banden vooraan of ineens complete set alu 8 loch.

M.a.w. een dikke 500 euro en hij zou terug als nieuw moeten zijn. Tenzij ik natuurlijk een betere vind want zo een 2.0d is echt wel traag. Ik zou wel eens een 2.5d of td willen rijden, maar die zijn zo zeldzaam. Een 2.3-16 is te duur en een 2.6 is ook bijna niet te vinden. Dus voorlopig zal deze mijn daily car blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mij hier ook maar eens in de discussie mengen. Ik heb bij stradge op school gezeten, maar ben in 2011 afgestudeerd en rijd nog altijd met mijn groene 2.0d 4bak. Is je 2.5 td te koop misschien? Ik ben nu op het punt: kosten maken of verder rijden. Het probleem is dat ik bij BMW werk en het vrij gevoelig ligt om bij de invoerder met een mercedes op de brug te staan:p

Haa ik herken de groene Benz, dat was echt een mooi exemplaar :D

Ook niet veel kilometers geloof ik hé? Meer foto's please! Ik heb ondertussen ook terug een 190 gekocht ik miste de vorige te hard. 2.5D 94pk nu, ook niet snel maar op het vlakke met niet te veel gewicht aan boord is dat eigenlijk best wel vlot genoeg als je eraan went. Maar het is vooral het karakter van dat blok dat echt fantastisch is, dat rijdt gewoon smooth op elk toerental, van stationair tot een kleine 5000 rpm, maar dat herken je waarschijnlijk wel. Ik zit met een toch wel sportieve rijstijl (als hij goed warm is toch wel vaak plankgas en geregeld wat toeren maken) op een 7,5 a 8 liter/100 km. Het zijn fantastische bakken en ik ben van mening dat ik me voor dat geld geen betere auto kan kopen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, momenteel wel al 239000, heb hier nog wat foto's gevonden. Had er vroeger meer. Als ik de werken uitvoer zal ik er wel een fotoreportage van maken. Ik zou graag een 2.5d hebben. Maar die zijn bijna onvindbaar tenzij bij Achmed of Mustafa in Antwerpen of Brussel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW stradge, staat die proefstand van die 190d motor daar nog in het atc ? Vorig jaar stond hij er nog, ik zal mijn connecties eens moeten aanspreken, want dit zou handig zijn voor wisselstukken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, momenteel wel al 239000, heb hier nog wat foto's gevonden. Had er vroeger meer. Als ik de werken uitvoer zal ik er wel een fotoreportage van maken. Ik zou graag een 2.5d hebben. Maar die zijn bijna onvindbaar tenzij bij Achmed of Mustafa in Antwerpen of Brussel.

Mijn 2.5 Turbo is te koop ;)

2.500 en je hebt hem mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen al wat foto's gevonden. Is precies al veel aan vernieuwd als ik zo lees .

Vrij hoge km stand, maar daarom niet versleten :P , zijn die amg velgen er ook bij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen al wat foto's gevonden. Is precies al veel aan vernieuwd als ik zo lees .

Vrij hoge km stand, maar daarom niet versleten :P , zijn die amg velgen er ook bij ?

Voor 2.500 niet neen.

Nieuwe voorste schijven en blokken krijg je er wel bij, want die zijn versleten op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, momenteel wel al 239000, heb hier nog wat foto's gevonden. Had er vroeger meer. Als ik de werken uitvoer zal ik er wel een fotoreportage van maken. Ik zou graag een 2.5d hebben. Maar die zijn bijna onvindbaar tenzij bij Achmed of Mustafa in Antwerpen of Brussel.

Da's nog splinternieuw :D

Tja ik heb nog geluk gehad met de mijne (best wel net exemplaar met nog geen 200k), wel serieus voor gedokt en al wel wat geld ingestoken om hem te perfectioneren (klepstoters, koppakking, radiator, hulppitmanarm, spoorstangen,...) maar het rijdt heerlijk :inlove:

BTW stradge, staat die proefstand van die 190d motor daar nog in het atc ? Vorig jaar stond hij er nog, ik zal mijn connecties eens moeten aanspreken, want dit zou handig zijn voor wisselstukken :P

Nog nooit gezien! Ik ga eens kijken :D

http://www.autominded.be/forum/showthread.php?210-1991-Mercedes-Benz-190D-2-5-Turbo

Dit is hem ;)

Was in principe niet te koop, maar iemand die langs kwam rijden deed dat bod.

Ik heb er even mee gereden en die reed echt heerlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er eens een nachtje over slapen en wil eventueel wel eens komen kijken. Ze zullen lachen bij BMW alsk daarmee toe kom :P

Maar ik blijf het wel een vette kar vinden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er eens een nachtje over slapen en wil eventueel wel eens komen kijken. Ze zullen lachen bij BMW alsk daarmee toe kom :P

Maar ik blijf het wel een vette kar vinden :P

Altijd welkom.

Geen idee wanneer die kerel terugkomt, maar als hij hier zou staan met het geld gaat de auto snel weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is hier nog iemand gepasseerd met een 190D 2.5 Turbo uit 1989 (automaat).

Hij had meer dan 600.000 op de teller. Zaligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er niet rouwig om zijn als hij weg is want ik heb momenteel ng vervoer, verzekering is net betaald en keuring nog tot eind oktober dus op zich moet ik mij geen zorgen maken.

Maar een 2.5td staat ergens wel op mijn verlanglijstje en die 50pk extra zijn wel welkom :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is hier nog iemand gepasseerd met een 190D 2.5 Turbo uit 1989 (automaat).

Hij had meer dan 600.000 op de teller. Zaligheid.

Jij doet je 16v niet weg toevallig?

Kan je die /8 kwijt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er niet rouwig om zijn als hij weg is want ik heb momenteel ng vervoer, verzekering is net betaald en keuring nog tot eind oktober dus op zich moet ik mij geen zorgen maken.

Maar een 2.5td staat ergens wel op mijn verlanglijstje en die 50pk extra zijn wel welkom :P

Ja, absoluut, snap ik.

Wou je niet onder druk zetten ook niet, maar wou gewoon duidelijk maken dat ik hem meegeef aan de eerste die met dat geld op de oprit staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou net hetzelfde doen in jouw plaats. En zeggen dat ik de mijne bijna had geruild voor een e36 318is :P , zij het niet dat die is in minder goede staat was :P

Moest plaatsgebrek mij geen parten spelen, was het allemaal eenvoudiger geweest :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook al gezien, ik heb al elke site in Belgie afgeschuimd. Verder heb ik ook op mobile.de gekeken. Ook daar is het aanbod berperkt. En onze noorderburen weten ook hoeveel zo een kar waard is :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid