Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden, Capitol zei:

Normaal moet je de auto niet meenemen, de papieren zijn voldoende. Ook je aankoopfactuur. En denk eraan dat een auto van minder dan 6 maand oud of met minder dan 6000 km als nieuw aanzien wordt en dan moet je BTW betalen.

Het gaat over een wagen van 16 jaar oud dus dat probleem heb ik niet. Als je koopt van een particulier heb je geen aankoopfactuur, een soort contract is dan ook voldoende?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je als basis gebruiken, maar in Duitsland gaan kopen.... gaat dat lukken met een Nederlandstalige overeenkomst? Als de koper ermee akkoord gaat, kan je dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Capitol zei:

Dat kan je als basis gebruiken, maar in Duitsland gaan kopen.... gaat dat lukken met een Nederlandstalige overeenkomst? Als de koper ermee akkoord gaat, kan je dat doen.

Mij is het om het even in welke taal de overeenkomst staat zolang de douane deze aanvaardt, maar ik vind nergens terug wat ze exact aanvaarden.
In de officiele documentatie van de overheid staat er gewoon "De aankoopfactuur met vermelding van de prijs en het chassisnummer".

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, jvc said:

Mij is het om het even in welke taal de overeenkomst staat zolang de douane deze aanvaardt, maar ik vind nergens terug wat ze exact aanvaarden.
In de officiele documentatie van de overheid staat er gewoon "De aankoopfactuur met vermelding van de prijs en het chassisnummer".

Bij mijn laatste aankoop in DE heb ik dit document gebruikt:

https://www.adac.de/-/media/adac/pdf/jze/kaufvertrag-privat-an-privat.pdf

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi

even een vraagje. Ik ben van plan een BMW te kopen in DE bij ee officiele BMW garage. Weten jullie of ze daar vrij hulpzaam zijn ivm aan transitplaten te verkrijgen enzo?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/2/2019 om 13:25, jvc zei:

Mij is het om het even in welke taal de overeenkomst staat zolang de douane deze aanvaardt, maar ik vind nergens terug wat ze exact aanvaarden.
In de officiele documentatie van de overheid staat er gewoon "De aankoopfactuur met vermelding van de prijs en het chassisnummer".

Nederlands, Frans en Duits moeten ze sowieso aanvaarden he, zijn de officiële landstalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Daliir zei:

Hoi

even een vraagje. Ik ben van plan een BMW te kopen in DE bij ee officiele BMW garage. Weten jullie of ze daar vrij hulpzaam zijn ivm aan transitplaten te verkrijgen enzo?

 

Normaal gezien is dat geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi
even een vraagje. Ik ben van plan een BMW te kopen in DE bij ee officiele BMW garage. Weten jullie of ze daar vrij hulpzaam zijn ivm aan transitplaten te verkrijgen enzo?
 
Bij mij zijn ze mee 3 uur gaan aanschuiven (met een smile), ik heb dat zelfs niet moeten vragen. Was wel bij een officiële MB dealer (junge sterne).

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, brjefs zei:

Bij mij lag alles gewoon klaar bij de garage bij afhaling, ben niet moeten gaan aanschuiven

Same here, service 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koper moet volgens mij alleen maar aanwezig zijn als het de transitplaten zijn met de rode rand. Die met gele rand kan de verkoper normaal alleen aanvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koper moet volgens mij alleen maar aanwezig zijn als het de transitplaten zijn met de rode rand. Die met gele rand kan de verkoper normaal alleen aanvragen.


Dit klopt niet met mijn bevindingen ivm rode transitplaten.
Alles hangt af van de lokale Zulassungsstelle en van de dealer, maar meestal kan de dealer alles voor u doen en is het toekomen en auto afhalen. Gewoon de juiste documenten doormailen/opsturen op voorhand. En dit bij verschillende dealers, verschillende merken.
Ik heb het wel al 1 maal meegemaakt dat men met mij vriendelijk meeging naar de Zulassungsstelle en dat ik daar alles zelf moest regelen (Jag rond Dresden).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste keer zijn ze met mij meegegaan en na 1.5uur was alles ok.

Tweede keer konden ze dat niet aanvragen voor mij en hadden ze geen tijd/zin om te assisteren. Dan maar met Z platen afgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, brjefs zei:

Hoe lang is dat geleden? Bij mij was dat in maart 2018 geen probleem

ook maart 18.

verschillende keren gevraagd, maar het bureau ginds aanvaarde het niet meer volgens de garage. ik moest persoonlijk aanwezig zijn. ze zijn dan op de dag zelf samen met mij naar ginds gereden en zo de platen aangevraagd. zal dus misschien afhangen van de welwillendheid van het lokaal douanekantoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond een auto gezien in Duitsland, vanmorgen een mailtje gestuurd maar een paar uur later was hij al van de site. You can't beat the locals I guess?

Hoe doen jullie dat? Wat geluk hebben en hopen dat er niemand hem komt wegkapen? Ik denk dat als een verkoper kan kiezen tussen verkopen aan een local of iemand waar hij nog om papieren moet lopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid