Ga naar inhoud

BMW E36


Ian

Aanbevolen berichten

Oldtimer is een kwestie van originaliteit en niet pks. Met een kist van 27 jaar gaat ge niet koersen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Oldtimer is een kwestie van originaliteit en niet pks. Met een kist van 27 jaar gaat ge niet koersen.

I disagree...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel kost het om nu een 525tds van '93 op de baan te krijgen, zonder een meter gereden te hebben:

 

902a703b2300c747a24a0431c7bf4959.jpg

 

Maar het is een echte liefhebber. Was ook deels omdat een oldtimer niet als 'zakenauto' te gebruiken is (en omdat deze in erg goede staat is) dat hij voor dit exemplaar van '93 ging ipv per sé een oldtimer.

 

 

 

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, The Swede said:

Tenzij je maroef bent natuurlijk.

Een 911 van 27j oud kan je perfect op circuit zetten, een Mx5 ook. Dus wat heeft maroef hiermee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het echte leven gebeurt niet op circuit en de enigen die deze oude klassiekers afraggen zijn de Molenbekenaars.

Als je een E36 als autoliefhebber als classic koopt, heb je er respect voor. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, The Swede said:

Het echte leven gebeurt niet op circuit en de enigen die deze oude klassiekers afraggen zijn de Molenbekenaars.

Als je een E36 als autoliefhebber als classic koopt, heb je er respect voor. 

Tja ieder zijn gedacht. Nochtans zie ik in historic races weining "Molenbekenaars".... Enfin deze discussie heeft toch geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed deze ochtend hier naar Bad Homburg en zag geen racecircuit.

Vorige zondag waren we in België en ging ik van Leuven naar Waterloo: veel volk gezien maar geen historic racers.

En eigenlijk is de enige racewagen die ik gezien heb in de laatste 6 maand, een rallywagen geweest die aan de Haspengouwrally deelnam.

Ook op dit forum, nochtans allemaal autoliefhebbers: weinig historic racers

Dus als we het even bij het gros van de autoliefhebbers houden...

Ya get me?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎3‎/‎26‎/‎2019 at 11:27 AM, The Swede said:

Ik reed deze ochtend hier naar Bad Homburg en zag geen racecircuit.

Vorige zondag waren we in België en ging ik van Leuven naar Waterloo: veel volk gezien maar geen historic racers.

En eigenlijk is de enige racewagen die ik gezien heb in de laatste 6 maand, een rallywagen geweest die aan de Haspengouwrally deelnam.

Ook op dit forum, nochtans allemaal autoliefhebbers: weinig historic racers

Dus als we het even bij het gros van de autoliefhebbers houden...

Ya get me?

De bronafbeelding bekijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik aan mijn klanten altijd zeg: “you don’t pay me to give you the good news, you pay me to show you the real situation.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op trackdays/driftdagen/... rijdt het nochtans vol ouwe bakken. Van perfect OEM staat, tot OEM+, tot volledig getuned, tot compleet brak.
Voor elk wat wils :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker zo zijn. Maar wanneer het gros van de liefhebbers rijdt met een classic wegens de nostalgie ervan, niet om te driften. 

En die gaat liever een mooie en originele 325td hebben dan een brakke 325tds of een propere 320i dan een 325i die afgeragd en afgedrift is. 

Vandaar dat ik het statement "tds is beter dan td" (omdat hij meer pk heeft) in vraag stel. De definitie van "beter" is nl. niet perse pk's. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je meer liefhebbers van een bootmotor bij mercedes vindt dan bij bmw. 

En koersen of niet met een oldtimer, je doet er toch mee wat je wil. Ik zet mijn kar ook dwars. Om dat ik het (soms) kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een E36, ben ik uiteaard ook veel meer fan van een 320i of 325i. Dat is tenminste een echt BMW.

Maar de prijzen daarvoor lijken me twee keer zo hoog te zijn als een propere 325td bvb. En dan denk je toch es na.

Uiteindelijk waren dit nog diesels die een zeker rijplezier gaven met een redelijk breed werkingsgebied en zijn het wagens die voor mensen van mijn leeftijd een zeker nostalgie opwekken. Wij groeiden op met diesels a la W123 en Peugeot 504. Wanneer we dingen als de eerste 524td voorgeschoteld kregen in 1984... :party:  En in 1991 was een 325td nog steeds een dikke moteur die opviel door zijn erg geciviliseerde loop.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

In een E36, ben ik uiteaard ook veel meer fan van een 320i of 325i. Dat is tenminste een echt BMW.

Maar de prijzen daarvoor lijken me twee keer zo hoog te zijn als een propere 325td bvb. En dan denk je toch es na.

Uiteindelijk waren dit nog diesels die een zeker rijplezier gaven met een redelijk breed werkingsgebied en zijn het wagens die voor mensen van mijn leeftijd een zeker nostalgie opwekken. Wij groeiden op met diesels a la W123 en Peugeot 504. Wanneer we dingen als de eerste 524td voorgeschoteld kregen in 1984... :party:  En in 1991 was een 325td nog steeds een dikke moteur die opviel door zijn erg geciviliseerde loop.

je vergeet de 300TDT denk ik. Maar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem ze noem ze niet allemaal. 300d turbo was ook zalig. Maar 525tds was toch ook al een ferme voituur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
3 hours ago, Speedhunter said:

Beste M3 waar ik ooit mee gereden heb. Een 3.2. In het estorilblauw.

Welke M3's reed je nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, The Swede said:

Welke M3's reed je nog?

Ne groene en ne witte, den blauwe was den beste....

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Niko80 zei:

Ne groene en ne witte, den blauwe was den beste....

de blauwe z'n signature move is echt awesome...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

De M3 E36 GT. Wie kan zich nog herinneren dat deze even duur in aankoop waren als de 3.2l M3? Je moet nu eens die prijzen opzoeken. 70 000 euro is geen uitzondering. 

ESlKVx2.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Speedhunter zei:

De M3 E36 GT. Wie kan zich nog herinneren dat deze even duur in aankoop waren als de 3.2l M3? Je moet nu eens die prijzen opzoeken. 70 000 euro is geen uitzondering. 

ESlKVx2.png

Zo knap, dat groen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid