Ga naar inhoud

BMW F20/F21 1 Reeks LCI


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

BMW 1-serie 2014 krijgt broodnodige facelift

Geplaatst op  13 juni 2013 door Carblogger

bmw-1-serie-facelift.jpg

Nu de eerste foto’s van de nieuwe 2-serie online zijn beland, werd wel erg duidelijk dat de BMW 1-serie momenteel het lelijke eendje in de BMW-vijver is. Daar gaan de Münchenaren echter wat aan doen, want ze hebben al een facelift voor de 1-serie modeljaar 2014 in petto. De eerste proefexemplaren zijn al onderweg gespot, maar de camouflage verhult nog een en ander. Ga er echter maar van uit dat de looks heel erg op de 2-serie gaan lijken. Dat dachten de fans op Bimmerpost ook, en maakten alvast een geshopte Einzer.

De vernieuwde BMW 1-serie valt waarschijnlijk op de IAA in september te bewonderen.

 

http://www.carblogger.nl/bmw-1-serie-2014-krijgt-broodnodige-facelift/

Het zou zalig zijn maar ik geloof er sinds 2013 nog altijd niks van. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Maar 'ie verkoopt wel goed, dus was soll's?

 

Vandaag een billboard gepasseerd met de melding dat er een chequered flag edition is. LCI is dus in zicht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch zuiver Belgisch, die checkered flag edition? En er waren vorig jaar ook al Editions dacht ik.

Na 4 jaar komt er een LCI, yep. Is quasi altijd zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoopte dat de voorbumper makkelijk te vervangen zou zijn. Maar aangezien ze de koplampen kleiner gemaakt hebben, zou ge deze ook moeten vervangen. Wat een kostelijke affaire wordt... (voor de xenons dan toch :P)

attachment.php?attachmentid=792541&d=135

attachment.php?attachmentid=792539&d=135

 

Of LEDs gaat blijkbaar ook gaan:

2015-BMW-1er-Facelift-Erlkoenig-F20-LCI-

2015-BMW-1er-Facelift-Erlkoenig-F20-LCI-

 

Ziet er al direct een pak beter uit. (hier de m135i)

BMW-1-facelift-2-850x543.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Maar 'ie verkoopt wel goed, dus was soll's?

Zijn daar eigenlijk al concrete cijfers van (uit nieuwsgierigheid)? Ik zie precies minder F20's dan E87 in de beginjaren (in de regio dan toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoopte dat de bumper makkelijk te vervangen zou zijn. Maar aangezien ze de koplampen kleiner gemaakt hebben, zou ge deze ook moeten vervangen. Wat een kostelijke affaire wordt... (voor de xenons toch :P)

Er zijn al bedrijven die de ombouw doen. Kost ergens rond de 3K dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel karren zouden ze al omgebouwd hebben. Een vijftal per groot BMW-forum in Duitsland, van wat elkaar opstekende forumleden, en dan nog enkele karren die hun neus afgereden zagen en met verzekeringsgeld een transplantatie aangemeten kregen? Denk dat zo'n dingen echt uitzonderingen blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zitten graven in mijn contacten.

 

Feiten:

- 116d en 118d wordt 3 cilinder, vermogen voor de 116d blijft 116pk, 118d weet ik niet

- Het zou een mooie wagen geworden zijn

- Wordt op het autosalon in Brussel voorgesteld achter gesloten deuren, maar ik zal mijn tel wel meepakken voor wat spypics hier :P

- Er zou, maar dat is eerder een gerucht, een M140i komen in 2016, met een vermogen ten noorden van de 350pk grens. 

- Betere ecoscores, uiteraard

- Slechts een paar 100 euro duurder dan nu

- Afmetingen blijven dezelfde, ook de overhang enz zou ongewijzigd blijven. De veranderingen zijn dus allemaal puur optisch, het chassis zou hetzelfde blijven

- Vernieuwde electronics om de einser terug up to date te brengen met betere smartphone integratie

- Interieur zou ook wijzigen, maar niks al te bijzonder qua kwaliteit van materialen ofzo. Wel hier en daar wat LED lichtbalkjes enz, maar niks functioneels

- LSD blijft uit :(

 

 

edit: bestellen voor fleet klanten vanaf 15/3, levering "Augustus, of daar in de buurt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al bedrijven die de ombouw doen. Kost ergens rond de 3K dacht ik?

Ja ombouw naar 2 serie front. Maar nog niet naar F20 lci.

 

Koplamen en voorbumper is het enige wat vervangen moet worden denk ik. En dus wss ook de draagbalk?

Edit: For cost reduction purpose, the F22/F23 front is designed in such a way that the skin changes without changing the body/frame/chassis and fixing points. 

 

Motorkap sluit nog normaal aan dacht ik.

Is inderdaad wel veel geld.

Zoals bij veel BMW's duurt het een tijdje eer je ze knap begint te vinden, maar de huidige 1 blijft er langsvoor toch echt lelijk uitzien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zitten graven in mijn contacten.

 

Feiten:

- 116d en 118d wordt 3 cilinder, vermogen voor de 116d blijft 116pk, 118d weet ik niet

- Het zou een mooie wagen geworden zijn

- Wordt op het autosalon in Brussel voorgesteld achter gesloten deuren, maar ik zal mijn tel wel meepakken voor wat spypics hier :P

- Er zou, maar dat is eerder een gerucht, een M140i komen in 2016, met een vermogen ten noorden van de 350pk grens. 

- Betere ecoscores, uiteraard

- Slechts een paar 100 euro duurder dan nu

- Afmetingen blijven dezelfde, ook de overhang enz zou ongewijzigd blijven. De veranderingen zijn dus allemaal puur optisch, het chassis zou hetzelfde blijven

- Vernieuwde electronics om de einser terug up to date te brengen met betere smartphone integratie

- Interieur zou ook wijzigen, maar niks al te bijzonder qua kwaliteit van materialen ofzo. Wel hier en daar wat LED lichtbalkjes enz, maar niks functioneels

- LSD blijft uit :(

 

 

edit: bestellen voor fleet klanten vanaf 15/3, levering "Augustus, of daar in de buurt"

Alright. Niks shocking, dus, allemaal dingen die te verwachten waren.

Dat laatste: what were you thinking? :lol: 

Aan huidige prijzen en met huidige opties, toon ons eens een configje van hoe je 'm zou nemen met jouw budget?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, M140i met 350pk.. Wat wordt de M2 dan?

Die zal ergens tussen de 380 en 400 pk hangen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als accessoire. En monteert BMW dat niet enkel in de M135i, momenteel? Lijkt me niet meteen een noodzakelijke zet om dat ook op een fleet-116d aan te bieden. De PJH's lopen helaas niet dik gezaaid. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als accessoire. En monteert BMW dat niet enkel in de M135i, momenteel? Lijkt me niet meteen een noodzakelijke zet om dat ook op een fleet-116d aan te bieden. De PJH's lopen helaas niet dik gezaaid. :D

Je hebt dan ook geen zak aan zo een sper in een 116D. Laten we eerlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oneens. In de sneeuw zijn winterbanden en een sperdiff zeer nuttig om te vertrekken. LSD kan het verschil zijn tussen gaan en staan.

 

 

 

 

 

 

 

 

en 't helpt ook om te driften! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid