Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

Gisterenavond een auto gezien in Duitsland, vanmorgen een mailtje gestuurd maar een paar uur later was hij al van de site. You can't beat the locals I guess?
Hoe doen jullie dat? Wat geluk hebben en hopen dat er niemand hem komt wegkapen? Ik denk dat als een verkoper kan kiezen tussen verkopen aan een local of iemand waar hij nog om papieren moet lopen...


Je moet bellen. Mailen doe je pas nadien. En je specifieke vragen klaar hebben voor de call.
Als je geen Duits praat, er zijn al genoeg jongere verkopers die goed Engels praten, maar je moet wat geluk hebben.
Veelgekochte wagens aan superprijzen zijn natuurlijk moeilijk. Sommige dealers verkopen ook niet aan het buitenland...
Good luck!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, rouquin zei:

 


Je moet bellen. Mailen doe je pas nadien. En je specifieke vragen klaar hebben voor de call.
Als je geen Duits praat, er zijn al genoeg jongere verkopers die goed Engels praten, maar je moet wat geluk hebben.
Veelgekochte wagens aan superprijzen zijn natuurlijk moeilijk. Sommige dealers verkopen ook niet aan het buitenland...
Good luck!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

De beller is sneller inderdaad :) Het was een zeer nette A3 aan een scherpe prijs dus dat is normaal dat die meteen weg was op een zaterdag.

Maar zelfs als je belt, kan ik me voorstellen dat ze rapper verkopen aan iemand die er met flappen staat te zwaaien dan iemand waar ze eerst nog een hoop voor moeten mailen en regelen... Tenzij hij redelijk dichtbij staat, dan kan je zelf met flappen gaan zwaaien :) Ik woon in Limburg en ben op 1h30 is Köln bvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ja ik heb dus gebeld en een optie genomen op de wagen die ik wou. Nu het volgende ik heb dus gevraagd of zij die transitplaten wouden regelen en ofwel hebben ze geen zin ofwel hebben ze mij misverstaan. Maar bon, Ik ga dus alles zelf doen. Ik heb al gebeld naar de zulassunstelle in de streek en ik weet dat ik zelf de verzekering moet kopen. Kan iemand mij juist uitleggen wat ik allemaal exact moet doen voor die platen en verzekering enzo?

Merci.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 

Dinsdag ga ik achter mijn auto in DE met transitplaten. En ik heb een verzekering besteld op deckungkarte.de maar die is nog niet toegekomen. Ik heb al gelezen dat je ze daar ook kunt kopen bij een nummerplaat maker. Zijn er in elk stadje zo een of niet altijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 24/4/2019 om 14:34, jvc zei:

Ben nu bezig met een wagen te importeren en het wordt eigenlijk wel gemakkelijker. Na de douane kan je uw wagen preregisteren op https://es.mobilit.fgov.be/preregistratie/

Dan moet je niet meer naar de DIV en kan uw verzekeraar via webDIV de wagen inschrijven, je hebt dan evensnel uw platen als anders :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, jvc zei:

Ben nu bezig met een wagen te importeren en het wordt eigenlijk wel gemakkelijker. Na de douane kan je uw wagen preregisteren op https://es.mobilit.fgov.be/preregistratie/

Dan moet je niet meer naar de DIV en kan uw verzekeraar via webDIV de wagen inschrijven, je hebt dan evensnel uw platen als anders :)

Kijk, dat is nu eens interessante informatie ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/3/2018 om 08:49, tuscani zei:

Vervolgverhaal van een leek, voor een leek. ( dus zonder moeilijke woorden of termen :D )

vorige week had ik een mail gestuurd naar het plaatselijke douane kantoor met een reeds ingevuld aanvraagformulier. ( samen met een kopie van factuur en wagenpapieren).

Voor particulieren

https://financien.belgium.be/sites/default/files/Customs/NL/DOC/Particulieren/vervoermiddelen/Aanvraag-vignet-705-particulier-10-03-2017.docx

Voor bedrijven

https://financien.belgium.be/sites/default/files/Customs/NL/DOC/Particulieren/vervoermiddelen/Aanvraag-vignet-705-handelaar-10-03-2017.docx

Formulier ging direct klaarliggen, was de reactie. En idd gisteren naar de douane en op 2 sec was ik binnen en buiten. Gewoon papiertje tekenen en weer weg. Kostprijs 0€.  Volgende stap was keuringstation.

 

 

had ik vorig jaar al een link van gepost. 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, jvc zei:

Ben nu bezig met een wagen te importeren en het wordt eigenlijk wel gemakkelijker. Na de douane kan je uw wagen preregisteren op https://es.mobilit.fgov.be/preregistratie/

Dan moet je niet meer naar de DIV en kan uw verzekeraar via webDIV de wagen inschrijven, je hebt dan evensnel uw platen als anders :)

Dat was twee jaar geleden al het geval. Onze verzekeraar heeft onze auto ook ingeschreven en is daarvoor ook niet zelf naar de DIV geweest. Onze papieren waren ook de volgende dag in orde. Dat was wel op een bestaande plaat. Geen idee of dat verschil maakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, thiva zei:

Dat was twee jaar geleden al het geval. Onze verzekeraar heeft onze auto ook ingeschreven en is daarvoor ook niet zelf naar de DIV geweest. Onze papieren waren ook de volgende dag in orde. Dat was wel op een bestaande plaat. Geen idee of dat verschil maakt.

 

bij mij ook. gewoon papieren halen bij douane die je op voorhand laten klaarmaken had via de link die ik poste. dan naar de schouwing en die papieren aan je verzekeraar geven. div heb ik zelf nooit bezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las overal dat het wel 2 weken kan duren om je platen te krijgen via de verzekering als het over een ingevoerde wagen gaat.

Maar die preregistratie is vanaf 1 juli verplicht, dat wou ik even meegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je  krijgt zo'n standaard   roze inschrijvingsformulier op de schouwing mee. Was even snel ingeschreven dan een gewone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp moet je dus:

  1. Je kar naar hier halen (remorque, transitplaten, ...)
  2. E705 aanvragen via de applicatie . Hiervoor heb je nodig:
    1. Duits inschrijvingsbewijs (2 delen)
    2. gelijkvormigheidsattest
    3. factuur
  3. Met de bekomen E705 + bovenstaand papieren naar keuring voor verkoop (op transitplaten  met rode band, niet de gele).
  4. Met het inschrijvingsformulier wat je (hopelijk) krijgt op de keuring naar de verzekering om auto in te schrijven.

 

 

Deze pipo in dit filmpje gaat niet naar de keuring?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2019 om 20:25, jvc zei:

Ik las overal dat het wel 2 weken kan duren om je platen te krijgen via de verzekering als het over een ingevoerde wagen gaat.

Maar die preregistratie is vanaf 1 juli verplicht, dat wou ik even meegeven.

Gaat blijkbaar toch niet zo vlot. Het lukt mijn verzekeraar niet om de wagen in te schrijven via webDIV, terwijl het vanaf 1 april zeker moet lukken. Mijn schoonbroer die bij een garage werkt, zegt dat sommige verzekeraars nog niet weten hoe het moet, dus je moet wat geluk hebben :(

Nu mag ik toch nog zelf naar de DIV gaan, chance dat die veel open zijn :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat blijkbaar toch niet zo vlot. Het lukt mijn verzekeraar niet om de wagen in te schrijven via webDIV, terwijl het vanaf 1 april zeker moet lukken. Mijn schoonbroer die bij een garage werkt, zegt dat sommige verzekeraars nog niet weten hoe het moet, dus je moet wat geluk hebben [emoji20]
Nu mag ik toch nog zelf naar de DIV gaan, chance dat die veel open zijn :unsure:
Tis van niet willen dan van uw verzekeraar. Je kan via DIV status je chassisnummer ingeven en kan je zien of preregistratie ok is. De rest is aan uw verzekeraar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Stancke zei:
9 uren geleden, jvc zei:
Gaat blijkbaar toch niet zo vlot. Het lukt mijn verzekeraar niet om de wagen in te schrijven via webDIV, terwijl het vanaf 1 april zeker moet lukken. Mijn schoonbroer die bij een garage werkt, zegt dat sommige verzekeraars nog niet weten hoe het moet, dus je moet wat geluk hebben emoji20.png
Nu mag ik toch nog zelf naar de DIV gaan, chance dat die veel open zijn :unsure:

Tis van niet willen dan van uw verzekeraar. Je kan via DIV status je chassisnummer ingeven en kan je zien of preregistratie ok is. De rest is aan uw verzekeraar.

Verzekeraar ziet inderdaad dat de preregistratie ok is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, jvc zei:

Verzekeraar ziet inderdaad dat de preregistratie ok is...

Denk wel dat het beter is om de dag na de preregistratie een aanvraag te doen. Heb er vorige week ook eentje gehad die niet lukte en de dag erop wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stancke zei:

Denk wel dat het beter is om de dag na de preregistratie een aanvraag te doen. Heb er vorige week ook eentje gehad die niet lukte en de dag erop wel.

De verzekeraar heeft deze morgen gebeld met DIV en blijkbaar zijn er veel IT problemen bij webDIV en import, volgens de DIV is het momenteel een loterij en moet je geluk hebben dat de inschrijving lukt, ze raden aan om iedere dag te proberen 🙄

Heb woensdag een afspraak om zelf te gaan.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/6/2019 om 17:39, Jochen zei:

Als ik het goed begrijp moet je dus:

  1. Je kar naar hier halen (remorque, transitplaten, ...)
  2. E705 aanvragen via de applicatie . Hiervoor heb je nodig:
    1. Duits inschrijvingsbewijs (2 delen)
    2. gelijkvormigheidsattest
    3. factuur
  3. Met de bekomen E705 + bovenstaand papieren naar keuring voor verkoop (op transitplaten  met rode band, niet de gele).
  4. Met het inschrijvingsformulier wat je (hopelijk) krijgt op de keuring naar de verzekering om auto in te schrijven.

 

 

Deze pipo in dit filmpje gaat niet naar de keuring?

 

 

Even mezelf quoten :) Dus eigenlijk is het zo? ->

  1. Je kar naar hier halen (remorque, transitplaten, ...)
  2. E705 aanvragen via de applicatie . Hiervoor heb je nodig:
    1. Duits inschrijvingsbewijs (2 delen)
    2. gelijkvormigheidsattest
    3. factuur
  3. Met de bekomen E705 + bovenstaand papieren naar keuring voor verkoop (op transitplaten).
  4. Pre-registratie via https://es.mobilit.fgov.be/mas/login
  5. Met het inschrijvingsformulier wat je (hopelijk) krijgt op de keuring naar de verzekering om auto in te schrijven.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jochen zei:

 

Even mezelf quoten :) Dus eigenlijk is het zo? ->

  1. Je kar naar hier halen (remorque, transitplaten, ...)
  2. E705 aanvragen via de applicatie . Hiervoor heb je nodig:
    1. Duits inschrijvingsbewijs (2 delen)
    2. gelijkvormigheidsattest
    3. factuur
  3. Met de bekomen E705 + bovenstaand papieren naar keuring voor verkoop (op transitplaten).
  4. Pre-registratie via https://es.mobilit.fgov.be/mas/login
  5. Met het inschrijvingsformulier wat je (hopelijk) krijgt op de keuring naar de verzekering om auto in te schrijven.

 

 

 

Preregistratie moet je voor de keuring doen.

Als je auto haalt met remorque ga je maar de keuring moeten met garageplaten.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het toegelaten om rond te bollen in België met die transitplaten? Ik kan daar precies niet veel info over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Jochen zei:

Is het toegelaten om rond te bollen in België met die transitplaten? Ik kan daar precies niet veel info over vinden.

Normaal alleen om de wagen te halen en naar de keuring te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De garage heeft me platen voorzien voor 4 weken + verzekering zeggen ze.

Je vind wel mega veel verschillende verhalen over wat wel en niet mag met die palen en/of verzekering. Sommige zeggen dat die verzekering enkel in Duitsland geldt bvb. Hoe vaag kan het zijn allemaal... :roll: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

BTW vraag :

Dit vond ik :

De verkoper is een privépersoon, de koper ook : geen btw te betalen. Niet in België en niet in het land van de verkoper.

De verkoper is een handelaar? U betaalt aan de verkoper de prijs + de btw die van toepassing is in het land van de handelaar.

 

Maar dit vond ik niet…

Wat als een Belgische handelaar voor een Belgische klant, in het buitenland (maar binnen Europa) op zoek trekt naar een auto, die naar België haalt, zorgt voor keuring & de inschrijving/invoering. Op die auto is normaal gezien al BTW betaald in het buitenland.

Moet er dan nog eens BTW betaald worden ?

En op welk bedrag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid