Ga naar inhoud

BMW E36


Ian

Aanbevolen berichten

Vind jij de W210 serieus mooier dan de W124? Akkoord, een W210 kan er soms eens knap uitzien, maar voor mij blijft een W124 toch een pak knapper. :o

 

Rode auto's... :inlove:

 

 

 

Ik heb dan ook geen smaak. Behalve dat rode auto's inderdaad jummie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vroeger liep ik er niet zo warm voor, maar nu kan ik ze hoe langer hoe meer appreciëren, zelfs de Compact! Op voorwaarde dat ze OEM(+) zijn natuurlijk. Het zijn de kermistjoeners die deze kar een slecht imago bezorgd hebben.

 

Waarom zet je dan dit ganse topic vol van foto's van compleet kapotvertunede karren die op geen zak trekken?

Er staan maar een paar mooie E36 op de bovenstaande foto's, al de rest zit in handen van mensen die er hun fikken af hadden moeten houden.

 

My 2 cents.

 

(En als wat jij post, weldegelijk "OEM+" tuningstijl is, dan zweer ik die bij deze ook meteen af als "stomme sjonnietuning die het oorspronkelijk ontwerp, de oorspronkelijke stijl e.d. van de auto weldegelijk wél verprutst" :D )

 

Nee, seriously.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ggggnnnnnhhh!!

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=179537275&pr=0

 

Blijft te koop staan.

Ik blijf het duur vinden.

Ik blijf het véél te ver vinden om eens te gaan zien.

Ik ben er zeker van dat je geen euro van de prijs af krijgt.

 

Maar... :inlove:

 

100% OEM

superzeldzame "Lucus compact" (uitgebreid nappaleder en lichtgekleurd populierenhout, 16" gesmede Classic Stylings, chromeline interieur, enz.)

optionele M-spiegels (was op sommige markten verkrijgbaar)

 

Yum :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook voor de meesten. Ik ben er niet wild van maar smaak het toch enorm wegens helemaal origineel en nog het echte authentieke Individual (handwerk). Na verloop van tijd Jom je de luxus compact pakketten ook met "Eibe club" hout krijgen ipv populier, en da's bruin, maar met weinig tekening of noot, en dat vindek dan ook weer niet optimaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie vooral heel veel foute velgen en veel te extreme verlagingen.

't Is erg. Niet mijn opvatting van OEM+.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In België ken ik enkel die van Lachssilber. Volgens m3gtregister.com staan er 7 in België, maar de vraag is hoe up to date die lijst is he.

 

Ik weet er nog eentje in Woesten (W-Vl) rijden, weliswaar met een uitgesproken non-OEM uitlaat :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel het nu compleet uit de mode is, is een DTM-style uitlaat als "oem+" tuning onderdeel wel periodecorrect... Maar bon 'k zie ze ook veel liever met originele pot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet er nog eentje in Woesten (W-Vl) rijden, weliswaar met een uitgesproken non-OEM uitlaat :(

 

Ben ooit met M-optic een testrit gaan doen met eentje in de westhoek gaan testrijden: http://m3gtregister.com/356/gt078-356.html.

 

Kist was optisch niet echt in goeie staat en was langs de heinz-bank gepasseerd, dus ben er met mijn pollen af gebleven. Die hartge uitlaat klonk wel vrij goed.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PY5ph16y2h4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah een E36 topic :) ten huize Tracer hebben we ook een e36 M3 binnengehaald die al een tijdje te koop stond. Het is een M3 in Avus blauw met 140000km met alcantara interieur. Qua interieur en exterieur denk ik dat we hier en daar nog wat werk gaan hebben. De dakhemel hangt wat door boven de bestuurder, daarvoor krijgen we waarschijnlijk een andere dakhemel mee. Daarnaast komt er aan de zijkant van de bestuurders zetel afentoe de bekleding los ... is wel terug te duwen maar dat moeten we eens bekijken.

 

Het was vooral de staat van de motor en de carrosserie die ons interesseerde .... en dat leek ons - ondanks onze beperkte kennis - vrij goed te zijn ... Nu goed een M-model tweedehands aankopen is altijd een risico dus we houden er wel rekening mee dat er hier en daar problemen opduiken. De testrit was heel goed meegevallen, buiten de dakhemel die constant op mijn hoofd hing (gezien mijn 1m90 :D). De wagen schakelde goed en trok goed door (na opwarmen van de olie natuurlijk :)) en scheef zetten was precies ook niet zo'n probleem :grin:

 

Half september gaan we 'm ophalen, de enige vraag is hoe we dat gaan doen gezien we niet over een trailer beschikken, noch over een auto die zo'n trailer mag trekken ... :(  Trailer huren is op zich niet de grootste kost natuurlijk. Als er iemand tips heeft of ons daarmee even uit de nood wilt helpen mag je gerust iets laten weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, gewoon even de verzekering bellen en het chassisnummer doorgeven Heb het altijd zo gedaan. Auto moet wel een geldige keuring hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nummerplaat van de andere auto, en voor een dag de verzekering overzetten?

 

Ahum: http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/2221-zwaardere-boete-voor-knoeien-met-nummerplaat/

 

Beter via een depannagedienst vervoer laten verzorgen? Eerst best wel eens prijzen vragen en vergelijken.

Voorbeeld: http://www.takeldiensthendrickx.be/Wie_zijn_wij.html

 

 

Of als je iemand met een trekhaak kent, mijn schoonbroer betaalde iets van een 40 euro voor een trailer te huren voor een dag (mits juiste trekauto en geldig rijbewijs voorhanden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ontwijkt wel geen vervolging he, het is je eigen nummerplaat.

Wat ze je wel kunnen aansmeren is dat je voertuig niet ingeschreven is, maar da's niet zo'n grote boete, in elk geval minder dan een depannagedienst bellen. Je moet trouwens wel heel veel pech hebben om net dan tegen gehouden te worden.

Het belangrijkste is dat je auto geldig verzekerd is, want als dat niet zo is kunnen ze hem effectief in beslag nemen.

Als je de toelichting bij de wet leest, vermeldt deze nochtans duidelijk dat een voertuig zich slechts op de openbare weg mag begeven als het ingeschreven is en voorzien van een bij deze inschrijving horende nummerplaat.

 

En met de nieuwe regeling wordt net beschouwd als gedraging om zich aan een vervolging te ontrekken, het rondrijden met een niet-ingeschreven voertuig, ongeacht dus of je daar de nummerplaat van je andere auto aan hebt gehangen.

 

Daar waar je voor het rondrijden met een niet-ingeschreven auto (zelfs met uw eigen andere plaat) vroeger 'maar' een boete van eerste graad en 50 euro riskeerde, wordt dat nu een overtreding van de tweede graad, met risico op onmiddellijke inning van 250 euro en zelfs mogelijkheid tot het opleggen van een rijverbod door de rechter.

 

Of het gewoon verwittigen van de verzekeraar om de verzekering over te zetten, volstaat, is volgens mij ook niet zo eenvoudig. Mijn makelaar stond dat de laatste keer enkel toe op voorwaarde dat het een 'vergelijkbaar' risico zou betreffen. De verzekering van mijn 90 pk tdi overzetten op een 200 pk E30 M3 werd dus geweigerd wegens onvergelijkbaar risico.

Het is dan wel verlopen zoals Jochen aanhaalt: op voorwaarde van een geldige keuring werd de M3 verzekerd op chassisnummer (of je een boete oploopt voor niet-inschrijving is in principe geen probleem van de verzekeraar.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de verzekering laat het niet toe om het op die manier te doen dus we moeten op zoek naar een trailer :)

 

Eerst nog proficiat met de aankoop!

 

Dacht dat mijn schoonbroer hier huurde: http://www.dockx.be/nl/huur-verhuur/open-car-trailer/

(de trailer moest wel ruim op voorhand aangevraagd worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet er nog eentje in Woesten (W-Vl) rijden, weliswaar met een uitgesproken non-OEM uitlaat :(

 

 

Ben ooit met M-optic een testrit gaan doen met eentje in de westhoek gaan testrijden: http://m3gtregister.com/356/gt078-356.html.

 

Kist was optisch niet echt in goeie staat en was langs de heinz-bank gepasseerd, dus ben er met mijn pollen af gebleven. Die hartge uitlaat klonk wel vrij goed.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PY5ph16y2h4

 

Ziet er mij de garage Coussee uit te Geluwe?

 

Toevallig diegene die ik bedoelde vandaag gespot en fotootje getrokken:

 

NvA113V.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid